Direktlänk till inlägg 4 november 2016

Ja det stämmer att det är...

Av Annelie - 4 november 2016 14:42

 


Men det känns som en lördag, det beror väl på att Göran är ledig idag eftersom han hade sin eftermiddagsvecka denna vecka.

Vi har städat idag, brukar vara städdag då Göran är ledig denna fredagen. Så med andra ord så städas det varannan vecka här hemma, sen så måste det ju dammsugas och skuras på toaletten dessemellan.

Sen så bäddas det alltid rent i sängen den veckan också.
Vad ofta städar du ditt hem..??
Å vad oftar bäddar du rent i sängarna..??

 

Jag dammade hallen, köket och sen så skurade jag porslinet i badrummet.
Detta gjorde jag även idag, men fyyyy för den lede vilken smärta jag har nu.
Efter jag städat klart så tog jag av mig pyjamasen och satte mig i  en varm dusch.
Men, idag hade jag det riktigt tufft att komma till badkaret, Göran fick lov att skjuva på, på mitt högerben eftersom det var obrukbart.

  
Jag sitter vid datorn eftersom jag ville få in ett blogginlägg plus att Göran skulle få skura klart alla golv (han var redan klar i datarummet) innan jag rullar till sängs.

 

Hihi, idag hade både Göran och jag på oss lurarna med våran musik i de,,, som vi sjöng högt falskt till, stackars kisseherrar, kanske var därför de parkerade sig i sovrummet.
  

Nu ska jag inte göra ett ärligt handtag till denna fredag,, vädret ute är inte alls på min sida.

 

 

Tydligen ska det vara detta väder hela helgen.

  


Göran ska hem till Mulle klockan 18.00 ikväll, han blir hämtade av Gert klockan 17.30
Mulle brukar ha killkvällar, då bjuder han på mat och dryck, de brukar vara 4 styckena som är bjudna då.
Mulle är singel, de andra är gifta.

Göran brukar bjuda igen, men då bjuder han bara Mulle.
Då brukar jag vara med och äta ( Göran brukar ha gjort 3-rätters middag då ), sedan håller jag mig i sovrummet. Så får de spela sin hårdrock och sitta och prata om allt möjligt.

 

Hur gör era män eller kvinnor,, brukar de åka iväg på en kill / eller tjejkväll..??

 

För cirka 20 minuter sedan ringde min nuvarande chef ( hon är ny sedan cirka 3-5 månader tillbaks ), hon vill träffa mig men, ja men då får du komma hem till mig, jag visar mig INTE på jobbet, för där är risken stor att jag springer på andra arbetskamrater plus en som sitter på kontoret, den vill jag absolut INTE träffa.
För har de aldrig hört av sig på 2 år, ja då behöver de inte fråga då heller.

Men, det var inga bekymmer, chefen kommer hem till mig.
Hon tyckte det var konstigt att ingen har hört av sig på hela tiden.
Men, jag ska säga samma sak som jag sa till min f.d chef..
"Man är bara värd något när man jobbar, sedan är man inte ett värt ett dugg".
För jag TYCKER det är så.
Kan ingen ta ifrån mig.

 

Ifrån det ena till det tredje,,,, posten kom idag, och då kom Göran med en brev till mig.

 

 

Hörde ingenting på mailen, utan det bara kom och de bad så mycket om ursäkt i brevet plus att jag fick ett laddat present på Ica som kompensation.

 


Med detta så säger jag hej för nu,,, nu ska jag rullar ut i köket för att ta mina piller och sen stupa på sängen.

  

Trevlig Helg passar jag på att önska er också.

 
 
Annie

Annie

4 november 2016 15:15

Ja skönt med fredag :)
Duktiga ni är som städat idag, det behövs ju då och då .. ;)

Det är nog lite olika men byter i sängarna ca varannan v, ibland lite oftare. Städning .. ja jag är ju ganska ordningsam så hyfsat ofta.
Dock skulle jag behöva rensa ut lite kläder och så .. det är jag nog lite sämre på, inte haft lusten ;)

Sv: Tack så mycket ;) Det kanske har hänt lite på muskelfronten sen jag började träna ändå, ändå tränar jag lite nu om jag jämför med innan.

Ska förhoppningsvis göra rehabtr imorgon :)

Hoppas Du får en fin fredag<3

Kramar!

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

Annelie

4 november 2016 16:00

Jag / vi är också ordningsam av oss...det är aldrig rörigt här hemma. Då får jag "tuppjuck" om det skulle vara det. Nä näst när det är plockat och fint.
Jag har en garderob och sen köksskåpen som ska rensas.

Ha det bäst...// Kramen

 
Annie

Annie

4 november 2016 15:15

Sv: Ja sno den bilden du, det går såå bra! :)

<3

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

Annelie

4 november 2016 16:01

Gick inte att "sno" den... 😣

 
Ingen bild

Lena S

4 november 2016 19:00

Jag har delat på städ, matlagning och tvätt på varsin vecka. Den här veckan har det varit matlagning så då försöker jag göra storkok. Nästa vecka är städ. Och efter det tvätt.
Jag måste dela upp det annars blir det kaos för mej. Jag håller ju förstås efter allt ändå men koncentrerar mej extramycket den veckan det gäller.

Kul att du fick kompensation för mazariner.

Ha det gott!
Kram

Annelie

4 november 2016 20:43

Förstår jag verkligen du måkte dela upp sysslorna med tanke på ditt mående plus att du är singel.

