Direktlänk till inlägg 12 oktober 2016

Min"a" frukostar...

Av Annelie - 12 oktober 2016 15:07

... idag.

 

 

1:a sittningen vart med ett gäng piller.

 


Andra satt jag i matsalen och åt en lite grövre smörgås, med halva leverpastej och färsk gurka, den andra halvan rökt korv och färsk gurka, ett löskokt ägg och en 1/2 mugg te..

 

 

Efter detta så dröjde det innan sköterskan i receptionen beställde en truck åt mig, så jag kom försent ner till våra morgon gymnastik.
Jag hann i alla fall vara med en liten stund.

 

Idag har jag haft träning att sova på andra sätt än BARA på ryggen ( som jag har legat på i dryga 2 år ), jag skulle ligga på sidan, ryggen och magen.
Ni kan TRO,, det var ett träningspass som heter duga.

  

Finns en madrass som jag provade ligga på som var gudomlig,,, så den får nog införskaffas frampå.

*Fluffiga molnet*, tror jag det kallades.

 

Sen upp till avd 96 C igen,,, då hade vi Medveten närvaro, något som psykologerna håller i, men idag var det en sjukgymnast, med psykologens närvaro.
Dessa Medvetande närvaro som vi brukar ha, är faktiskt ganska så sköna, man slappnar av på ett gött sätt.

Efter detta var det lunch..

Min bestod av kokt potatis, kokta grönsaker, ugnsbakad lax och en varm citronsås.
Jag åt laxen, de kokta grönsakerna och lite av såsen.

 

Efter detta for vi in till våra sängar.
Där låg jag på sängen, slappade, la pussel på mobilen och bara var.
Då kom psykologen som är i mitt team och frågade om det var okej han körde mig i rullstolen till träningen vi skulle ha,,, och om vi kunde sticka till min sovsal för att föra över ett filmklipp de har filmat på mig när jag gick.
Sagt och gjort, vi upp och förde över detta till min laptop, sen ner i träningshallen.

Där tränade vi gång, sen var det meningen vi skulle träna att jag stod upp och vi skulle slå en ballong till varandra,,, men det gick inte, eftersom jag ramla idag.
Så, det vart inget stående med ballongen, utan vi tog det när jag satt i rullstolen igen.

 

Så idag är jag totalt slutkörd...
  

Förresten...

TACK så jättemycket för era kommentarer, om ni visste vad roligt det är och komma in och se att jag hade så många kommentarer.
Tack än en gång.

 

 

Med detta så säger jag hejsvejs.

 
 
Ingen bild

Lena S

12 oktober 2016 16:42

Vilken hög mediciner. Fullt så många hade inte jag förr. Men jag brukade säga att dom var som en hel måltid.

Jag blir så glad över dina inlägg. Så skönt att det går bra även om det är jobbigt förstås.

Varför ska du sova på andra sätt?
Jag sover oftast på rygg eller korta stunder på sidorna.

Kram kram

Annelie

12 oktober 2016 16:52

Ja, det är nästan så jag kan bli mätt av bara piller.. 😂

De vill jag ska sova på andra sätt eftersom mina muskler har krymt något så fruktansvärt.

Tack för din kommentar om mina inlägg.. 😀😀

Kramar om..

 
Vicki

Vicki

12 oktober 2016 17:27

Tar du alla de tabletterna på morgonen? Klarar du av och ta så mycket medicin på tom mage??

Gott med lax, jag gillar fisk ! Vet du vad du får för kvällsmat?

Härligt att hitta en madrass som du kan ligga på mer än på rygg. Är den dyr att köpa?

Ha det gott,Vicki

http://fotbollsvicki.blogg.se

Annelie

13 oktober 2016 06:30

Ja, tyvärr så tar jag all den medicinen på morgonen... sedan har jag även mediciner på dagen & kvällen.
Ja, jag klarar av att ta de på tom mage.

Jättegött med lax... ja jag vet alltid vad jag får, eftersom det är jag själv som beställer min mat i en meny de har.

Vet inte alls priset på denna madrass jag provlåg på.

Ha en underbar torsdag...

 
Bettan

Bettan

12 oktober 2016 18:26

Så jobbigt du har det med din värk..
Stackare som trillat oxå när du väl lyckas stå upp..e ju skit.
Men nya krafttag varje dag..du har ju ett underbart sätt att tackla allt..kanon.
Du ska väl inte behöva stå för en fluffmadrass själv...det kan du väl få via hjälpmedel?
Ha det så gott du kan

http://Guldivardan.bloggplatsen.se

Annelie

13 oktober 2016 06:32

Jo, det är tufft här... både med träningen och värken,, men det är ändå värt d et, för något gött kommer det ju ur det.

Jag ska göra med min underbara arbetsterapeut hemma i Trelleborg om denna madrass.

Tack, jag kommer att få det ännu godare idag, när min make kommer på besök till och med lördag.

Ha en finfin torsdag..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 13 juni 2017 09:30

5304733845

Av Annelie - 13 juni 2017 07:21

.... än en gång. nouw.com/gifta6570

Av Annelie - 8 juni 2017 10:38

.... hå mina kära läsare.   Jag hoppas verkligen att ni följer över till min blogg jag har på blogspot istället, har tröttnat på alla fel jag upplever med bloggplatsen.   Jag kommer att länka er på nytt i den bloggen.   Min nya adress är ...

Av Annelie - 7 juni 2017 19:01

... och morgonen, så idag hade Göran tagit bilen till jobbet istället för cykeln. Ja, nu kan han ju göra det,, eftersom jag inte har någon användining för bilen.*saknar*    Men, frampå förmiddagen så sprack det upp och vart sol, men som vanligt m...

Av Annelie - 6 juni 2017 21:28

.. till ända.Min har varit väldigt mysig, fast med en värk som har bitit sig fast riktigt ordentligt nu igen.Men jag vann över den i morse, så vid 10-tiden var Göran och jag uppe vid Övre (vår stads f.d busstation), då det kördes rally runt där.  ...

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Skapa flashcards