Alla inlägg den 18 november 2016

Av Annelie - 18 november 2016 18:05

... om jag klarar mig från ett blåöga denna gång.
Jag var på toaletten förut, också fick jag se hur Göran hade hängt mattan vi ställer oss på när vi duschat.
Jag ville hänga rätt den på badkarskanten, gick dit och gjorde det.
När jag skulle gå tillbaks så ramlade jag bakåt på nå vis, drog med mig duschstången ner och vart liggandes med överkroppen nere i badkaret och benen rakt upp.
HJÄLP vad ont det gjorde när Göran hjälpte mig upp.

  

Nu har jag ont på vänster kindkota, eller mer under ögat.
Kanske vaknar med ett blåöga i morgon.

  

Göran vart irriterad på mig när vi sedan satt vid köksbordet och åt middag, han sa jag MÅSTE lägga av med dessa småsakerna som tydligen kan ställa till det för mig.
Får nog börja lyda honom på det.


Idag åkte vi färdtjänst in klockan 09.30 hade vi beställt till, kom klockan 09.45, men vi visste vi skulle hinna eftersom Göran hade tid hos ögonläkaren först klockan 11.20
Vi fick samåka så vi fick verkligen valuta för pengarna.

 

Jag i taxin på väg in till Malmö.
Det var inget större fel på Göran´s ögon.

  
Men, han har en aningens för högt tryck på ögonen fortfarande, så det ska kollas om 1 år igen.

När vi var klara där, så hade vi lång tid kvar innan taxin skulle hämta oss hemåt igen, så vi gick (jag hade elskotern) till Coop Forum och handlade lite. Men, vilken dyr affär Coop är..

  

Det var gött i alla fall, fick köpa en massa gött pålägg över disk igen.

  


Sen kom taxin och hämtade oss vid Coop, en trevlig pratsam kille som körde.
Men, HJÄLP vad han körde, svängde över filarna som han ville, åkte flera varv i en rondell, hängde sig på tutan REJÄLT ett par gånger, körde fort över väggupp, så en gång gjorde det djävulskt ont i mig, så då hörde han det på mig.
Han sa förlåt och sen så tog han det lungt över guppen.
Vi fick valuta för taxipengarna även på hemresan då han hämtade två passagerare till.


 

Göran i taxin på hemväg.

När vi satt i taxin så kom faktiskt solen fram, det trodde jag absolut inte i morse då det regnade rejält.


 

Bildbevis..

  

Göran gick bara in med varorna, sen så åkte / gick vi bort till Hemmakväll, köpte oss lite helggodis och sen 3 filmer.

När vi kom tillbaks så var vi även till Mallas, där shoppade vi ägg och frukt.
Innan vi gick hem, så var vi in till Sinan (Bistro café, f.d Öster Café) för att höra hur det hade gått första dagen med julbord.
Vi ska gå dit och käka någon dag, han tar 69;- för sitt julbord, då har han skinka, köttbullar, prinskorv, julkorv, sill, ägghalvor etc.
Enda han inte hade var Janssons Frestelse.


Vi började med maten direkt, när vi kom hem... nä nu ljuger jag, jag började med att skypa då mamma skypade med mig när vi var ute.
Vi pratade ett tag, sedan helt plötsligt så hörde jag inte ett dugg vad hon sa.
Så, då vinkade vi hej då.
Efter det så började vattnade jag genom alla våra orchideérna, sedan började vi med maten.
Ostschnitzel och pommes, till detta aioli.
*MUMS*

Idag ringde de mig från sjukgymnasterna, jag pratade med de angående vattengympan, inga problem att få komma med. 

Men, med stor risk att det blir först i januari.
Jaja, bara bra att det blir av någon gång.


Min chef däremot, ringde aldrig upp mig idag som hon sa att hon skulle göra.

  

Nu passar jag på att önska er en riktigt 

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Ovido - Quiz & Flashcards