Alla inlägg den 16 november 2016

Av Annelie - 16 november 2016 14:10

... ja jag kan bara säga PHUUU..!!!!

Programmet som min sjukgymnast gav mig igår är tufft, har riktigt ont idag men jag gjorde övningar precis innan Göran cyklade till jobbet nu, så nu är jag SLITEN och värken gör sig äckligt påmind.

  

Idag klockan 10.30 skulle egentligen min chef ha kommit, men när klockan var 10.00 ringde hon och avbokade på grund en akut grej på assistansenheten.
Okej, sa jag då.
Då sa hon att vi tar det en annan gång, så hon ringer mig på fredag för att boka in en ny tid.
Bäst jag tar med mig min kalender på fredag då Göran och jag ska in till ögonläkaren i Malmö.

 

Jag vart väckt av att Sylvester kom och krafsade på mitt täcke, så han rev mig på halsen / bröstet, när han gör så så ska jag lyfta på täcket också ska han krypa in i värmen.
Att han orkar ligga där med 8 kg´s täcke på sig.
Men, han hann aldrig krypa under täcket förrens min mobil ringde.
Då ringde de från urologen här i Trelleborg.
Ville bara berätta om skiktröntgen´s svar.
Denna tumör jag har, har inte ändrat något på sig så de kollar upp den om 1 år igen.
Hon var noga med att säga att det var inte cancer i alla fall.

  

 

På förmiddagen idag, så ringde vår vän Samar upp mig på msn:en... hon frågade om jag ville komma upp till henne på fika.
Sagt och gjort, jag rullade upp en våning, eller rättare sagt hissen tog mig upp en våning.

Då har den stackare ramlat med sin cykel två gånger i fredags, så illa så att hon slog skallen i en stor sten så hon blödde och hade enorma smärtor, ambulans in till Malmö.
Så nu halvlåg hon i soffan med en stor  stödkrage för nacken och hade riktigt ont

Såg det på henne, hon försökte vara såå glad som hon är i normala fall.
Hon hade en syriansk väninna där också, som fixade te till mig.
Vi satt och pratade en stund,,, jag såg vad illa det var med Samar.
Stackars kvinna.
Hon skulle på återbesök nu på fredag, hon har smärtor i nacke och hela ryggen plus armar och händer.
Ja i stort sett hela kroppen.
  

 

När jag kom hem igen, så gjorde vi iordning lunch till oss innan Göran skulle cykla till jobbet.

Medans vi åt så ringde Paula, så vi satt och pratade en stund.
Hon frågade om vi skulle göra något speciellt på nyår, om vi var bortbjudna, om vi skule ha folk etc.
Vi ska inte göra ett skit,,, så nu är det bestämt att vi ska ha Chammi hos hela kvällen.

 

 

Här har vi både Chammi och vår goa vän Paula.

 

Vi gjorde även upp att vi ska hem till Paula på 1:a advent på middag klockan 14.00
Tack för det vännen.

  

 

Annars då...??!!
Ja, idag har jag tänkt mig att sätta mig och skriva ett par brev.
Har ju ramlat in några styckena.
Bland annat från tjejen som gifte sig i lördags,,, åååååå vad glad hon vart för detta lilla jag skickade till henne.
Alltid lika roligt att göra någon glad.
Jag har alltid varit givmild,,, tycker om att ge och överraska folk med något litet.

 

 

Med denna bild så säger jag...

 

Hej för denna gång.

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Ovido - Quiz & Flashcards