Alla inlägg den 6 november 2016

Av Annelie - 6 november 2016 09:22

... frukost hamnade på golvet när jag väl kom in i datarummet.

 

Tyvärr, vet inte hur jag får bilden rätt, men det syns ju i alla fall.
Ni kan tro det vart kletigt när en av dessa smörgåsar for av brickan, ner på mitt ena framben, på ena benet av databordet och sen ner på golvet.

 

Detta är absolut min bästa tid på kommande jul,, den första vörtbrödsskivan med rödbetssallad.
Men, brödet smakade väldigt lite vörtbröd, så det köps ingen mer gång.

 


Gårdagen åkte vi till Rusta, Ica Maxi och Willys, avslutade vår lilla shoppingtur på Citygross, men där satt jag kvar i bilen.
Vi skulle bara ha en stor flaska Aioli, som enbart finns där.
Dels så är den stor och sen så är den supergod.

 

När jag satt i bilen med Älgen Sonny och väntade så ville han bli fotograferad så det ställde jag ju upp på.

  

 

Han var dålig på att använda bilbältet.

  

Vi handlade en jäkla massa servetter ocså på Rusta, de kostade bara 5;- / paket.
Ja, jag menar vi har ju INGA servetter.
*himlar med ögonen*

  

Sen var vi till Ica Maxi,,, där köpte jag mig en ny poncho, som jag ska ha till helgen, på namngivningsdagen.
jag är för osäker på storleken jag köpte till kläderna, så jag köpte en ny också ska jag skicka tillbaks denna jag skickade efter.
Kommer säkerligen till att skicka efter en storlek mindre när den kommer in.

Nu köpte jag en helgrå istället, men volanger runtom.

Sen handlade vi en massa mat (som vi egentligen inte behövde), nu är det riktigt riktigt fullt i frysen igen.
Vi gör ju änna på en massa när vi gjorde dessa maträtterna förra söndagen, ja de hålen plus lite till är igenfyllda redan.

Upp till Willy:s också, där såg jag en arbetskamrat (vi jobbade hos samma brukare förut, då var hon väldigt go), nu "såg hon mig inte ens",,, jo det VET jag hon gjorde, för hon tittade på mig på långt håll.
Men, hon ville väl inte veta av mig när de närmade sig, hon och hennes nya.
FY FAN säger jag för folk, vad fan är det med de..??

  

Fast jag sitter i rullstol, så är jag ju samma person.

Fattar ni varför jag inte vill gå upp till kontoret med en stor risk att jag springer på arbetskamrater och ska de fråga hur det är osv.

Nä fy fan för falskt folk,, de är inte värda mycket för mig, jag lovar er.

 

Som sagt,, vi åkte vidare till Citygross, men där orkade jag inte följa med in på grund av smärtorna.
Jag bad Göran köpa med en korv med bröd ut till mig.
Så, när han kom så hade han en varsin korv åt oss.

Med detta så innebar det ju att middagen vart lite senare för oss igår.
Vi åt vid 18.30-tiden
Då vart det grillade (i ett speciellt grilljärn för hamburgare) chiliburgare med ost på, sedan peppardressing och ketchup.
Vid sidan av hade jag hemmagjort mos plus en liten klick gurkmajonäs.

 

 

Det smakade riktigt bra, men hett på grund av både hamburgaren och dressingen.

 


Jag var till sängs hela kvällen igår, jag brydde mig inte ens om att kika på "Så mycket bättre".

Tittade klart på de inspelade avsnitten av "Syrrorna"... men jag fick spola tillbaks på det sista avsnittet ett par gånger, för tydligen så somnade jag mellan varven.

  

Idag funderar vi på om vi ska åka in till Abdos,,, en STOR invandrar-butik i Malmö som har allt.

De är kanonbilliga på frukt / grönsaker, billigare på fryst kyckling, färskt kött, gött butiksbakat bröd, otroligt mycket olika kryddor.
Ja, de har ALLT.
Det är vi som är svenskar och sen så kryllar det av invandrare i denna butik.
Mallas här hemma i Trelleborg, är något liknade, fast i bra mindre utsträckning.
Enda jag inte gillar på Mallas så är det att köpa deras färska sallad, den blir väldigt fort dålig.

  

Nu passar jag på att önska er en riktigt fin söndag.

 

 

 

Hej svejs...

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Skapa flashcards