Direktlänk till inlägg 30 september 2016

Första veckan...

Av Annelie - 30 september 2016 13:56

... är gjord.
Å jag är NÖJD, ändå så har det inte varit just MITT program denna veckan, utan det börjar första nästa vecka.

I morse gjorde vi övningar, så jag vart alldeles snurrig, satt på stolen och var ordentligt yr.

  

 

Idag slutade vi redan till lunch 11.45, de flesta stannade och åt lunch på lasarettet, ja det var nog endast Pierre som stack direkt.
Det var egentligen meningen jag skulle följa med Emma & Sabine ut och fika, men jag trodde vi skulle ta det på lasarettet, så jag tog inga skor eller jacka med mig.
Jag brydde mig inte att krångla med att hämta det utan de fick gå själva också var jag kvar och pratade med Maddis & Monalisa, tills deras sjukhusbuss skulle gå hem till Dalarna.

 

Kan ni tänka er,, inatt har jag sovit GÖTT,,,, hjälpte förmodligen till att jag fick en starkare dos värkisar till kvällen.
  

Jag har mobilen på larm klockan 06.30 i morse, skulle duscha och göra iordning mig i håret innan det var dags för trucken att hämta mig efter frukosten.
Vart ingen truck, utan en gående transport, jag föredrar att åka trucken.
Men, men.. jag kommer ju i alla fall fram.
Idag till frukost så pratade jag med en kille vid namn Marcus (tror jag det var), vi hade pratat lite smått i matsalen en annan dag, men idag satt vi vid samma bord och åt frukosten.

Han hade råkat ut för en arbetsplatsolycka, han jobbade som plåtslagare, så han hade rasat ner från ett tak.
Han hade legat inne i 2 veckor, men idag fick han åka hem.

 

Strålande sol men med lite småkyliga svagare vindar har vi i Uppsala, hur har ni det..??

  

Nu sitter jag med spotiflylistan i hörlurarna,, jag är stennöjd med de, för de pengarna de kostade.
Det behöver inte var så fruktansvärt dyrt för att vara en bra produkt, men visst, sen beror det ju på VAD OCH HUR kräsen man är.

 

Denna fredag blir det mycket slappande, NU är jag är ånger att jag inte drog med en målarbok, så hade jag kunnat ägna mig åt det.
Inget skissblock har jag heller.

  

När jag och Sabine ska på stan i morgon, så kanske jag köper mig något sådant, FAST jag har MASSOR av det hemma i Trelleborg.

 

Idag ringde en sköterska från min vårdcentral hemma i Trelleborg, hon berättade att mina dosettpåsar hade kommit till Coop Extra, ja du sa jag då.. jag är inte hemma förrens den 21:a oktober.

Aj då svarade hon mig, men ring till de och berättade de.
Sagt och gjort,, men va fasen det går ju inte att få numret till just DEN butiken, utan jag skulle ringa Coop.
Då hoppade jag över det också ringde jag upp Göran istället.
Han ringde upp mig på sin lunch.
Så, han ska åka dit idag och berätta att de måste stå kvar de tills jag kommer hem igen, så de inte skickar tillbaks detta.

 

 

*bild snodd från nätet*


Gött att ha fått de så här, så slipper jag sitta att trycka ut en jäkla massa mediciner som jag har så svårt för eftersom min artros i händerna inte är snäll.

Kommer ju att bli lättare att ta med sig också.

 


Jaha mina vänner, då tror jag med detta inlägg att jag passar på att önska er alla en riktigt
TREVLIG HELG.

 
 
Ingen bild

Lena S

30 september 2016 16:08

Hörlurarna... är det sona som är utanför öronen? Jag är på jakt efter såna. Bra att få tips av nån som vet...

Dosettpåsar, visst är det mycket enklare för dom som äter mycket medicin.

Ha en trevlig helg du med.
Kram 💜

Annelie

30 september 2016 18:01

Yes..det är sådana lurar.
De jag har är köpta på Clas Ohlson för 179;- och de är riktigt bra. Har ett par röda.

Mmm..det ska bli gött med Dosettpåsar.

Kramar tbx..

 
Ingen bild

Piere

30 september 2016 16:09

Trevlig helg! Hittat din blogg. Måste läsa lite :)

Annelie

30 september 2016 18:02

Nä en HEJ Pierre, skoj att du hittade hit 😀

Trevlig Helg själv.