Ja, jag vart snopen när det kom på posten "så där". Väntade mig ju ett svar på mailen först. 😃

Trevlig Helg...// Kramen ❤

 
deninrekampen

deninrekampen

4 november 2016 22:14

Ah okej, förstår att det var en bra operation, om man vill göra den menar jag. :) Va bra att du fick kompensation med ett presentkort! Det tackar man ju inte nej till :)

Duktig du är som städat lite, borde jag med göra... Ser ut som, ja jag vet inte vad..

kram <3

http://deninrekampen.bloggplatsen.se

Annelie

5 november 2016 08:27

Mmm,, den operationen var nödvändig.

Visst är det bra när de är lyhörda när man klagar, jag klagar MEST för att de ska veta det felar, sen att man får något för det är ju bara en fördel. :-D

Ja, vi måste städa varannan vecka, dess emellan så måste det dammsugas och sen skurning av porslinet i badrummet tar jag lite då och då.
Plockat har vi alltid,,, jag älskar när det är plockat, får inte ens finnas en vattendroppe på diskbänken.. *L*

Ha nu en jättefin lördag.. // Kramen

 
Vicki

Vicki

5 november 2016 17:33

Min man är väldigt sällan på herrmiddag men det händer att han åker hem till sina kompisar och de sitter och snackar halv natten men de köper sig pizza mm. Så ingen riktig herrmiddag :-).

Tjejmiddag hade vi jätte mycket av när jag var yngre. Nu är det ingen som har det de gånger jag är på tjejmiddag är när jag själv ordnar med den.

Bädda rent försöker jag hinna med ca vart tredje vecka.
Städar gör vi när vi hinner känns som om vi skulle behöva göra det varje dag, dammsuga alltså.

Ha det gott,Vicki

http://fotbollsvicki.blogg.se

Annelie

6 november 2016 10:14

Ja, det är inte ofta min man heller är på herrmiddag, blir virka 2 gånger / år.
Å sen plus att han bjuder igen 1 gång.
Så, 3 gånger / år träffas han och Mulle.

Tråkigt att du alltid ska få bjuda, lite dålig stil att ingen av de som tackar ja till dig bjuder igen.
Så är jag uppväxt, tackar man ja till någon, så bjuder man igen.
Jag hade en tjejmiddag här en gång, var 3 tjejer och jag... vi åt och drack gött,, ingen av de bjöd igen.Så, det skulle inte fresta mig att bjuda de igen.

Jag / vi MÅSTE bjuda igen till kvinnan vi var till i våras.

Dammsugas måste det göras här också ofta, på grund av katterna. För, de stökar ner med kattsand, hårtussar, tyg ifrån kattställningen etc.
Jag brukar dammsuga med den batteridammsugaren och Göran tar alltid den vanliga.

Ha det bäst..

 
Liten Uggla

Liten Uggla

8 november 2016 13:44

Att man inte är mycket värd när man är sjuk kan jag också skriva under på. Hörde inte mycket av mina kollegor när jag blev sjuk, har inte kontakt med nån av dem trots att vi var väldigt goda kollegor. Och när jag stötte på den ena en gång när jag var på en mottagning som hon då hade börjat jobba på vart det rejält stelt. Hon är en sån där som är väldigt kramvänlig, det är jag också, men hon höll sig på bekvämt avstånd, det kändes som att jag inte dög att ta i tång med ens.... Även andra s k vänner försvann när jag blev sjuk, de få som var kvar efter min och barnens fars separation - för då försvann det flera stycken.... Idag är jag bäst vän med andra som är sjuka, både IRL och på nätet.
Det gick snabbt att få svar av Gobiten, och bra med ett presentkort på ICA istället för rabattkuponger.
Hoppas du har en fin tisdag, kram på dig vännen! ♥♥♥

http://abrakadabra.bloggplatsen.se

Annelie

8 november 2016 17:19

Ja fyyy, jag fattar inte att folk kan bete sig så mot människor som är / blir sjuka.
Nästan så man önskar att de också råkat ut för något själva.

Ja, vänner har man haft en del, men nu äré allt tomt efter de.
Till och med min bästa vän sedan barnsben har försvunnit.
Jag orkade inte med henne... när hon ringde så frågade hon hur det var,, jag hann knappt inte prata till punkt så skulle hon dra hela allt sitt, nästan så hon ville tävla och vara värst. Ja varsågod,, hon får gärna vara sjukare än mig om hon vill.
Hörde till och med att hon har blivit sjukpensionär nu... och det FATTAR jag inte hur hon har lyckats med. Jaja, hennes valda liv.

Jag har också en del vänner genom nätet, men jag saknar ändå live-vänner, gå ut och fika ihop, shoppa, vara hemma hos varandra, bjuda varandra på mat osv.
Jag / vi har ju en sådan vän..

Mmm.. vart jätteglad att jag fick ett presentkort på Ica istället.

Ha nu en riktigt fin tisdagskväll..

Kramar om..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 13 juni 2017 09:30

5304733845

Av Annelie - 13 juni 2017 07:21

.... än en gång. nouw.com/gifta6570

Av Annelie - 8 juni 2017 10:38

.... hå mina kära läsare.   Jag hoppas verkligen att ni följer över till min blogg jag har på blogspot istället, har tröttnat på alla fel jag upplever med bloggplatsen.   Jag kommer att länka er på nytt i den bloggen.   Min nya adress är ...

Av Annelie - 7 juni 2017 19:01

... och morgonen, så idag hade Göran tagit bilen till jobbet istället för cykeln. Ja, nu kan han ju göra det,, eftersom jag inte har någon användining för bilen.*saknar*    Men, frampå förmiddagen så sprack det upp och vart sol, men som vanligt m...

Av Annelie - 6 juni 2017 21:28

.. till ända.Min har varit väldigt mysig, fast med en värk som har bitit sig fast riktigt ordentligt nu igen.Men jag vann över den i morse, så vid 10-tiden var Göran och jag uppe vid Övre (vår stads f.d busstation), då det kördes rally runt där.  ...

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Skapa flashcards