Direktlänk till inlägg 17 november 2016

Då var paketet...

Av Annelie - 17 november 2016 14:12

... från BonPrix hämtat.
Göran var så snäll och gick till Posten hos Ica för att hämta detta paket, samtidigt som han kikade på någon julklapp till mig.

  

Det som paketet innehöll skickade jag efter och betalade direkt när vi var hemma i Värmland, passade på då de hade 10 % rabatt, så jag fick drygt 73;- i rabatt.
Alltid något.

Jag skickade efter två par byxor, eftersom jag måtte ha fått en "vattenskada" i mina garderober / byrå som gjort mina kläder mindre.
Jäkla vatten.
*L*

 

En otroligt härlig kvalité på dessa byxorna.

 

Sen vart det ett par grå också.


Nu har jag jeans ett tag, hade ett par innan som passar också plus att jag har andra byxor också.

 

Vi låg relativt länge idag, jag gick inte upp förens vid 9-tiden, Göran kom upp cirka 30 minuter senare.
Var riktigt gött att ligga såppas länge.
Det var länge sedan.
Igår somnade jag ifrån Bonde söker fru, som jag fick kika på i efterhand.

Men, det är inte alls konstigt med alla piller jag stoppar i mig / dygn, värken gör ju mig också trött + fibron som gör mig väldigt trött.
Så, det är inte alls konstigt jag är TRÖTT, Trött, trött dygnet runt.
Men, jag är såå glad att jag sover bättre på nätterna sedan de ändrade lite på mina mediciner, så jag äter en starkare dos värkisar till natten.

 

Idag fick Göran för sig att flytta köksbordet medans jag satt och diskade upp efter vår lunch. Jag har pratat på att jag ville flytta borde till fönstret igen.
Nu gjorde han det.
Får se vad jag känner om detta, om det får stå kvar eller om jag flyttar det till väggen igen.
Beror en hel del på Sylvester också, då han tuggade för fullt på orchidén jag fick av Göran häromdagen. Å vi har ju fulla köksfönstret med orchidéer.
Börjar han tugga på de, jag då MÅSTE vi vända bordet igen.

 

 

Så här vart det alltså, rullvagnen som står bakom Göran, ja den måste ju flyttas varje gång vi ska in i frysen.
iofs var den tvungen att flyttas förut också, eftesom han stod på samma plats då fast vi hade borde mot väggen.

 

Där fick min arbetsstol plats.

 


Eftersom vi satt upp dessa grå tavlorna med ljus i på vägghyllan så fick vi ju en tavla över istället.
*JA, vi har mycket med saker, det flyttas fram och tillbaks*
Väggradion ser ju lite konstig ut nu, men det får vara så i alla fall.
Blir en vanesak att se den där.

 

Häromdagen när jag kom hem, det var nog när jag hade varit till lasarettet, då hade Göran satt upp en annan lampa till mig vid databordet, å vad glad jag vart.. den är kanonbra att ha där.

 

Dert var alltså den gröna som lyser han satt fast.
Har en till som jag funderar på om den ska få sitta på vänster sida.

 

Annars då,, ja idag blir det ingen träning för min del,,, Göran tyckte jag skulle ha en vilodag.
Har ju som jag sa ONT.

 

   I morgon fredag är Göran ledig, men färdtjänsten kommer att hämtar oss klockan 09.30, så jag måste upp tidigt i morgon för jag vill göra mig iordning i håret.

När jag är hemma, gör jag inte ett endaste dugg med håret, jo jag borstar det på morgonen, men det är det enda.
I morgon ska det gele och spray i det.
Kanske jag skulle sminka mig lite också, återstår att se.
I alla fall, så kommer färdtjänsten och hämtar oss klockan 14.00 och kör oss hem.
OM, nu vi inte avbokar och åker tåget hem senare istället.
Beror ju lite på hur Göran är i ögonen efter sitt läkarbesök.

 

Ja, det blir det lilla för idag, ni får ha en riktigt mysig fortsättning på er torsdag.

 
 
deninrekampen

deninrekampen

17 november 2016 16:02

Snygga jeans! :D

Hoppas det funkar att ha bordet så, blir ju lite mer ljus? :) Kram! <3

http://deninrekampen.bloggplatsen.se

Annelie

17 november 2016 16:55

Tack, jag gillar de jeansen också... satt bra gjorde de å.

Vi hade bordet så när vi flyttade hit för snart 10 år sedan, men sedan ville jag byta.

KrameliKram..

 
Annie

Annie

17 november 2016 16:02

Åh vad kul med lite nytt! :)
Jag har sällan jeans, får så mycket besvär och stickningar av det ..
Men leggings och jeggings gillar jag ;)
Kul med 2 olika färger :)

Sv: Tack :) känns inte så idag .. en riktig skräp dag idag ..
Vill mest att denna ska ta slut.
Men tack vännen<3

Kram!

