Direktlänk till inlägg 16 oktober 2016

Brrr, idag är det...

Av Annelie - 16 oktober 2016 19:28

... kallt i mitt rum.

Jag har ju sedan jag kom hit haft det lilla fönstret öppet helt, men idag har till och med jag fått skjuva till det lite.
Å när jag satt vid databordet här i mitt rum, så tyckte jag det blåste i nacken på mig så jag fick till och med hänga den nyaste ponchon över mig.
Den ponchon är suverän,, älskar den och jag är så glad vi var på stan i fredags så jag fick köpa mig en annan färg också.

 

Två sådana här ponchon har jag, en i mörkgrön och en i denna rostfärgade som bilden visar.
Underbar att bara häng
a på sig.

 

Jag satt i matsalen och åt lunchen, efter jag legat på sängen och kikat på film plus slumrade till en liten stund.
Men, middagsmaten var jag bara ut för att hämta,, sen rullade jag in på rummet igen.
Kände inte alls för att sitta där bland allt folk när jag inte var tip-top-form.

Jag känner mig fortfarande bläää, har riktigt ont i höfterna, huvudet, nacken, känner mig kärv i halsen och känner mig febrig.
Men, hade ingen feber.... en sköterska tog det direkt när jag sa jag kände mig febrid och risig.
Men, jag har ju ALDRIG feber.

 

I morgon börjar vår sista vecka här i Uppsala,, ja vi ska ju tillbaks på en uppföljningsvecka om cirka 6-8 veckor.

Men, vi blir ju ändå "utsläppta" i friheten på fredag,,, vid middagstiden kommer den liggande sjuktransporten och hämtar mig,, kommer hem lagomt till "fredags-myset", får väl se om Göran hittat på något eller hur det är med det.

  

Det ska ju naturligtvis bli underbart gött att få komma hem till mitt hem, Göran och våra två kisse-herrar,,, men jag måste villigt erkänna jag är livrädd att bli utsläppt.
Vi har ju en stor trygghet här,,, nu ska jag göra allt själv,,, ja med hjälp av en sjukgymnast lite då och då.
Men, huvudjobbet är MITT... och jag SKA träna hårt, så de ser när jag kommer tillbaks jag gjort mitt jobb hemma.

Ska bli sorgligt att skiljas från mina nya vänner Piere, Mona-Lisa, Maddis, Emma och Sabine,,, vi är ett bra gäng.
Visst vi har varandra på både FB, WF och Instagram.
Men,det är ju inte detsamma som live.
Vem vet,,, vi har ju "vrålåket" så, nu är det bara vi åker.
  

Nääee, nu säger jag hej för denna gång, Genikampen börjar på SVT1 nu.

Ha en fin söndagskväll.

 
 
Ingen bild

Lena S

17 oktober 2016 09:37

Åh vilken gosig poncho. 😀

När jag mäter tempen har jag nästa heller aldrig feber. Men jag äter ju så ofta Alvedon så den tar väl bort det. Men känslan av att ha det kan finnas där.

Förstår att det blir läskigt att komma hem. Jag tycker fortfarande inte om att träna själv hemma, så det blir inget av det. Fast jag skulle behöva...

Han en fin sista vecka!
Kramis

Annelie

17 oktober 2016 10:26

Ja, jag älskar denna ponchon.

Kan ju vara som du säger,, så långt tänkte inte jag. Jag äter ju också regelbundet Alvedon plus en annan mildare värkis.

Nääee,, det kommer bara bli träning hemma när Göran är där, inte annars.
Men jag kan köra stretching i min ensamhet.

Ha en finfin måndag.. // Kramen

 
Liten Uggla

Liten Uggla

17 oktober 2016 11:40

Förstår att du har blandade känslor inför att åka hem. Naturligtvis är det skönt att få komma hem till sitt och det blir samtidigt tomt efter att träffat kompisarna där på Akademiska varje dag, men ni ses ju snart igen och som du säger så finns ju FB och andra sociala medier där man kan "umgås". Fast inget slår ju IRL...
Feberkänsla är jättevanligt när man har fibro, det är ett av alla symptom, och tyvärr är det ju inte mycket att göra åt...
Skickar ett gäng kramar upp till dig där i Uppsala ♥♥♥

http://abrakadabra.bloggplatsen.se

Annelie

17 oktober 2016 12:52

Jag är mest "rädd" för att bli utkastad i verkligheten, inte ha den tryggheten runt hörnet så att säga.
Men, men jag kommer att klara det, jag SKA klara det.

Just det...detta med feberkänsla vid fibron har jag inte alls tänkt på. Tack för tipset.

Kramar tbx... ❤❤❤

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 13 juni 2017 09:30

5304733845

Av Annelie - 13 juni 2017 07:21

.... än en gång. nouw.com/gifta6570

Av Annelie - 8 juni 2017 10:38

.... hå mina kära läsare.   Jag hoppas verkligen att ni följer över till min blogg jag har på blogspot istället, har tröttnat på alla fel jag upplever med bloggplatsen.   Jag kommer att länka er på nytt i den bloggen.   Min nya adress är ...

Av Annelie - 7 juni 2017 19:01

... och morgonen, så idag hade Göran tagit bilen till jobbet istället för cykeln. Ja, nu kan han ju göra det,, eftersom jag inte har någon användining för bilen.*saknar*    Men, frampå förmiddagen så sprack det upp och vart sol, men som vanligt m...

Av Annelie - 6 juni 2017 21:28

.. till ända.Min har varit väldigt mysig, fast med en värk som har bitit sig fast riktigt ordentligt nu igen.Men jag vann över den i morse, så vid 10-tiden var Göran och jag uppe vid Övre (vår stads f.d busstation), då det kördes rally runt där.  ...

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Skapa flashcards