Alla inlägg den 14 november 2016

Av Annelie - 14 november 2016 14:51

... alla mina vänner.
Yes, nu är som det ska vara, jag är med på banan igen.

 

Jag sitter vid datorna och äter en senare lunch, och den består av hemmagjort mos och kokt köttkorv med en massa whiskeysenap.

*mums va gött det är*

Som ni alla vet var vi ju hemma i Värmland från torsdag - söndag.

Vi kom hem till mamma och pappa vid 20.30-tiden på torsdag, då åt vi smörgåstårta och satt och pratade en del. 

Fredagen gjorde vi inte alls många knop, mamma och jag var inte ens utanför dörren.
Var ju meningen jag skule bjuda ut mamma på mat eftersom hon fyllt år, men hon tyckte vi skulle äta hemma eftersom jag har kommit in i en dump-period med mycké kräk.
Göran och pappa gick ut till Willy:s, där köpte Göran en dubbeltriss och blommor till mamma istället.
Tyvärr vann hon ingenting.

  

Kvällen tillbringade vi med kortspel.

  

Sen på lördag,, ja då var det ju dags för oss att åka cirka 7 mil enkel väg för att komma till Mercedes namngivningsdag, vem är nu denna lilla prinsessa, jo det är Göran´s barnbarn som han är farfar till.

 

När vi kom så låg Mercedes i sin vagn med en mobil som spelade musik för henne, men Göran tog upp henne istället.

 

 

Här har vi alltså Göran med Mercedes och Göran´s bror Håkan.

 

 

Eftersom det var ett borgligt "dop" = namngivelse så var det ju ingen präst som höll i detta, utan det var Göran´s bror Håkan som hade fått äran.

Här har vi alltså Håkan, Josefin & Joacim (som är föräldrarna) plus Mercedes fadder Erik som håller i henne.

 

Ja, det var en trevlig dag och sen så fick man ju träffa alla igen, men det höll inte på så länge.
Det började klockan 14.00, vi åkte väl därifrån vid 16.30-tiden

 

När vi kom hem så var det ju mat (det var enbart fika med en massa kaffebröd på namngivelsedagen), när vi satt och åt så kom även Andreas.
Han var hos oss en stund, var med och spelade kort.
Sedan skulle han vidare, då skulle han till sin farbror, för att träffa kusinen Therese som var hemma från Småland.

Jag glömde ju naturligtvis bort att ge honom julklapparna vi hade med oss.
Jaja, de finns ju i alla fall hos mormor & morfar.

Igår söndag var det ju som ni alla vet Fars Dag, vid 11-tiden kom min syster Susanne och hennes man Uffe hem till mamma & pappa.

Dels för att träffa oss och sen att det var Fars Dag.

 

Här har vi alltså jag själv, min pappa Kenneth & min syster Susanne.
Tyvärr var vi ju på G att resa oss upp när Göran tog denna bild vi alla tre vart bäst på.

  

Vi åkte hemöver vid 13-tiden, resan hem gick bra, mycket med trafik... men flyter det på bra så gör det inget.
Undras vad det är med Göran´s ögon.... han ser väldigt dåligt i mörker, så han tycker det är otäckt att köra kvällstid.
Å sen så känner han sig inte bra,,, ska bli intressant och höra vad hans blodprover säger när han ska till läkaren den 30:e november.

 

På tal om sjukvård..... jag hade tänkt mig att ha en innedag idag.
Satt på mig myskläderna direkt när jag gick upp, satt på en maskin med tvätt, Göran gjorde lunchen som vi skulle äta ihop (var i alla fall tänkt så).
Helt plötsligt så slog det mig,, NÄR skulle jag till ultraljudet på lasarettet.
Ja, det var klockan 13.00 *phuu*

Jag hann och hänga nästan allt, utom Göran´s underkläder.

Sen var jag tvungen att klä mig ordentligt, eftersom det snodde bra ute.
Jag skulle ju ut och åka elskoter.


Jag kom upp i god tid, satt och kikade på FB medans jag väntade på min tur.
Jag kom in, över på britsen, hon körde med ultraljudet, men hon hittade inte det hon letade efter = min ovanliga, ofarliga njurtumör.
Så, det vart en skiktröntgen istället, och detta gjorde de nästa omgående.
*Bra det*


Sedan neråt stan igen, hämtade ut dosettpåsar på Kronans Apotek och sen ett paket från BonPrix på Posten (Ica), efter detta for jag hemöver.
Träffade en kvinna som bor i trapphuset bredvid oss, de har skaffat sig en lite voffsing till som hon var ute med nu.
Å jisses,, vilken gosigt litet troll.

  

Direkt när jag kom hem så var den andra maskinen med tvätt precis klart, jag hörde hon den centrifugerade det sista.
Så, jag började med att hänga den tvätten.

Sen så öppnade jag BonPrix-påsen och då visade det sig att den nya storleken på cardigan jag köpte som jag skulle ha på namgivelsen passade mig.

  
Öppnade påsen med dosettpåsarna, ja då är det fortfarande fel.
Jag får skriva ett meddelande på mina vårdkontakter på 1177.se


Nu mina kära läsare ska jag gå och lägga mig uppepå sängen och kika på teven en stund, denna dag har gått i ETT.

  

Ha en jättefin fortsättning på er tisdag.

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Ovido - Quiz & Flashcards