Direktlänk till inlägg 7 november 2016

Undras vad det...

Av Annelie - 7 november 2016 14:11

... det är med vår inspelningsbara tvbox i sovrummet, om den gjort sitt nu eller vad..??
Fjärrkontrollen strular också.

*dubbelsuck*

Men, jag är inte snopen,, för så mycket som denna teve och fjärrkontroll används, boxen stänger jag aldrig av, kanske man skulle göra innemellanåt.

  

Idag har jag på programmet, en ren slö och slapp dag tills Göran kommer hem.

Då ska jag duscha, för att sedan ska vi ut ett ärende på stan, ska kika på en julklapp / blir nog till att köpa också som ska med hem till Värmland på torsdag.
Skicka tillbaks cardigan till BonPrix, då jag tycker den är för stor.
Skicka ett brev också.
Sedan blir det till att gå hem och äta middag.
Blir dragongryta som vi hade som rester i frysen.

 

I morgon ska jag ringa min frissa, för att höra om hon hinner att färga mig innan vi åker på torsdag, bästa vore ju om hon kunde ta det på torsdagsförmiddag, för Göran jobbar ju ändå till klockan 12.00

 

Ja ni,,, idag flyter det inte alls på som det brukar göra, för jag har inget speciellt att skriva om.
Göran sparade en bild på en bil både han och jag skulle vilja ha nu,,, tänk om man kunde skita pengar, ja då vore den i vår ägo direkt.

Det är alltså en Chevrolet Avalanche LT 5.3 4 WD det gäller.
Den är hög, så jag kanske skulle vara tvungen att använda husbilstrappan för att komma in i den, men det kunde det vara värt.
Fan att man inte har obegränsat med pengar 1-1,5 år... kunde köpa ALLT man ville ha, göra allt man ville göra osv.
Men, jag skulle INTE vilja vara snuskit rik för jämnan, tänk att aldrig behöva sukta och längta efter något, utan det är bara att köpa.
Nääee,, så skulle inte jag vilja ha det i alla fall.
Men, 1-1,5 år,, så jag kunde köpa det jag VILL ha.

 

En ny bil, köpa oss ett mindre hus eller en fin stor lägenhet, beställa och hinna resa på ett par långväga resor.
Göran toge tjänstledigt så vi kunde komma och gå som vi ville.

Ja, jag vet... detta är bara en dröm.
Men den KAN slå in, eftersom vi spelar på Lotto varje onsdag & lördag varje vecka året om.
Men, jisses så svårt det är att vinna 20-25;- ens.
  

Spelar du på något, för att kunna vinna lite pengar..??


Har du vunnit stora pengar någon gång..??

Jag var med i en travandel en gång i tiden, då vann vi 240.000;- delat på 15 st, vi fick alltså 16.000;- / andel.
Men, pappa och jag delade på en andel, så vi fick 8.000;- / st.
Men, detta är många, många år sedan, så det var mycket pengar då.
Jag åkte till Mexiko och sen så köpte jag mig en begagnad systemkamera.

 

Nä nu mina vänner,,, ska jag välta omkull denna kropp uppepå sängen och kika på film tills Göran kommer hem.

Ha nu en riktigt fin fortsättning på er måndag.

 

 

Fint eller hur..??

 
 
deninrekampen

deninrekampen

7 november 2016 15:10

Sv: Jag har gjort ett inlägg angående OCD, där finns länkar så kan du läsa där vännen :)

Ska försöka börja måla mer, så lär komma upp på bloggen sen :)

Tack, jag älskar den tatueringen, står för så mycket mer än bara lilla syrran, min lille bror står för fåglarna.

Kram

http://deninrekampen.bloggplatsen.se

Annelie

8 november 2016 07:00

Okej, nu har jag läst om din sjukdom,, fy vad jobbigt att behöva kolla allt flera, flera gånger.
Jag kollade vår ytter dörr ett par tre gånger innan jag la mig innan jag fick min automatiska dörröppnare och Göran jobbade eftermiddagen.

Härligt med tatueringar som har en innebörd.
Den dagen inte mina föräldrar finns längre, vill jag göra ett porträtt av de eller en ängel som hänger över ett moln med tårar som gråter och deras namn.
Göran och jag har en likadan tatuering nere på benet, där vi har våra namn och vår bröllopsdatum.

Kramar om...

 
deninrekampen

deninrekampen

7 november 2016 15:39

Glömde svara på en av dina frågor. Sambon smörjer mina händer :) Men han är ju inte hemma 24/7 så dem hinner spricka :/ Men det går ändå, har en bra kräm till det! :) Kram <3

http://deninrekampen.bloggplatsen.se

Annelie

8 november 2016 07:03

Ajaj,, så du måste gå och smörja dina händer rätt som det är..
Bra att din käraste hjälper dig när han är hemma i alla fall.

Kramen..

 
Annie

Annie

7 november 2016 19:49

Vad kul att gå till frissan! det är guldvärt :)*
Hur ska du färga då?
Jag är med sugen på att gå till frissan, så småningom :)
Nej jag spelar inte på nåt, det är nog inte min grej tror jag ;)
Har köpt trisslotter och så, men inget annat.

Sv: Tack så mycket!

Ja usch detta har inte varit kul .. bo på toaletten .. :/
Är inte "fri" än från det, men bättre iaf.

Kramar*

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

Annelie

8 november 2016 07:04

Roligt att höra från dig vännen...
Hoppas att du mår bättre idag.

Jag ska färga det rött igen..

Försök att ha en sån fin dag som du kan / orkar.. // Kramen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 13 juni 2017 09:30

5304733845

Av Annelie - 13 juni 2017 07:21

.... än en gång. nouw.com/gifta6570

Av Annelie - 8 juni 2017 10:38

.... hå mina kära läsare.   Jag hoppas verkligen att ni följer över till min blogg jag har på blogspot istället, har tröttnat på alla fel jag upplever med bloggplatsen.   Jag kommer att länka er på nytt i den bloggen.   Min nya adress är ...

Av Annelie - 7 juni 2017 19:01

... och morgonen, så idag hade Göran tagit bilen till jobbet istället för cykeln. Ja, nu kan han ju göra det,, eftersom jag inte har någon användining för bilen.*saknar*    Men, frampå förmiddagen så sprack det upp och vart sol, men som vanligt m...

Av Annelie - 6 juni 2017 21:28

.. till ända.Min har varit väldigt mysig, fast med en värk som har bitit sig fast riktigt ordentligt nu igen.Men jag vann över den i morse, så vid 10-tiden var Göran och jag uppe vid Övre (vår stads f.d busstation), då det kördes rally runt där.  ...

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Ovido - Quiz & Flashcards