Direktlänk till inlägg 15 november 2016

God Morgon...

Av Annelie - 15 november 2016 08:25

... denna tisdagsmorgon.

Klockan är nu 08.26 och jag har suttit uppe sedan klockan 05.40
Har druckit en halv kopp te och ätit en halv smörgås.
Jag ska börja med att bli försiktigare med maten igen.
Inte äta som jag har gjort tidigare, ta bara en halv smörås på morgonen, sedan ett litet mellanmål, lunchen ska sänkas till 150 gr istället för mellan 200-220 gram.
Mellanmål igen och mellanmålen ska jag börja med kokt ägg och keso.
Middag ska också vara 150 gr.

Allt detta för att se om mina dumpningar med kräk som följd upphör.

Har haft otroligt mycket nu på sistonde.
Göran tycker jag ska söka läkare för det, men jag börjar med att äta såppas lite så får jag se hur det går först.

 

Dagens program, ja det innebär att kommunens sjukgymnast kommer hit klockan 10.30 Jag kan tänka mig hon vill att jag ska pröva att gå lite med rullatorn här hemma.
Igår tog jag den när jag skulle dra ner persiennen i vardagsrummet, det var inte många steg. Men, jag gick i alla fall.
FAST jag var ensammen hemma.

Får se hur det går idag,,, för jag har rejäla smärtor idag.

Annars så blir det en riktigt slappar dag.
Jag vart så irriterad på mig själv igår,,,, jag var ju på Ica missade att köpa både Hänt Extra och TV-guiden.
Hade inte en tanke på dessa tidningar.
Får se om jag kan flörta till mig så Göran kanske går bort till Ica innan han sticker till jobbet.

 

Idag blir det som sagt var en ren slappardag, så det kommer att bli en del tv-tittande. Ska leta upp Kockarnas kamp, det somnade jag ju ifrån igår.

  

 

Pelle till vänster..

Edin..

 

Det var alltså dessa två kockar som tävlade igår i Kockarnas kamp.
Tyvärr så såg jag redan nu vem som vann och jag kan ju säga som så att det var inte min favorit som vann.
Hade hoppats på tvåan som vinnare.

Även om jag vet som har vunnit, så vill jag ändå se programmet.

 

Det är lite irriterande nu, vår inspelningsbara tv-box funderar inte som den ska i sovrummet.
Så, en ny är beställd, väntar bara på leverans. 

Jag väntar även på en leverans med julklapp till Göran.
Bra att han jobbar em, så kan jag smita iväg efter han åkt och hämta detta plus hinna slå in det.
För jag hoppas ju att det hinner att komma innan fredag, då han är ledig.

På fredag ska Göran in till ögonläkaren, då får han inte köra bil, så jag följer med så tar vi färdtjänst in.
Ringde och beställde igår, jag sa vart vi skulle och vilken tid både dit och hem.
MEN, det vart aldrig sagt vartifrån vi ska åka.

Jag vette tusan om de har det på datorn, så jag ska snart ringa och fråga om de vet vilken adress vis ska åka från.
  

Så, ringt nu.. de visste det redan.

  

Vi fick räkningen från Radiotjänst häromdagen, den har ju gått upp i pris, någon som har fått något meddelande om det...??

Jag hade ingen aning om den prishöjningen.
Men, den var på bara 4;- mer än vad jag hade räknat med.

Jag skriver alltid upp alla räkningar, stående överföringar etc för varje månad, jag brukar alltid räkna med högre summor på räkningarna än vad det egentligen är.
Bättre att ha mer plus i kassan i slutänden än vad man hade räknat med annars.

 

På tal om pengar, är det någon mer än jag som fått den nya 5-kronan, 2-kronan och 1-kronan.
Jag fick de alla på en och samma gång i torsdags, eller rättare sagt det var Göran som fick de i näven.
Vilken STOR skillnad på vikt.

 

 

Så här ser de i alla fall ut.


Jag tycker det är bra att det har kommit en två-krona.
Men, jag tror ändå att någon gång i framtiden så blir det ändå Euro även i Sverige.
Vad tror du om det..??

 

Så mina kära läsare så har jag svamlat klart för idag,, en riktigt hoppigt inlägg.

Men, så är det ju,, det är ju mitt liv och min dagbok detta, så därför blir den lite studsig ibland. 
Sorry för det.

 
 
Annie

Annie

15 november 2016 09:06

Hej vännen :)

Hoppas det går bra när sjukgymnasten kommer idag :)
Jaha kommer nya chefen hem till dig imorgon .. ;)hur känns det då?
nervöst eller bara bra?

Sv: Så kul att se "spår" från dig hos mig<3
Dessa mandalas har jag gjort helt själv ;) Först målat själva formen och mönstret, sen fyllt i ;)
Kul med lite färg för en gångs skull, variera sig lite ;)

Varma kramar ... :)

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

Annelie

15 november 2016 09:14

Ja, jag hoppas också det går bättre idag än sist.

Måste villigt erkänna det känns liiite smånervöst att hon kommer hem, men hon verkar så jättegullig i telefonen, så jag hoppas det är likadant live.
Det var jag som sa att hon får komma hem till mig om / när hon ville träffa mig.

