Direktlänk till inlägg 10 november 2016

Hmm, en dumpning...

Av Annelie - 10 november 2016 08:51

... idag igen.
Tror bestämt det inte fungerar så bra för mig att gå upp och ta mig frukost direkt, utan jag får börja med en kopp te och sen efter ett tag ta mig en smörgås.

För dumpningen kom som ett brev på posten idag.
Jag hinner knappt svälja sista tuggan förrens det är dags.

 

Nu på morgonen njöt jag av dagens tidning (som vi får gratis en torsdag / månad) och tända ljuslyktor medans jag år frukosten.

     

Denna gillar jag också, en turkosfärgad lykta.

 

Sorry för så mörk bild.

 

Sedan gick jag in till datarummet,, öppnade min mail och då såg jag att jag hade fått ett mail från Birgitta och Leif, Leif är alltså min morbror och hans fru.
De funderade på hur allt har gått med mig, hur jag tyckte det var i Uppsala osv.
Så, jag satte mig och svarade på detta.
Roligt att de hör av sig.

  

Igår mina kära vänner, var jag och skickade iväg bröllopsgåvan till en brevvän som gifter sig nu på lördag.

Sedan tog jag ut pengar och när jag ändå var in på banken (de har en bankomat innanför dörren, så man behöver inte stå ute i kylan och ta ut sina pengar *BRA*), så bad jag om mer anteckningshäften (ja, jag skriver fortfarande av allt vi handlar osv., vill ha den kontrollen också och inte bara på banksidan).
Sen så hörde jag även om att öppna något sparande till Mercedes i julklapp och när hon fyller år framåt.


Efter besöket på banken var jag till min älskade frissa.

Hon färgade mig i en jäkligt snygg färg och klippte till det.
Jag är sååå nöjd med henne.

     

Jag älskar denna färg.

 

Efter jag är klar med detta inlägg så ska jag försöka att ta mig in till duschen själv, jag kör rullstolen så långt in som jag kommer och sen så får jag gå cirka 3-4 steg, men det klarar jag ju.
Kan jag gå runt sängen varje dag och bädda den, så klarar jag ju att gå dessa få stegen in till duschen.

Det som kan vara det jobbiga är att komma över med  benen på badkaret.
Ibland har jag fått böja mig så långt bakåt på sittbrädan för att komma över med benen, ja då har ju det resulterat i att jag har tippat ordentligt bakåt med hela överkroppen, DÅ kommer jag inte upp.
Men eftersom jag känner mig relativt bra hittills så ska jag passa på med det redan nu på morgonen.
Egentligen vill ju varken Göran eller jag att jag ska göra det själv, eftersom jag fortfarande har fallrisken.

 

Jag stretschade så mycket igår kväll, så jag har väldigt ont på utsidan av lårmusklerna.
Träningsvärk heter väl det, eller hur..??!!
  

Varför jag vill göra det nu, är för jag vill vara helt klar när Göran kommer hem från jobbet, så vi kan i stort sett åka direkt.

Okej, efter duschen då... så ska jag försöka mig på att göra en lika käck frisyr som Verena fixar till.

Hmm... det brukar ju aldrig bli som en frissa fixar till det.

 

Jag köpte en ny hårinpackning av Verena igår, en produkt från Nille (har använt deras vax och det är suveränt), det är alltså en hårinpackning i min färg, som gör att även färgen håller sig bra mycket längre.
Jag är så fruktansvärt dålig på att ta hand om mig själv egentligen, jag smörjer mig när jag ser jag är torr (jag tål egentligen inte vatten), håret har jag ALDRIG hårinpackning i.

 

Denna inpackning köpte jag, Verena talade såå gött om den, att färgen räcker längre om man avnänder denna, så nu hoppas jag.
Plus att håret blir blankt och fint, ytterligare ett plus.


Jag skulle behöva smörja mig regelbundet, även göra hårinpackning regelbundet.
Fötterna behöver jag inte bry mig om, de är varken torra eller såriga på nå vis.
De kan bli lite torra på tårna på sommaren när man går barfota i skor.

 

Enda gången jag smörjer mig direkt efteråt, är om / när jag diskat.

Gör jag inte det,, ja då är det kört för mig, eksem direkt.

Har tagit lite för vana (faktiskt), att jag smörjer händer och underarmar när jag ligger till sängs och ska sova.
Inte varje kväll, men försöker komma ihåg det.

 

 

Denna har jag ståendes vid sängen och försöker att komma ihåg att smörja varje kväll.

 

Är du duktig på sådant här..??

Vad använder du för produkter..??

 

Nä, nu har klockan dragit iväg, så jag säger hej för denna  gång.

Vette tusan om jag kommer in något dessa dagar vi är hemma i Värmland.

 

Jag passar i alla fall på att önska er alla en riktigt TREVLIG HELG..

 
 
Annie

Annie

10 november 2016 10:41

Du passar verkligen jätte bra i den där färgen, så snyggt på dig! :)
Blir så sugen själv på frissan när jag ser din bild hehe ;)
Ska nog boka snart ;)

Jag kör inpackning varje vecka, men jag försöker vara "snäll" mot håret, för jag vill ha långt hår och då gäller det nästan att ta hand om det ifall det ska funka och inte tvätta håret för ofta ;);)

Är dock lite dålig på att smörja in mig men jag behöver göra det, för jag blir lätt torr spec denna årstid. Jag älskar mitt body butter från body shop :) luktar så gott :)

Hoppas DU får en bra torsdag :)

Varma kramar .. :)

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

Annelie

10 november 2016 10:52

Men tack så mycket vännen... 😀😀😀
Jag har alltid gillat rött..men var blonderade ofta förut, men DET sliter ju så på håret.
Mmm, förstår du måste ta hand om ditt hår, du har ju väldigt vackert hår.
Finns väl inget fulare när folk kommer med "långt" hår åså är det så dåligt skött så skulle de klippa sig för att gå någorlunda fint hår...ja då skulle de bli kortklipptta.

