Direktlänk till inlägg 24 oktober 2016

Söndagen...

Av Annelie - 24 oktober 2016 08:04

... tillbringade jag bara till sängs.
För fyyyy bubblan vad ONT, Ont och åter ont jag hade igår.
Jag orkade *läs KUNDE* inte göra mina övningar igår.
Jag vart på riktigt dåligt humör eftersom smärtan tar ner mitt humör i bott, så jag sa till och med Göran att mår jag SÅ här den dagen det är dags för resan upp till Namngivelsedagen för hans barnbarn, så kan du glömma att jag följer med.

Men, det hade han svårt att "köpa" igår,,, berodde säker på att vi hade varit lite småsura på varandra innan jag sa detta också.


Jag låg precis hela dagen lång, Göran kom in och serverade middagen till sängs.
Jag bara var, tillbringade timmarna åt film-tittande.
Idag mår jag lite si-så-där.
Kände mig ganska så skapligt direkt efter jag vaknat efter en natt med dålig sömn.
Jag var upp, tvättade, klädde mig och bäddade sängen.
Nu så,,,, är jag inte riktigt lika kaxig.


Jag ska bara skriva klart detta inlägg, dricka upp mitt te, borsta tänderna, försöka mig på att göra lite morgongymnastik sen lite stretch-övningar till sängs.


Idag kommer kommunens arbetsterapeut, sjukgymnast plus en elev som pluggar till sjukgymnast hem till mig, men vilken tid vette tusan.
De har med sig draglakan (så det blir lättare för mig att vända mig i sängen och även lättare att göra mina stretch-övningar), rullator och sen så får jag se om de tar med sig min rullstol för att fixa till ett nytt litet hjul framtill på rullstolen.
Eller hjulet är det inget fel på, utan staget hjulet sitter i.
Det är en såå dålig konstruktion.

I morgon ska jag till min älskade läkare, var länge sedan jag träffade Rafal.
Får vi se vad han säger, bland annat om denna medicin som Uppsala skrev ut till mig och vad länge han sjukskriver mig denna gång, är sjukskriven oktober ut denna omgång.
Sen ska jag även höra med Rafal om han tycker det är någon idé jag behåller mina sjukgymnastik-tider jag har hos min icke så duktiga sjukgymnast.
Ja, jag gillade inte denna kvinna.
Jag har inte något emot henne som person, utan jag gillar henne inte i hennes yrkesroll.


När jag kommer från det besöket, så ska jag skriva ett mail till min nya chef och berätta lite hur det gått i Uppsala osv.
Hon ville att jag skulle göra det.
Undras hur hon är som chef,,, hon verkade i alla fall chockad över att INGEN har hört av sig till mig under hela min sjukskrivnings-tid.


Nu så, säger jag hej för detta inlägg.


  

 
 
Ingen bild

Piere

24 oktober 2016 09:14

Lycka till med allt idag. Bra jobbat att du gör dina danssteg :) man får ha lite skit o Skitdagar. Det blir bättre. Stay frosty

Annelie

24 oktober 2016 09:16

Tack vännen...
Gör du också dina "danssteg".. *L*

 
Annie

Annie

25 oktober 2016 08:48

Så jobbigt för dig med all smärta vännen ..
Förstår att du inte gjorde övningarna då-det skulle inte jag heller gjort ..

Jag tycker att Du är strong som kämpar på .. <3

Hur länge brukar din läkare sjukskriva dig i taget?

Sv: vi hittade nån fin soffa på affären vi var men ska kolla vidare lite, så får vi se :)
Det är verkligen dags för ny soffa nu .. ;)

Imorgon kommer 2 kisse killar till oss :) vi ska vara kattvakter ett tag .. ;) *myys*

Var det mysigt att återse dina kisseherrar? :)

Tack för alla fina kommentarer hos mig :)

Varma kramar till dig!

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

Annelie

25 oktober 2016 09:33

Ja, det ÄR jobbigt med ständig smärta, ja du vet ju hur det är.
Jag brukar inte vara låg...men nu tycker jag jag känner mig lite down på nå vis 🙁
Gillar det inte alls...för så är ju inte jag som person i vanliga fall.
Jag tror säkerligen sjukgymnasterna kommer att kunna hjälpa till att få mig på benen.
Men, NU har jag sååå svårt att tro det blir helt utan hjälpmedel, för smärtan kan de ju inte trolla bort.

Min läkare brukar sjukskriva mig mellan 3-4 månader / gång.

Gör ni rätt i...så kikar vidare på soffor...så att ni inte förhastar er.
Låter era lånekissar bli era möbler..??

Jaaee...våra herrar kom och mötte mig i dörren och jag vart utjamad 😁

Tack själv vännen för dina kommentarer.
Varma Kramar ❤

 
wiper

wiper

25 oktober 2016 09:31

Det låter inget vidare för värk är slitsamt. Har du nån kontaktperson sen rehabiliteringen du kan prata med?. Jag blir själv både på dåligt humör och gråter i floder då jag har värk.

Vad bra att du får besök av ett tema som kan förbättra saker för dig. Det är mycket värt att ha en bra läkare. Jag har själv råkat ut för en sjukgymnast då jag hade höftbesvär. Jag blev inte bättre och hon som var ubildad och erfaren hittade ändå inte att jag hade en höftled som var helt nedsliten. Hon sa att jag inte gjorde mina övningar. Kom sen till rätt läkare som sa att han var förundrad över att jag kunde gå med en helt nedsliten led.

