Alla inlägg den 14 oktober 2016

Av Annelie - 14 oktober 2016 06:34

...och med jag att det är kallt i rummet så jag puttade igen fönstret lite.

Annars,, ja ja natten har varit bra,,,, men gårdagskvällen var INTE bra,

F*N vad ont jag hade, speciellt i mina knä.
Man, jag orkade somna till slut, även om klockan hann att bli 00.00

Igår kom ju min   älskade Göran    till mig,,, åååå vad gött det var att träffa honom.
Få pussa och kramas lite.

Han kom ju upp till min dag-avdelning, men jag försvann i cirka 20 minuter, eftersom jag skulle ha ett möte med min kontaktperson, det tillhörde mitt schema.

Var egentligen meningen jag skulle ha medvetande närvaro mellan 15.30 - 16.00, men jag frågade om jag skulle kunna få slippa det, eftersom Göran och jag skulle upp till min sov-avdelning för att hämta min jacka och skor, sedan till Ica-butiken så Göran kunde köpa sig en djupfryst maträtt och sedan hem till middagen serveras klockan 17.00

De var så snälla så jag "slapp" att vara med.

  

 

En glad Göran i matsalen på min sov-avdelning.
Tyvärr lite suddig, tog den lite i smyg.

  

På tal om matsalen, jag stod utanför en dag och kikade i böckerna som biblioteket här på lasarettet har där till utlåning.

Läste på en bok som verkade väldigt intressant.

 

Någon som läst den..??

 

Idag har vi ju morgongymnastiken som vanligt mellan 08.30-09.00, sedan klockan 09.40 börjar familjedagen.

Sara, min sjukgymnast skulle försöka att klämma in ett träningspass efteråt, så Göran får vara med och se vad jag kan OCH lite verktyg vad han kan hjälpa mig med hemma osv.

HOPPAS verkligen hon hinner få till ett pass.

  

Vettni,,, igår här på min sovavdelning så säger sköterskan att Göran hade kunnat få sova på mitt rum.
Nu är det fixat att han sover här inatt och hotellet överför pengarna för en natt tillbaks till kontot.
Kanon,, synd vi inte visste om det direkt.
Men, det ska bli så mysigt att få ha honom här inatt i alla fall.

    

Tog en bild genom fönstret när jag satt och väntade på vad jag trodde trucken.
Men, som kommer det en gående kille och ska hämta mig,,, ja jag bor ju inte vägg i vägg med min dag-avdelning.
Så, denna kille fick gå långt.
Det gjorde Göran och jag också igår,, eftersom det var som sagt var först upp till mitt rum, sedan till affären och sen tillbaks till mitt rum.
Jaja, för att återgå till den "röda tråden"..... killen transporterade mig till min dag-avdelning.

Vi började vår träning lite smått, sen skulle de resa sig upp, det var min sjukgymnast som hade gympan, så hon ställde en stol framför mig och ville jag skulle ställa mig upp.
Jag gjorde det, men det resulterade i en MASSA gråt,,, för jäklar sååå ONT det gjorde.
Sara, min sjukgymnast kramade om mig HÅRT och pratade lite lugnande med mig.
Även när jag satt i rullstolen så tokgrät jag...

  

Ja, om ni visste vilken berg-och-dal-bana det är i ens kropp nu.

När jag kom ner till Sara sedan, hade träningspass med henne så bad hon om förlåtelse för att hon är så "elak".

Men jisses sa jag då, det ska du väl inte behöva be om förlåtelse för.
Underbara tjej..

  

Hihi, för att återgå till att jag tog en bild igår morse..

 

Ser ni domkyrkans torn långt bort..??
Å jag som skulle vilja dit.

  

 

 

Tänkvärt...

 

Ha nu en riktigt bra fredag.

 

KrameliKramen

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Ovido - Quiz & Flashcards