Alla inlägg den 21 oktober 2016

Av Annelie - 21 oktober 2016 06:31

... tänkt mig ett blogginlägg igår, men klockan rusade från mig så helt plötsligt var det mina tv-program som började.

 

Ja,,, idag mina vänner åker jag hem, Hem, HEM.... tror ni det ska bli gött..??!!
Det har absolut inte gått någon nöd på mig här, men hemma är ju alltid hemma.
Få snosa på både mannen och katterna.

  

Sjuktransporten kommer runt 12.30-tiden och hämtar mig.

En av sköterskorna på smärtavdelningen hade ringt och sagt till om att jag vill ha en ordentligt bår denna gång, så det inte blir lika dålig som det var hit.
Jag låg ju på en betydligt bättre upp förra gången.
Sen kom en av sköterskorna och sa att de hade ringt om detta,,å att de då hade sagt att de bara har en sort.
Jag vart så förbannad, så jag ringde själv.
Först var det "men, vi har bara en sort",, glöm det svarade jag då, för jag har åkt på en annan bår upp och jag TROR den utgick från Helsingborg.
Hon ringde upp mig en stund senare,, å visst har de den båren, var lite trixande eftersom det var såppas tätt inpå, men jag FÅR den bättre båren.

  
*att man alltid ska behöva "bråka" om sina rättigheter*

  

 

Sen så chattade jag med de på Skånetrafiken, angående om jag får åka elskoter på buss och tåg.
Buss får jag inte åke med den, men jag får åka på tåget.

Vi hade tänkt oss att åka tåg in till Malmö på lördag, men vi kom ju på att det är en bit att gå till Mobilia från en av stationerna.
Så, jag ringde även angående om jag får åka elskotern med färdtjänst, ja bara det stod på färdtjänsteviset så får jag det.
Å det gjorde det,, så nu ska vi åka in klockan 11.00 och hem klockan 15.00 på lördag.
Vi ska in för att ha en doppresent till Göran´s barnbarn.

  

 


Jag vill inte gärna åka med rullstolen eftersom ett av de små hjulet är knasigt, är rädd att det går åt  helvete så jag står där jag står.

Sen blir det lungt resten av helgen,,, bara vara med en massa mys och filmtittande..
Ikväll när jag kommer hem, hade jag önskemål om taccopaj.

Eftersom jag äter lunch precis innan jag åker och sen förmodligen inte äter något efter vägen, så är jag ju hungrig när jag kommer hem.

 

Ja, då passar jag på att önska er alla en 
TREVLIG HELG.

 

Vi hörs av först i morgon lördag.

 

 

Vad säger ni, stämmer det inte bra..??!!

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Ovido - Quiz & Flashcards