Alla inlägg den 4 oktober 2016

Av Annelie - 4 oktober 2016 16:32

... säga om denna dag.
Har haft sjukgymnastik även idag, men med psykologen och sjukgymnasten plus läkaren som håller på att utbilda sig till smärtläkare.

Det gick BÄTTRE, sjukgymnasten var klart impad, vilken skillnad det var mot igår.

  

Jag måste säga,, det kändes bättre också.
Jag är sååå GLAD.

     

 

Jag ska stretcha lite själv här ikväll, ju mer jag stretchar ju mjukare blir jag ju naturligtvis.

 

Sedan innan lunch hade vi avslappning med hjälp av en av psykologerna, idag var det riktigt, riktigt gött, jag höll på att somna där i fåtöljen jag satt.

Efteråt var man som en urlakad sill.
Vi åt lunch direkt efteråt, men idag måste jag klaga på lunchen.
Jag tog stekt torsk med en varm sås, grönsaker och potatis.
Fisken var så äckligt dåligt stekt, så den kändes nästan som den bara var vänd i ströbröd och SALT, jag älskar salt annars, men detta var under all kritik.

Efter maten så la vi oss som inte hade något att göra, på våra sängar (jag har en säng även på den avdelningen så jag kan ligga och vila när jag inte har något att göra).

 

Till slut gick jag upp och tog  mig en kopp te, och en kanelbulle som Piere, hade köpt med till oss idag.
TACK än en gång Piere.

 

När Emma kom tillbaks från sitt program så "väckte" vi Sabine, och gick ner till kafeterian, tog oss en fika, satt där ett tag och pratade.
Medans vi var där, så ringde Mette (en av sköterskorna på smärtavdelningen) och efterlyste mig, för sköterskan här på min "ligg-avdelninge" hade efterlyst mig på grund av mina middagsmediciner.
*L*
Men, de fick tag i mig.
Å jag tog de när jag kom tillbaks, kommer att ta kvällsmedicinen rejält mycket senare ikväll.

  

 

Nu väntar jag på att middagen ska komma, men jag tar med mig den in på rummet, känner inte ett dugg för att sitta och vara social,,, känns NU att jag har hållt igång för mycket.
Men, jag vet,,, jag har mig själv att skylla.
Ändå värt det, var roligt att följa med tjejerna på en fika.

 

Nu tycker jag det är tomt efter min älskade make, ändå så har väl han det värre än vad jag har.
För mig händer det ju saker.

Men, det är bara bra att vara ifrån varandra och få riktigt längta efter varandra också.

 

 

  

Ja, annars då..??
Hmm... vet inget mer idag.
Tjingeling..!!!

 

 

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Ovido - Quiz & Flashcards