Alla inlägg den 8 oktober 2016

Av Annelie - 8 oktober 2016 21:02

... är 4:e gången jag ramlar sedan jag kom till detta sjukhus.
Men, att jag ramlar nu är jag inte ett dugg snopen över,,, för såppas hårt som jag tränar under veckorna.

För jag SKA kunna gå igen i framtiden.

  
Fel tränings-smajlis, men ändå.
  

 

Denna lördag startade jag riktigt tidigt, jag somnade sent igår och har sovit riktigt dåligt, vaknade när klockan var 05.50, gick upp, satte mig lite vid datorn och sen så ringde jag på sköterskan, eftersom jag vill att de ska vara med när jag förflyttar mig från "rullisen" till duschstolen.
Sen så duschar jag själv,, duschade ganska så länge idag.

 

Upp och klädde på mig, sen rullade jag ner mig till matsalen för dagens frukost.

Tillbaks till rummet för tandborstning, sen så la jag mig på sängen och kikade på en film på datorn.
Somnade sååå gött, vaknade av att en sköterska ropade lite försiktigt på mig att lunchen hade kommit.
Idag åt jag pasta med köttfärsås, åt inte mycket av pastan utan jag åt upp de kokta grönsakerna och köttfärssåsen istället.

 

Sen så rullade jag tillbaks till rummet, la mig och vilade.
Dröjde inte så jättelänge innan min son Andreas och mamma / pappa kom.

  

Vi satt ett tag på mitt rum och pratade, sedan åkte vi ner till cafeterian.

 
Andreas bjöd sin "gamla" mor på en kanelbulle och sen ville jag bara smaka lite läsk av honom.

 


När vi suttit där ett tag, så gick vi tillbaks till mitt rum, jag skulle bara hämta väskan, säga till att de skulle ställa undan min kvällsmat och säga jag går ut ett tag.

 

Vi gick till Hotell Von Kreamer, där de bor inatt.

Men, vilken skillnad på rummet, mot det jag hade.
Visst, nu var ju det rummet jag hade handikappsanpassat, därför det var såppas stort.

Men, vad gör det,,, man sover ju oftast bara på ett hotellrum.

 

Sen så hade vi tänkt oss att ha något att äta, var till receptionen på hotellet.
Enda de har att erbjuda under helgerna är rätter de tar fram ur formar och värmer i mikron, detta tar de 145;- (!!!!!!) för.

  

Vi gick till ett brasseri som ligger tvärs över gatan, ja där var det fullt.
Vi knatade vidare i snålblåsten ( jäklar sååå kalla vindar ), var in på en Ica-butik och frågade om det fanns någonstans att äta.

De rekomenderade en pizzeria, som låg på andra sidan kvarteret.
Hade vi vetat om denna pizzeria, så hade det ju blivit bra mycket mindra gående.

 

Mamma och pappa bjöd mig på en "barn"kebabrulle, jisses när den kom, den var ju lika stor som en vuxenrulle.
Men, det var gött.

 

 

Dålig bild på mamma och mig.

 

 

Andreas har sååå svårt för att vara normal på kort.
*tyvärr*

 

Efter besöket där så gick mamma och pappa tillbaks till hotellet och Andreas och jag gick till sjukhuset.
Han följde mig till sista hissen, där sa vi hej då för idag.
Varför vi skildes åt var för att jag var riktigt sliten.

Vi syns ju mer i morgon.

När jag kom "hem" igen, så behövde jag hjälp på toaletten, benen är TUNGA, ja om ni visste vilken känsla jag har i de.

 

Ett par mysiga statyer i sjukhuskorridoren.

 

 

 

 

 

Me detta så säger jag nattit för denna dag.
Må väl..!!

Av Annelie - 8 oktober 2016 08:03

Jag har fått en Liebster Award av http://www.deninrekampen.bloggplatsen.se


Reglerna är:  

1. Nämn vem personen är som nominerade dig och tacka.

2. Svara på de elva frågorna som ställts till dig.

3. Nominera elva stycken nya bloggare.

4. Ge de elva du nominerade elva styckna nya frågor.

5. Se till de elva bloggarna att de blivit nominerade till Liebster Award.

 

1. Vilket är ditt drömyrke:

Jobba inom polisen med bevismaterial.

 

2. Är du beroende av något:

Mmm. TYVÄRR godis (men det ska det bli ändring på)

 

3. Har du en favoritblogg, vilken och i sådana fall varför.

Ja, jag älskar www.kryddburken.se
Varför är för alla hennes genomgoda recept och sen även hennes liv.

 

4. Ångrar du något i ditt liv.
Njää, jag är väl inte den som ångrar... men kan ändå tycka "what"
Å det känner jag för min GBP-operation, eftersom det förmodligen är den som gjort att hela min nederkropp är utslagen.
Vissa f.d vänner.

 

5. Tror du på andar.

Njaa,, NÅGOT finns det... så jag är mer åt ja än nej.

 

6. Har du några fobier.

Nääee..

 

7. Vilken är din absoluta favoritblogg att läsa.

www.lifebyannie.bloggplatsen.se

 

8. Tror du på kärlek vid första ögonkastet.
Ja, det tror jag förekommer.

 

9. Om du fick välja en bok att läsa om och om igen, vilken skulle det i sådan fall vara.
Läser VÄLDIGT sällan böcker, men ens som etsats sig fast hos mig är "Inte utan min dotter"

 

10. Vilket minne har satt sig mest i ditt minne, alltså en händelse, vilken i sådana fall.

Ett minne som är starkt, är när jag födde min son 1993 med akut kjesarsnitt  OCH mitt bröllop 2008.

 

11. Vad är det bästa med dig.
Min ÄRLIGHET.

 

Jag vill utmana följande bloggar, så om ni vill anta utmaningen, kommentera gärna ni gjort det så jag kan läsa era svar.
Inget krav att anta utmaningen, om man inte vill.

Sorry, har bara 7 bloggar som eventuellt utmanar dessa frågor.

 

www.wiper.bloggplatsen.se

www.fotbollsvicki.blogg.se

www.abrakadabra.bloggplatsen.se

www.kryddburken.se

www.minadagarnu.blogg.se

www.guldivardan.bloggplatsen.se

www.sneckan81.bloggplatsen.se

 

 

 

Ni ska svara på dessa frågor:

 

1. Om du har ett förhållande / äktenskap, vad länge har du varit tillsammans med din partner ??
Om det inte finns någon partner, vad länge har du varit singel ??


2. Dina hobbies ??

 

3. Vad gör du till en riktigt mysig "fredags-mys" ??

 

4 Där du bor, är det där du är uppvuxen ??

 

5. Om du kikar på teven, vilket är ditt favoritprogram ??

 

6. Om du har upplevet något riktigt WOW i ditt liv, vad hände då ??

 

7. Behöver du ta något läkemedel ??

 

8. Har du åkt MC någon gång, vad gillade du det ??

 

9. När det är semestertider, brukar du åka hemifrån på semestern ??

 

10. Snart jul, är du en riktigt julfantast ??

 

11. När plockar du fram dina julsaker, pyntar, granen osv.



Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Ovido - Quiz & Flashcards