Alla inlägg den 6 oktober 2016

Av Annelie - 6 oktober 2016 18:01

... något sååå ROLIGT idag, jag kunde nämnligen GÅ 2,5 meter mellan två barrar.
Kan ni FATTA, jag GÅ... och dessutom 2,5 (!!!!) METER.

Det låter kanske jättelöjligt att jag är såå glad över dessa metrarna.
Men, tänk er själva, jag har ju inte gått NÅGOT på 2 års tid, så detta är stort för mig, förhoppningarna att jag får tillbaks mitt vanliga liv är ju stora.

Jag ska väl egentligen inte gå in på hur jag mår just nu och även när vi hade vårt sista gruppövning idag,, för när jag skulle tillbaks från fåtöljen jag satt i till rullstolen så ramlade jag.
De fick lyfta upp mig i ett vårdbälte.
Å nu har jag ONT, Ont och åter ont.
Jag hade i alla fall turen att jag inte slog mig (som vanligt).

 

Efter denna resa så gick jag, Mona-Lisa & Maddis till en Ica-butik som inte ligger så jättelångt härifrån.
Köpte på mig lite "onyttighets-saker".
Ja jag VET,,, jag ska INTE äta,,, men NU under sjukhusvistelsen vill / ska jag äta.

Detta med vikten får jag ta tag i när jag kommer hem och är mogen för den uppgiften.

Kan ju inte heller,, när det bjuds på "negerbollar" här på avdelningen,, ja jag vet det också, att det heter Delicatobollar, men i MIN mun heter det det förstnämnda.
*så dä så*

 

Mums..

 

Ja, annars så har jag inte så jättemycket mer att berätta om.

Förutom att en sköterska har varit inne hos mig idag, städat hela rummet, bäddat rent, tagit fram nya handdukar osv.
Så, jag sitter faktiskt och funderar på om jag ska ta mig en varm go dusch innan pyjamasen åker på.

 

På tal om pyjamas, nu får Göran har lite koll på vad som kommer till Lidl-butiker,,, jag vet att det ska börja säljas pyjmasar snart, och både han och jag vill ha en varsin till, så då kan han passa på att köpa de där.
För dels så är de fasen så mycket billigare och sen så är det kanonpyjamas, i alla fall den jag har köpt där en gång i tiden.

Hur gör du, använder du pyjamas eller sover du näck..??

 

Hemma sover jag oftast näck, men älskar att strosa runt i en pyjamas från tidig kväll tills jag lägger mig.

 

Herrpyjamas

 

Dampyjamas  

 

 

Ååååå,, nu till helgen kommer mina föräldrar och min son för att hälsa på mig mellan lördag till söndag, de kommer att bo en natt på hotell.
Ska bli härligt att få kramas lite.
Även om tjejerna i gruppen är kramiga så vill man ju ändå ha kärlek.

 

 

Dålig bild på mamma och pappa.

 

 

Min son och mormor (mamma)

 

Ska bli riktigt roligt att de kommer, få komma ut lite.
Men, jag är samtidigt lite "rädd" att jag är väldigt, väldigt sliten.
Men, då får de gå ut en sväng själva om fallet skulle vara så.
Så, får de komma tillbaks till mitt rum efteråt.
HOPPAS verkligen jag orkar.

Men, de vet ju vart jag är, och de vet att jag kan vara slut.

 

Nääee,, med detta så ska jag kalla på sköterskan och få lite hjälp till duschen.

 

Ha dä gött.

 

 

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Ovido - Quiz & Flashcards