Ha nu en helt underbar kommande helg, vet inte om jag kommer ut något under helgen.

Varma Kramar...

 
Ingen bild

Lena

10 november 2016 11:40

Jag använder kokosolja i håret😆 har en burk stående på toan, den är i fast form men när du tar den i handen smälter den. Tar i det i håret och låter det va ca 15 min sen tvättar jag håret som vanligt.
Idag har jag nog gjort för mycket igen😐 fick för mig att jag skulle duscha hundarna, sagt o gjort! Sen har jag suttit på en stol med värk överallt, musklerna skriker av smärta, inte kul alls😕
Ha det så gott i helgen, kramiz.

Annelie

13 november 2016 14:26

Kokosolja har jag aldrig hört angående håret.
Varför jag köpte denna jag gjorde är för att det behåller färgen bra.

Mmm...vet precis hur det är att göra för mycket.

Trevlig fortsättning på denna söndag.. // Kramen

 
Ingen bild

Lena S

10 november 2016 14:52

Jag är urdålig på att smörja in mej. Vet att jag borde men hatar att va kladdig.

Du blev så snygg i håret. Jag önskar att jag var modig och vågade göra nåt sånt.

Ha det så bra i Värmland nu.

Kram 💖💜❤

Annelie

13 november 2016 14:29

Tack för kommentaren om min frisyr..jag stortrivs i röd färg.

Klippt och färga dig, det växer ju ut och det går att färga över om du inte trivs.

Sitter i bilen på G hemöver nu...// Kramar ❤💜❤💜

 
deninrekampen

deninrekampen

10 november 2016 18:56

Sv: Jo nätterna är jobbiga för mig, får extra ångest och jobbiga tankar :/ Men men, får hoppas jag kan somna tidigare ikväll.. Igår var det mycket pga magen och så..

Älskar rött hår, det är så fint!! Du passar så bra i det!! :) Det enda negativa är att man måste färga det hela tiden tycker jag haha, har haft det några gånger :)

Tror nog det är träningsvärk :) Jag har med det idag!

Hoppas allt är bra med dig ikväll! Kram

http://deninrekampen.bloggplatsen.se

Annelie

13 november 2016 14:34

Usch stackare...nätterna när man ska sova så gött.
Jag sover ju inte så bra p.g.a värken.

Tack, jag älskar rött hår. Därför jag köpte denna hårinpackning som är just för min röda hårfärg, det håller ju färgen längre.

Ha nu en bra fortsättning på denna söndag, själv så sitter jag i bilen på väg hemöver igen.

Kramen..

 
wiper

wiper

12 november 2016 14:03

Vad jobbigt det låter med "dumpning" tur att du känner och kan stoppa.

Snygg ljuslykta. Vad härligt färgstarkt håret blev och det ser fluffigt och mycket ut, gillar rufset baktill. Du är ju en färgstark person i dig själv med fart och fläkt så den hårfärgen passar dig

Jag använder inte heller hårinpackning men gjorde det förr. Stylingen gör ju att det ändå inte blir för torrt. Bra med produkter som passar ens hår. Jag är dålig på att smörja händerna så nu fick jag tips av dig att ha en lotion vid sängen, tack! jag blir rätt torr om händerna. Jag smörjer in kroppen varje gång efter dusch annars börjar det klia

Tack för ett fint inlägg som är varierande, det gillar jag

Ha nu en skön helg vännen
kramar från
Malin



http://wiper.bloggplatsen.se

Annelie

13 november 2016 14:36

Ja, nu har det varit jobbigt med dumpning ar. Ofta jag får det nu. 🙁

Bra vännen att jag kan ge dig lite småtips.😉

Tack för din kommentar om min frisyr och resten du skrev... 😀😀

Ha dä gött....// Kramar

 
Annie

Annie

12 november 2016 14:48

Hej vännen :)

Hur är det med dig?
Ville bara kika in och önska dig en fin lördag<3

Varma kramar ... :)

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

Annelie

13 november 2016 14:39

Hallå denna söndagseftermiddagen som vi tillbringar i bilen på väg hem till Skåne-land igen.

Med mig...ja du, det är lite si så där. Värken och brist på orken är jobbig.

Ha en finfin fortsättning på denna söndag..// Kramar om ❤

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 13 juni 2017 09:30

5304733845

Av Annelie - 13 juni 2017 07:21

.... än en gång. nouw.com/gifta6570

Av Annelie - 8 juni 2017 10:38

.... hå mina kära läsare.   Jag hoppas verkligen att ni följer över till min blogg jag har på blogspot istället, har tröttnat på alla fel jag upplever med bloggplatsen.   Jag kommer att länka er på nytt i den bloggen.   Min nya adress är ...

Av Annelie - 7 juni 2017 19:01

... och morgonen, så idag hade Göran tagit bilen till jobbet istället för cykeln. Ja, nu kan han ju göra det,, eftersom jag inte har någon användining för bilen.*saknar*    Men, frampå förmiddagen så sprack det upp och vart sol, men som vanligt m...

Av Annelie - 6 juni 2017 21:28

.. till ända.Min har varit väldigt mysig, fast med en värk som har bitit sig fast riktigt ordentligt nu igen.Men jag vann över den i morse, så vid 10-tiden var Göran och jag uppe vid Övre (vår stads f.d busstation), då det kördes rally runt där.  ...

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Ovido - Quiz & Flashcards