 
Bettan

Bettan

30 september 2016 17:24

Det är ju bra detta med appodos..så behändigt. Men typiskt det skulle komma nu,har inte Göran fullmakt att hämta ut dina piller? Om inte är det ju all ide.
Spotify kan jag inte klara mig utan. Jag trodde i början att ..jaja det är ju inte så viktigt. Men som med allt annat,när man provar på så kan man inte vara utan sen. När jag är ute o rör på mig så har jag alltid musik i öronen. Spelar in så jag har i rätt tempo,går så himla lätt då.
Detta med målarbok...ladda ner några appar så kan du ju måla lite där. Även om det inte är samma grej..men man tager vad man haver.
Lycka till...och opps vad veckan gick fort..eller?

http://www.guldivardan.bloggplatsen.se

Annelie

30 september 2016 18:07

Ska bli jättehärligt att få dessa dosettpåsarna. Göran har fullmakt på apoteket och jag bad om att de kunde skicka det till Kronans Apotek istället, så G ska testa och se om han får ut det efter han varit hos mig den helgen det kommer.
Företaget som skickar ut dessa ville att man skulle ladda ner deras fullmakt och skicka in också "varför förstår jag inte".

Jag är ingen som måste ha musik runt mig...men denna vecka har jag faktiskt lyssnat en hel del.

Tack för tipset..

Veckan har gått riktigt fort, gör säkerligen resten av tiden också.

 
Ingen bild

Piere

30 september 2016 17:25

Om du vill chatta/chatra så maila mig så får du mina kontaktuppgifter. Piere@mail.com

Annelie

30 september 2016 20:18

Okej...har noterat det 😀

 
Ingen bild

Lena S

30 september 2016 21:54

Kanelbullens dag är snart. 4 oktober 😀

Annelie

30 september 2016 22:07

Tack...får försöka att få mig en bulle denna dag då.

 
Liten Uggla

Liten Uggla

1 oktober 2016 12:20

Dospåsarna är jättebra! Har haft det i säkert 10 år nu. Det gick inte att hålla reda på alla mediciner längre så jag skaffade ApoDos, himla käckt. Hoppas du har en fin lördag. Jag har precis kommit upp, somnade inte förrän jättejättesent p g a värken. Idag blir en lugn dag. Kraaaam på dig vännen! ♥

http://abrakadabra.bloggplatsen.se

Annelie

1 oktober 2016 16:29

Ja, det ska bli gött med dosettpåsarna,, ångrar att jag inte skaffat det tidigare.

Har haft en mysig söndag, var ner en sväng på stan med Sabine (också en tjej som är på smärtrehab. men bor på patienthotellet).
Nu ONT, men ska vänta med att lägga mig tills efter middagen som är snart.

Trevlig lördagskväll på dig vännen.. // Varma Kramar

 
Annie

Annie

1 oktober 2016 14:44

Kul att höra hur det har det i Uppsala :)
Aha .. vad kommer ditt program bestå av? vet du det?

skönt med dosett för dig! tar du många tabletter?

Ja jag är en skogsmulle verkligen, älskar skogen och dess mystik .. ;)
Och det rofyllda :)

Sv: Tack så mycket! :)

Åh tack :) *ler* ;)
Måste bero på ljussättningen och närbild ... ;)

Varma kramar!

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

Annelie

1 oktober 2016 16:31

Nääee,, vet inte ännu vad mitt program blir, får det på måndagsmorgon. Men, jag misstänker det kommer att bli en del stå / gång-träning.
Det är ju det jag har pratat mest på.

Mmm.. tar skrämmande mycket tabletter.. :o((

Trevlig fortsättning på din lördag.. // Varma Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 13 juni 2017 09:30

5304733845

Av Annelie - 13 juni 2017 07:21

.... än en gång. nouw.com/gifta6570

Av Annelie - 8 juni 2017 10:38

.... hå mina kära läsare.   Jag hoppas verkligen att ni följer över till min blogg jag har på blogspot istället, har tröttnat på alla fel jag upplever med bloggplatsen.   Jag kommer att länka er på nytt i den bloggen.   Min nya adress är ...

Av Annelie - 7 juni 2017 19:01

... och morgonen, så idag hade Göran tagit bilen till jobbet istället för cykeln. Ja, nu kan han ju göra det,, eftersom jag inte har någon användining för bilen.*saknar*    Men, frampå förmiddagen så sprack det upp och vart sol, men som vanligt m...

Av Annelie - 6 juni 2017 21:28

.. till ända.Min har varit väldigt mysig, fast med en värk som har bitit sig fast riktigt ordentligt nu igen.Men jag vann över den i morse, så vid 10-tiden var Göran och jag uppe vid Övre (vår stads f.d busstation), då det kördes rally runt där.  ...

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Ovido - Quiz & Flashcards