Alla inlägg den 3 november 2016

Av Annelie - 3 november 2016 08:25

.... av sjukgymnasten som var här förra veckan PLUS den nya som började den 1:a november igår.
Carina ( alltså min sjukgymnast ) heter gav mig en ny träning med gummibanden som jag har här hemma ( tur jag köpte de på Lidl för länge sedan ).
Hon vill inte jag ska ha gångträning ännu, eftersom mina  ben bara skakade plus att jag kunde inte få de framåt igår när jag skulle prova att gå.
Hon märkte ju direkt att jag inte har alls någon bra muskelatur.
Skrämmande egentligen,,, det tar mellan 4 - 6 veckor att en muskel "försvinner" men fasingen så lång tid att bygga upp igen.

Denna övningen Carina gav mig, är ingen övning som visades i Uppsala.
Men, men.. de hade ju "bara" 4 veckor på sig.
Så, de hinner ju inte visa alla stretch-övningar.
Men, nu ska jag i alla fall köra dessa 3 ggr / dag, 10 ggr / ben.
Så, jag har att göra,,, lär att få ta med mig dessa hem till Värmland också.
För sen så kommer hon hit igen den 18:e, så få vi se hur jag orkar / kan gå då.

 

Carina var / är jätteglad att jag hankar mig runt sängen varje morgon och bäddar den. Det ville hon absolut jag skulle fortsätta med.
Jag går runt, stöttar mig i sängen. Men när jag kommer tillbaks till rullstolen är det som att jag har gjort världens pass på gymmet.
Men, jag gör´t..!!
  

Sedan kom vännen Paula på långfika, igår på morgonen tog jag elskotern bort till Mallas för att köpa dagsfärska frallor, eftersom Paula skulle komma.

 

Jag vaknade tidigt igår morse, av att Göran var inne på toaletten och "skrek" ut sitt kräk,,, ja han är väldigt högljudd när han kräks.

  

Han hade en migränanfall som heter duga,,, jag bäddade sängen direkt så fick han lägga sig uppepå istället, med en kudde och filt.
Men, han orkade inte ligga först.
Jag gav honom ett piller som jag har ( alltså inget farligt piller ), så det lanade av sig lite till slut, så han orkade lägga sig igen. Han somnade så gött så han snarkade rejält där inne.
Han låg alltså när sjukgymnasterna kom, men han kom upp efter cirka 10-15 minuter efter de hade kommit.

 

Vilket fall som helst så kom ju Paula och hennes hund Chammi på besök.
Vi fikade, Göran fikade med oss , sen så satt han och pratade ett tag med oss, sedan gjorde han sig iordning för att åka till jobbet.
Han var låg igår, efter sitt migränanfall.
Sen så ringde han även till vårdcentralen vi är listade,,,, så han ska till läkaren den 30:e, den 28:e åker han dit och tar alla blodprover.
Detta på grund av att han har högt sockervärde.
Hoppas nu bara han inte har fått diabetes.
Räcker väl gött och väl med felet han har med ögat.

  

Jaja,, Paula och jag sa kvar och pratade om allt och inget.
Vi tog oss en fika till, tog fram mazarinerna vi hade i skafferiet.

En burka med mazariner som ligger i plastförpackningar styckvis.
Utgångsdatumet är den 27:e november.

   


Ja, så här såg de alltså ut.

 

Så, nu har jag mailat Gobiten och skickat med dessa bilder, ska bli roligt att se vad de svarar.

 

Annars så hände det ju inte speciellt mycket igår... men dagen gick fort.
Paula cyklade hemöver vid 15.30-tiden, då satte jag mig på arbetstolen och diskade upp all disk, blir ju det när vi varit 3 styckena som fikat, med alla dessa småbrickorna som vi alltid använder till bröd. Plus alla smågafflar till de olika påläggen och grönsakerna.
Ja, helt enkelt,,, det blir mer disk.

 

Idag torsdag, är det helt blankt för mig, Göran ska åka hem till Paula på förmiddagen för att hämta våra vinterdäck, sen vet jag inte om han åker såppas tidigt så att han åker vägen om där de skiftar däcken åt oss.
I morgon vill han städa på städdagen plus att han är hembjuden till Mulle i morgon kväll, på mat och dryck.

 

Idag har vi strålande fin dag, med hög fin kallt väder,,,, så jag kanske tar mig en tur bort till Ica Maxi på elskotern.
Jag vill åka och kika om de har fått in min privata kalendern jag använder mig av.

Nu passar jag på att önska er alla en riktigt fin torsdag.

Ha dä gött..!!!

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Ovido - Quiz & Flashcards