Alla inlägg den 25 oktober 2016

Av Annelie - 25 oktober 2016 18:21

... precis skickat efter kläderna jag ska ha till namngivelsedagen vi ska på den 12:e november, då Göran´s barnbarn ska få namnet Mercedes.
Jag hoppas innerligt att jag orkar följa med på grund av värken hem till Värmland då.


 

Ett par härlig byxor.

 

Snyggt linne.

 

Ännu snyggare kofta.

 

Dessa plagg skickade jag alltså efter till dopet.

På tal om mig och min värk,,, jag vette tusan vad som har hänt med mig efter min Uppsala-vistelse.
Jag tycker hela jag är upp-och-ner-vänd... är mer ledsen på nå vis.
Vill så mycket, men kan så lite just nu.
Vill kunna gå helt utan hjälpmedel NU.
Jag är på tok för långt fram i mitt tänk,, så idag rullade mina tårar när vi satt och åt mat och jag pratade om detta.

Känner mig faktiskt riktigt ledsen, jobbig känsla.

  

Idag vaknade jag vid 07.45-tiden,, vet inte när jag sov såppas länge, men visst, jag släckte väl ner vid 02.30 inatt.
Jag gick upp, var på toaletten, fixade mig frukost och la mig sedan igen, hann att kika genom tre olika inspelade tv-program.
Under tiden jag kikade på dessa så körde jag mina stretchövningar.
Sen så gick jag upp, gjorde mig iordning... och klockan drog iväg för att sedan åka elskotern bort till min läkare jag hade tid hos idag.

Han ville ha reda på hur det gått för mig och dum som jag var så berättade jag inte om mina tankar och funderingar och att jag känner mig ledsen på nå vis.
Han ändrade i mina dosettpåsar, så jag får rätt medicin, för han hade inte skrivit med de som jag hade tatt vid behov förut, men som jag ändrat till varje dag, ja i samråd med läkaren.
Sen så sjukskrev han mig till sista januari.
Så, får vi se vad som sägs och görs sedan.
Han skrev även på detta läkarintyg att jag gärna vill ut på arbet igen,,, som jag VILL.
Jag vill INTE bli heltids sjukpensionär.
Nääee,, fyyy.
Jag vill inte förlora denna sociala kontakten man har med ett yrke.

 

Innan jag åkte hemöver igen, så var jag in på Ica på Valen, där jag shoppade en del ingredienser som Göran ville ha till en ny "maträtt" han skulle fixa till ikväll.
Ja, innan jag åkte från Ica så höll jag på att "stjäla" med mig en 200 grams schweizernöts-kaka, en Hänt Extra & TV-guiden.
Jag hade betalat och gjort allt klart i självbetjäningsdisken, så kommer tjejen som står och hjälper till där och frågar om jag hade tagit med dessa varorna.
De hade jag TOTALT glömt bort, eftersom de låg i korgen på elskotern och det andra hade jag i väskan som stod på golvet mellan benen.
Fyyyy vad jag skämdes.
    
Hon kanske trodde jag gjorde detta med flit.
Men, så var absolut INTE fallet.
Jag betalade ju dessa med rosenröda kinder.

 

Vi har alltså ätit något Göran hade sett reklam om på Facebook.

 

 

Det är alltså en brödskiva i botten, sedan körsbärstomater, bacon, ägg och till slut ost.

 

 

Klar att äta, det var gött, men mäktigt.

 

Nu ni mina vänner ska vi försöka på oss att beställa en tröja och ett par fräcka jeans till Göran också, så han å få något nytt att sätta på sig på dopet.

 

 

Detta får nog jag börja tänka på mer och mer, jag vill att saker och ting ska hända såå fort, helst förra veckan.

 


Ha nu en riktigt fin tisdagskväll.

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Ovido - Quiz & Flashcards