Alla inlägg den 27 oktober 2016

Av Annelie - 27 oktober 2016 23:51

... detta inlägg komma in på rätt datum, om jag nu inte snabbar mig.

Denna dag har gått i ett känns det som,,, men det har de verkligen inte, utan jag har haft en ren slappardag.
Jag var uppe riktigt tidigt i morse, tog mig frukost och satte mig vid datorn ett tag, satt och skrev ett gäng brev som skulle skickas idag.
Hade ju 8 eller om det var 9 brev som väntade på mig här hemma efter min Uppsalavistelse, Göran frågade om han skulle ta med de som hade kommit då han skulle komma upp till mig. Men, jag sa nej, låt de vara kvar tills jag kommer hem.

 

Vid 09.15 ringde de från hjälpmedelcentralen, där de meddelade att de skulle komma och hämta min rullstol för att byta stagen på de små framhjulen.
När de kom så tyckte Micke (som en av de heter, minns ej vad den andra heter, hade inte träffat honom förut heller) att de skulle sänka stolen en aningens plus att de skulle tippa sittdynan lite bakåt.
Sagt och gjort,,, jag kom i säng och trodde att detta blir de borta med ett tag, gav de min automatiska dörröppnare, för annars hade de ju inte kommit in, eftersom jag låg på sängen.
Vi diskuterade denna "fluff-madrassen" jag provlåg i Uppsala, men tyvärr är det inget de har kvar.
För det visade sig att när man tvättade de, så åkte allt detta fluffiga innehåll och la sig till kanterna.
Därför kommunen slutade med de.
Finns ju att köpa själv,, men ska jag våga mig på det, när det visade sig att det var så illa.
Jag ska kika på Jysk vad det har för något först och främst.


Efter de hade varit här och lämnat tillbaks "rullisen", så tog jag mig min lunchtallrik, satte mig vid datorn och åt upp maten där.
Sedan kom jag tillbaks till sängen och la mig uppepå den bäddade sängen igen.
Jag skypade med mamma och pappa en stund, sen hade jag tänkt mig att kika på några inspelade tv-program men va fasen jag hann bara till tanken,, sen så sov jag sååå gött.

 

Skulle nästan kunna tro detta vore jag, om det dels hade varit en kvinna istället och en katt på ryggen.

Då hade även sjukgymnasten i Uppsala varit glad, då hon ville jag skulle börja ligga lite mer och mer på magen igen.
Sov ju alltid på magen innan min värk vart så hemsk.
Å lägger jag mig på magen igen, så stretchar det mina muskler bra.

 

När jag vaknar till liv igen,, då hade jag sovit i cirka 1,5 - 2 timmar,,, så trodde jag att jag hade försovit mig till jobbet,, så det var en liten så där panikartad känsla att vakna innan man fattade.

 

Hade inte varit vaken så jättelänge innan min blogg / Facebook-vän Wiper ringde upp mig.
Tack för samtalet idag vännen, alltid lika roligt att prata med dig.
Medans vi pratade så kom även Göran hem från jobbet,,, han hade även varit bort till vrålåket och kikat.
Har lite koll på bilen även om den står bakom ett par grinder,, men i dagsläge är ju INGET säkert.

 

När jag hade pratat klart i telefonen, så skickade jag Göran till "Herr Kines",,, en spelbutik i vår stad som även har Schenker-utdelning.
Jag gillar absolut inte att gå in till dessa, känns som man bara är ivägen när man ska hämta paket hos de, för det är endast då jag är in till de.
Å det kanske de inte gillar, för de tjänar väl inte lika mycket pengar på en då som kund.
Göran var i alla fall dit och hämtade ut en tröja som han ska ha på dopet plus att han la på ett gäng brev.

 

 

En sådan här tröja fast i vitt med lite grått i hämtade han ut idag.
Jättesnygg i verkligheten,,, kanske var lite tajt över magen, men han håller ju på att försöker gå ner i vikt igen.
Han cyklar tur och retur till jobbet, han äter mycket kyckling och grönsallad.
Han levde på kyckling och grönsallad eller med broccoli dessa 4 veckorna jag var borta.

 

Efter han kom hem igen, så åt vi rester av taccogratängen som vi åt i fredags,,, tog upp dessa rester från frysen igår kväll.
Sen var vi bara resten av kvällen, vi låg tätt ihop medans jag kikade på Bytt är bytt.

 

I morgon mina vänner, ska vi ut på roligheter,,, då ska vi nämnligen in till Malmö Arena klockan 18.00, för klockan 20.00 börjar Rock of 80`s.

 

Ska bli spännade att se vad vi gillar detta, tror säkerligen det är klockrent, mycket bra musik. I alla fall det jag har både sett och hört på reklamen om detta på teven.
Sen så har jag hört folk som varit på det,,, som var helnöjda.

 

Roligt att ha något roligt att se fram emot denna tråkiga årstid.
Ja, jag är ju som ni säkerligen redan vet om,,, ingen höstmänniska.
Gillar inte dess mörker, och dessa riktiga höstdagarna med regn och blåst, löven yr,,, nääee fyyy bubblan vilka hemska dagar.
Men, nu ska jag inte sitta och spy över sådana dagar,, för hela denna vecka har vi haft riktigt fina höstdagar.
DÅ är det fint med hösten, denna höga fina luft.

 

Nu så, säger jag NattiNatt för idag.

Får se om vi hörs av något i morgon eller om det blir ett inlägg först på lördag.

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Ovido - Quiz & Flashcards