Gud vad duktig du är på att rita mandalas.. (Y)

Kramar tillbaks..

 
Vicki

Vicki

15 november 2016 19:21

Det är inte gallan eller något med tarmarna som spökar??

Jag har också haft ont i magen en del när jag ätit men inte dumpat. Tror att jag ätit lite för stora portioner känner att jag kan äta mer nu och sedan har det varit stressigt en del.

Jonas ska börja på nytt jobb de ska öppna en ny Ica supermarket vid Värnhem och där ska han börja.

Brukar du gå med rullatorn och träna varje dag hemma?

Den nya 1 kronan har jag fått men tror inte de andra kanske dags att kolla mynten :-).
Fick den nya 100-lappen.

Ha det gott,Vicki

http://fotbollsvicki.blogg.se

Annelie

15 november 2016 19:45

Nä, det är rena dumpningar jag får.
Har börjat dra ner på gram-antalet när jag äter, samma när jag äter mjuk smörgås, tar bara en 1/2 då.

Okej..tycker han det ska bli roligare att börja på en mindre butik..??

Jag har inte gått något här hemma mer än igår, då sjukgymnasten tyckte jag var i för skick sist hon var här.

Ha det bäst..

 
deninrekampen

deninrekampen

15 november 2016 19:59

Tack vännen för att du röstar på mig, betyder mycket! :) <3

http://deninrekampen.bloggplatsen.se

Annelie

15 november 2016 20:33

Hoppas det kommer att gå bra för dig...❤

 
wiper

wiper

16 november 2016 10:11

Det låter så jobbigt med denna dumpning. Hoppas du får ordning på detta genom att äta mindre portioner och oftare. Det är så jag vill börja med själv.

Hoppas det gick bra med sjukgymnasten. Jag har missat detta med "Kockarnas kamp" såg serien när den var ny. Det ökar emellanåt detta med Radiotjänst

Jag har inte sett dessa nya pengar. Förstår inte att vi får nya pengar för dom vill ju ta bort kontanter helt. Det går ju sällan att växla och jag höll på att lämna över en 200 sedel för den såg ut som en 20:a. Så man blir lite förvirrad av nya sedlar och mynt.

Jag är själv emot EU så jag hoppas vi slipper Euro.

Ha nu en fin onsdag
kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

Annelie

16 november 2016 14:09

Mmm.. dumpningarna är jobbiga, men jag har ju "turen" att kan kräkas. Nackdelen efteråt är att jag blir så slaviskt trött.

Sjukgymnasten är TUFF, hon har gett mig ett tufft program, men det är ju det enda rätta om jag ska komma vidare.

Mmm.. jäkla radiotjänst, fattar inte varför vi ska behöva betala skiten, för vi kan ju ändå inte se på teven UTAN box som man oftast får betala för också.

Nääee,, jag fattar inte heller varför de gör nya pengar, när det är som du säger ett nästan pengarfritt samhälle idag.

Ha det allra bäst vännen.. // Kramen

 
Annie

Annie

16 november 2016 14:30

Har du ont i magen också? Låter jobbigt det där med toabesöken och kräkningar ..
Hur är det nu?
Jag tänkte också på gallan som jag såg att nån nämnt ovanför.

Sv: Tack så mycket<3

Hoppas Du får en fin onsdag!

Kramar:)

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

Annelie

16 november 2016 16:24

Nääee,, ingen magvärk.
Utan oftast så tar det liksom tvärstopp, då får jag upp nästan allt jag ätit och ibland blir jag trött, slö, svettas mer och lite lätt illamående.

Galla är det inte, utan det är dumpningar p.g.a min GBP-operation.

Mår bättre nu, jag har börjat äta mindre portioner nu.
Förut åt jag mellan 200-230 gram... idag äter jag cirka 150-160 gram.
Men, tätare med mellanmål också.

Kramar om..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 13 juni 2017 09:30

5304733845

Av Annelie - 13 juni 2017 07:21

.... än en gång. nouw.com/gifta6570

Av Annelie - 8 juni 2017 10:38

.... hå mina kära läsare.   Jag hoppas verkligen att ni följer över till min blogg jag har på blogspot istället, har tröttnat på alla fel jag upplever med bloggplatsen.   Jag kommer att länka er på nytt i den bloggen.   Min nya adress är ...

Av Annelie - 7 juni 2017 19:01

... och morgonen, så idag hade Göran tagit bilen till jobbet istället för cykeln. Ja, nu kan han ju göra det,, eftersom jag inte har någon användining för bilen.*saknar*    Men, frampå förmiddagen så sprack det upp och vart sol, men som vanligt m...

Av Annelie - 6 juni 2017 21:28

.. till ända.Min har varit väldigt mysig, fast med en värk som har bitit sig fast riktigt ordentligt nu igen.Men jag vann över den i morse, så vid 10-tiden var Göran och jag uppe vid Övre (vår stads f.d busstation), då det kördes rally runt där.  ...

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Skapa flashcards