Alla inlägg den 31 oktober 2016

Av Annelie - 31 oktober 2016 07:53

... duktig igår.
Jag kände mig relativt bra i värken direkt när jag vaknade, så jag gick upp ( efter min morgongymnastik och stretching var klar ) för att göra en massa olika maträtter.
Jag började med att skära kasslern i mindre bitar, kycklingen detsamma, köttet till sjömansbiffen delade jag på, vill inte ha så stora bitar, delade även på stekfläsket så det inte vart så långa "remsor".
Göran kom upp, han tog sig frukost och sen så kikade han på någon bilsport på teven.
Jag bad honom ta ner Nicer Diser Plus, så jag även kunde hacka de sköljda grönsakerna i mindre bitar.
Det är ett bra hjälpmedel i köket, när man har mycket med grönsaker som ska skäras mindre.

 

Jag började steka och dona i köket,  där jag satt på min älskade arbetsstol.

 

 

Här håller jag på med kasslergrytan.

 

När jag hade kommit halvvägs i min matlagning, så kom även Göran ut i köket och hjälpte till med det han kunde göra då.
Han stekte rostbiffsskivorna, skar potatisen till sjömansbiffen, satte på tryckkokaren.
Det har jag aldrig gjort, så jag har ingen aning om hur den fungerar.
Vet bara att det är ett suveränt bra köksredskap.

 

 

Så, maten klar.
Allt är på bordet förutom sjömansbiffen och paltbrödet ( = en del kallar det även blodbröd ).

 

När jag var klar med mitt så tog Göran tog ALL disk, blir ju mycket när jag skär upp allt jag ska ha och lägger i olika skålar / bunkar,,  så det blir MASSOR med disk.
Kikade på klockan,, okej 15.17,,, då har jag en hel ledig söndagseftermiddag.
Bra,,,, hade ont from hell, inte alls konstigt så som jag höll på i köket och även länge.
Det visade sig i alla fall att vi har totalt glömt bort att ställt tillbaks alla klockor, så klockan var ju bara 14.17
  

Jag rullade in på toa, hade såå fruktansvärt ont så dels så fick Göran hjälpa mig ner med byxorna medans jag höll mig i rullstolshandtagen, jag var tvungen att ta med rullstolen in på toaletten för att typ bara "hasa" mig över till toalettstolen.
Sen tillbaks, hade tagit av mig mysbyxorna, så jag la mig uppepå sängen under en filt och kikade på film.
Slumrade lite till och från.

 

Göran kom in med en liten portion sjömansbiff, jag hade ju provsmakat på mycket så jag vågade inte ta lika mycket mat som jag brukar.
Det var gött,, som det brukar vara.
Det är en rätt som står högt på min lista.

 

Syrran ringde igår kväll för att höra hur det var, och vi pratade om allt möjligt ett tag.
Tack för samtalet Susanne..
  

Efter det så kom Göran in med en korv med bröd åt mig,,, jag åt den, men se det gick inte.
Fick en rejäl dumpning av den.
Trodde jag skulle kräkas upp allt jag hade innaför skinnet på min kropp.
Jisses, vad det slet i mig igår.

  

Ja så var alltså min söndag.

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Ovido - Quiz & Flashcards