Alla inlägg den 19 oktober 2016

Av Annelie - 19 oktober 2016 18:27

... helt slut.

 

Idag har jag varit totalt slut, sjukgymnasten Sara kom in och skulle ha stretsch-övningar med mig, jag låg till sängs och gjorde de flesta.

Sen skulle jag stå vid sänggaveln, jag stod, men till slut så tappade jag balansen, så då fick jag sätta mig i rullstolen igen.
Då brast det för mig,, jag storgrät.
Sara kramade om mig och sa att jag måste tillåta mig själv att vara ledsen och att min resa kommer att gå upp och ner.

 

Det jag är RÄDD för är att bli "utkastad" i verkligheten nu på fredag.
Har gått i en trygg "bubbla" nu i 4 veckors tid, sen helt plötsligt ska vi "klara oss själva",,,, ja själva är vi ju inte utan vi får ju hjälp på hemmaplanen och sedan så har vi ju fortfarande kontakt med de här i Uppsala tills våra 6 veckor är helt över.
Om cirka 5-6 veckor brukar de ju ha en uppföjningsvecka, efter den veckan brukar de släppa taget om en.

  

Sen KAN man ha chansen att få komma tillbaks på ytterligare en 4-veckors rehabilitering.
Ärligt talat så hoppas jag att jag få komma tillbaks på 4 veckor till, så vi kan fortsätta min resa till fullt gående.
OM, jag nu blir helt gående UTAN hjälpmedel någon gång.

För värken har jag ju kvar,,, och det har ju ändå varit för värkens och total avsaknad av muskler jag inte har orkat att gå förut.

 

Jaja, vi får se vad framtiden utvisar.
Jag har ju gett mig FAN på att jag SKA gå i framtiden, jag vill ha tillbaks mitt liv, kunna göra det jag vill, kunna gå vart jag vill, kunna utnyttja husbilen hur jag / vi vill, kunna fika på vilket café jag vill, äta vart jag vill etc... listan kan göras lång.

 

När vi alla på mitt "dag-rum" var klara så vart jag klippt av en smärtkompis... gött att bli av med det lilla, var ju inte så jättemycket, men ändå så det syntes.

 

 

Efter finputsningen.
TACKAR

  

När vi var klara med allt, så gick jag, Sabine & Emma ner till affären här på lasarettet (SVINDYR sådan), där köpte jag mig en muffins, lite godis, en glass och Hänt Extra.
Sen sa vi hej då, jag rullade till mitt och de skulle upp till sitt.

 

Ushamejjan, igår eftermiddag när jag kom tillbaks till mig "ligg-avdelning" så hade jag ju som jag skrev i förra inlägget en jäkla huvudvärk och fick inga piller eftersom jag äter maxdos.

Då kom sköterskan Margaretha (tyvärr så jobbar hon först på fredagskväll nu, så vi fick säga hej då igår) med en slags påse som man kan både lägga i frysen och även i mikron, hon kom med denna som var riktigt, riktigt kyld och la den på min panna.
Ärligt talat, jag var skeptisk,,, men efter cirka 25 minuter så somnade jag och slumrade i cirka 20 minuter, med denna på pannan.

Å det HJÄLPTE.

  

 

Ynkliga "lilla" jag.

 

Mmm,, som ni förstår så händer det ju inte så jättemycket runt omkring mig här på "sjukan", förslåt mig om ni tycker jag återupprepar mig.

 

Bara en jättefin skylt som jag ärligt "snott" från nätet.

Ha en finfin onsdagskväll.
KrameliKram

 

  

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Ovido - Quiz & Flashcards