Gillar din skylt längst ner. Tusen tack för dina kommentarer kära vän. Jag hoppas allt skall ordna sig för dig både med bättre sjukgymnastik och att värken skall domna bort så småningom. Känner verkligen med dig och du kämpar verkligen på. Önskar dig allt gott för det är du värd

Sköt om dig nu och ha en så bra dag du kan

Stor varm kram från
Malin



http://wiper.bloggplatsen.se

Annelie

25 oktober 2016 22:16

Tack för dina alltid så gulliga kommentarer..

Jo då,, jag får ha kontakt med hela smärtteamet i Uppsala.
Jag tycker på dessa dagar jag har varit hemma, så har jag "tappat" bort mig själv på nå vis. Är väldigt ledsen av mig och gråter lätt.

De skulle ju byta ut min läkare, men när han hörde min besvikelse så ändrade han tiden till sig igen.. *L*
Å jag är såå GLAD att jag i alla fall får behålla honom denna sjukdomshistoria. Hoppas även att jag får behålla honom efter detta också.
Han sa idag när jag var till honom att det inte var någon idé att jag skulle fortsätta hos denna sjukgymnast jag gick till, som jag inte gillade. Å ingen vart gladare än jag.. :-D

Varma Kramar tbx...

 
Ingen bild

Lena S

25 oktober 2016 09:42

Fy för såna SKITdagar! 😬
Hoppas du mår bättre nu...

Hoppas det gick bra med arbetsterapeut och sjukgymnasten.

Den där skylten är jattebra. Önskar att jag kunde leva efter den. Men näe... Jag måste alltid hålla på att förklara mej. Fast det är ingen som kräver det utan bara jag...
Kram ❤

Annelie

25 oktober 2016 22:20

Mmm,, dessa dagar är inte alls roliga.
Jag vette tusan vad som hänt med mig efter Uppsala, tycker jag har "tappat bort" mig på nå vis. :o((

Jo då,, den nya sjukgymnasten börjar den 1/11, så då kommer ju både hon och hon som var här igår hit den 2/11,,, så då ska vi göra upp hur vi ska gå vidare.
Arbetsterapeuten tyckte jag skulle använda fotstöden mer på rullstolen,, men det är SKIT att ha inne, de är ju bara i vägen.

Jobbigt när du har "press" på dig själv, att du måste förklara dig för att du säger nej, för att du inte orkar.

Sköt om dig vännen... // Kramar

 
Annie

Annie

25 oktober 2016 10:58

Så jobbigt .. förstår dig. Inte konstigt att vi blir låga tycker jag-leva med konstant ont och smärta tär på dem flesta ..

Jaa ska blir så mysigt att låna dem lite, dem är så gosiga :)
Och dem är snälla katter också, river inte på sofforna eller tapeterna heller ;) och dem får riva denna soffa om dem vill haha ;)
den är så gammal och sliten ;)

Massa kramar till dig<3

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

Annelie

25 oktober 2016 22:21

Nääee,, någon gång måste vi väl få "störtdyka",,, men efter Uppsala-resan, det känns som jagh tappat bort mig på nå vis.
En känsla jag inte kan sätta fingret på,, enda jag vet är att jag gillar den INTE.

Massa Kramar

 
Bettan

Bettan

25 oktober 2016 22:35

Måste säga:vilka snygga kläder! Var hsr du hittat dom?
Så tråkigt att läsa att du är så nere i jängorna just nu,har du ingen kurator att snacka med?
Kan ju underlätta att ha nån utomstående och som fattar om du förstår hur jag menar.
Så detta med rullen som pajjar...men visst är det typiskt. Mitt barnbarns gamla rulle var det alltid nåt som är paj. Allra helst nackstödet och låsspakarna till hjulen.Jo sen tippinnarna oxå. Men nu har han en jättehäftig rulle som är så acancerad så jag vet dåligt vad alla spakar är till *s*

http://Guldivardan

Annelie

25 oktober 2016 23:35

Jo då...jag har ju hela smärtteamet i Uppsala att få prata med om jag vill, i det smärtteamet i hår det en smärtpsykolog.

Kläderna är efterskickade hos www.bonprix.se

Mmm..andra gången dessa stag till hjulen på rullstolen är kassa.
Finns jättefina rullstolar....men det är ju inget de ger ut i första taget.
Visst...nu när det är meningen jag ska upp mer och mer på benen...så behöver jag inget ordentliga.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 13 juni 2017 09:30

5304733845

Av Annelie - 13 juni 2017 07:21

.... än en gång. nouw.com/gifta6570

Av Annelie - 8 juni 2017 10:38

.... hå mina kära läsare.   Jag hoppas verkligen att ni följer över till min blogg jag har på blogspot istället, har tröttnat på alla fel jag upplever med bloggplatsen.   Jag kommer att länka er på nytt i den bloggen.   Min nya adress är ...

Av Annelie - 7 juni 2017 19:01

... och morgonen, så idag hade Göran tagit bilen till jobbet istället för cykeln. Ja, nu kan han ju göra det,, eftersom jag inte har någon användining för bilen.*saknar*    Men, frampå förmiddagen så sprack det upp och vart sol, men som vanligt m...

Av Annelie - 6 juni 2017 21:28

.. till ända.Min har varit väldigt mysig, fast med en värk som har bitit sig fast riktigt ordentligt nu igen.Men jag vann över den i morse, så vid 10-tiden var Göran och jag uppe vid Övre (vår stads f.d busstation), då det kördes rally runt där.  ...

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Ovido - Quiz & Flashcards