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

Annelie

17 november 2016 16:57

De mörka jeansen är inte jeans i den bemärkelsen, de är mycket mjukare.
Riktigt sköna.
Leggins & Jeggins är svåra att få tag på i min storlek, men jag gillar ju mest mjukisbyxor, har ju aldrig andra byxor på mig hemma eller om jag bara ska ut ett snabbt ärende.

Gumman då... jobbigt med en sån pissdag.

Kramar om..

 
Liten Uggla

Liten Uggla

18 november 2016 07:46

Snygga brallor. Alltid kul med nytt :-) Hade en sån arbetsstol förut, den såg precis likadan ut. Men blev galen på den, vi har så litet kök. Nu sitter jag på en vanlig stol vid köksbänken när det behövs, jag ber om hjälp istället för att ta ut mig i köket numera. Barnen är ju så pass stora nu så de kan göra det jag inte kan/orkar. Men när de flyttar hemifrån blir det ju annorlunda. Men det får vi ta då, ingen idé att fundera över det nu.
Händer det nåt speciellt i helgen? Här blir det lugnt. Och tyst, vilket jag är hemskt glad åt för jösses vad det är väsen här på dagarna nu. Kramis! ♥

http://abrakadabra.bloggplatsen.se

Annelie

18 november 2016 18:49

Mmm.. brallorna är mycket mer fina i verkligen heten än vad som det visas på bilden.

Denna arbetsstol är guld värd för mig, tur vi har såppas stort kök så den kan stå där.
Ja, det är som du säger,, en senare fråga den dagen dina jänter inte bor kvar hemma,,, vem vet du kanske hamnar i Halland då.. ;o))

Under helgen nu så ska alla fönster putsat på utsidan och sen så ska vi byta till julgardiner.

Gött att ta det lugnt också..

Ha dä bäst.. // Kramar om

 
Ingen bild

Lena S

18 november 2016 08:10

Snygga byxor! Jag skulle också behöva nya. Men det är så jobbigt att behöva prova i affären. Jagvet inte riktigt vilken storlek jag har nu.

Skönt att kunna möblera om lite i köket. Jag vrider mitt köksbord lite då och då. Kul med lite förändring.
Ha en bra dag! Kram 💜

Annelie

18 november 2016 18:51

Byxorna är jättesnygga i verkliga livet, är glad över det köpet.
Du får prova att skicka efter, bara att skicka tillbaks om de inte passar.
Annars så köp i affären, men prova de först hemma.
Brukar jag göra..

Visst är det roligt att kunna möblera om lite.

Ha nu en mysig kväll.. // Kramar

 
wiper

wiper

18 november 2016 11:36

Jättefina jeans du köpte. Jag har själv hittat ett märke som passar min kropp som den ser ut nu. Sitter perfekt upptill men har smala snygga ben.

Ja du värktabletter gör att man blir trött och nu måste nog jag ta till det tunga artelleriet också men gruvar mig. Vilken härlig köksbild där den fina katten kollar när din man knappar på mobilen ;)

Ni har det jättesnyggt i er lägenhet och det ser så rymligt ut

Ha nu en skön fredag
kramar från
Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

Annelie

18 november 2016 18:56

Dessa byxor var mycket snyggare i verkliga livet.
Härligt att du hittat "ditt" märke.

Usch ja,, dessa piller är hemska, men även bra att de finns.
Stackare, att du fått tillbaks dina ländryggsproblem, du som var så bra innan din förkylning.

Hihi, ja det är som du säger, det ser ut som Trisse funderar på vad "pappa" håller på med.

Tack, vi tycker det är mysigt / härligt att ha ombonat om oss, men visst har vi för mycket med saker.
Tur vi har såppas stort.. :-D

Passar på att önska dig / er en riktigt trevlig fredagskväll... // Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 13 juni 2017 09:30

5304733845

Av Annelie - 13 juni 2017 07:21

.... än en gång. nouw.com/gifta6570

Av Annelie - 8 juni 2017 10:38

.... hå mina kära läsare.   Jag hoppas verkligen att ni följer över till min blogg jag har på blogspot istället, har tröttnat på alla fel jag upplever med bloggplatsen.   Jag kommer att länka er på nytt i den bloggen.   Min nya adress är ...

Av Annelie - 7 juni 2017 19:01

... och morgonen, så idag hade Göran tagit bilen till jobbet istället för cykeln. Ja, nu kan han ju göra det,, eftersom jag inte har någon användining för bilen.*saknar*    Men, frampå förmiddagen så sprack det upp och vart sol, men som vanligt m...

Av Annelie - 6 juni 2017 21:28

.. till ända.Min har varit väldigt mysig, fast med en värk som har bitit sig fast riktigt ordentligt nu igen.Men jag vann över den i morse, så vid 10-tiden var Göran och jag uppe vid Övre (vår stads f.d busstation), då det kördes rally runt där.  ...

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Ovido - Quiz & Flashcards