Alla inlägg den 5 november 2016

Av Annelie - 5 november 2016 08:30

... denna mulna och blåsiga lördag.
Denna dagen är helt tom, så vi får se vad som vi hittar på med, KANSKE att vi åker till Rusta så Göran får köpa älgen Sonny som är 87 cm hög,,, denna pratade han om direkt när han kom hem inatt. Mulle hade nämnligen varit och köpt en sådan, så en sådan vill Göran också ha.
Kan ju passa på nu när det är 10 % rabatt eftersom Rusta har börjar med ett clubkort.

 

 

 

Annars så är det helt tomt i vår kalender,,, så är det någon som vill träffas över en fika, hör av er.
  

 

Jag vet inte ens vad jag ska skriva om.
  

Nästa helg är det Fars Dag på söndag, är det något ni brukar fira..??
Det gör jag / vi, inget jag vill ta bort.
Jag vet vad jag ska ge min far, men Göran har inte sitt klart.

 

Jag måste ringa och boka färdtjänst, jag ska följa med Göran in till ögonläkaren den 18:e november, när han ska dit med sitt öga, som de misstänker han har början till grönstarr i.
Hoppas, hoppas nu bara det inte är det, utan att det är något tillfälligt.

 

Ja, Göran börjar också märka av att han börjar närma sig 50 år,,, våra krämpor börjar.
Men, jag tycker det är en tidig ålder.

  

 

Jag var ju till Ica Maxi häromdagen, där köpte jag en svart poncho med silvriga trådar som är bara att hänga över sig, istället för den jag skickade efter. Den är jag osäker på storleken på.
Men, NU är jag även osäker på om denna nya jag köpte mig blir för mycket, eftersom linnet har ju ganska så mycket med mönster i sig.
Funderar på om jag ska åka till Ica Maxi idag, för att köpa även en enfärgad grå poncho, för att ha till dessa kläder jag ska ha på mig på namngivelsedagen.
Men, jag kommer ändå att behålla den svarta med silvriga trådar, den är snygg för den livar upp mycket.

 

 

Jag längtar till den 1:a advent,,, för då brukar vi alltid julpynta, vi tar till och med fram granen och klär den.


Brukar du pynta allt, eller är det som det egentligen ska vara, bara stjärnorna och adventsljusstakarna som kommer fram..??

Vi pynta ALLT,,, någon dag före där ( beroende på väder och vind ), så brukar alltid Göran putsa fönstrena utvändigt, för det är ju inte länge sedan de putsades, så det behövs inte göras inne.
Sedan upp med julgardiner överallt.
Efter detta, upp med ALLA kartonger, plastlådor you name it,,, med julsaker. 
Ja vi har alltså MASSOR, så det tar tid att plocka upp allt.
Det är jobbigt att sitta i rullstolen och be Göran att den ska stå där och den ska stå där,,, vill ju göra det själv med hjälp av Göran.
Ja, jag ljuger inte om jag säger vi har 7 lådor med julsaker, kanske till och med någon till.
Jag älskar julen och dess saker,,, brukar alltid köpa något nytt varje år.
I år kanske det blir älgen Sonny som får stå bredvid vår stora tomte.

 

Älskar du julen med dess pynt..??

 

Näee,, nu slutar jag för idag, för jag har ju egentligen inte något speciellt att berätta utan det blir mer svamel om allt och inget.

 

Passar på att önskar er trevlig fortsättning på helgen.
*Tjingeling*

 

  

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Skapa flashcards