Direktlänk till inlägg 21 november 2016

Tandläkarbesök...

Av Annelie - 21 november 2016 19:28

... var det enda som stod på mitt program idag.
Så, jag var vaken tidigt i morse då gick jag upp och åt en stilla, lung, fin frukost i min ensamhet i köket.
Tände lite levande ljus,, det var så gött att sitta där.

 

 

Visst är det något speciellt med levande ljus..??


Efter denna stund gick jag och la mig igen, kikade genom inspelade tv-program , som jag sov till lite då och då, så jag fick spola tillbaks några gånger.
Gick upp vid 11.45, skulle ju bädda sängen, tvätta mig, borsta tänderna för andra gången och sen åka ner till Smile som min tandläkar-mottagning heter.
Där träffade jag min helt underbara tandläkaren Bobban och hans lika goa tandsköterska Mona.
Jag har ingen tandsten, sköter mina tänder exemplariskt, men lika förbannat så är det på ett ställe det är en aningen början till småhål,, var så i förrfjol, i fjol och även i år.
Inget som han behöver laga i dagsläge, men han vill ha koll på detta varje år.
Visst, nu går jag ju hos honom varje år ändå.
Varför får jag det på det viset när jag sköter om mina tänder SÅ bra.
Jo, det är alla denna förbannande medicin jag äter, som gör mig så muntorr så det är inte sant.
Han skrev ett nytt recept på sugfluortabletter och även en speciell tandkräm som det är extra mycket med fluor i.
Men, jag är såå glad att både tandhygienisten och tandläkaren säger jag har jättefin tandhygien.

  

Vart lite snopen att det inte var dyrare än vad det var hos tandis idag, visst det räcker ju nu inför julen å allt.
Efter besöket där åkte jag direkt till Apoteket för att hämta ut tandkrämen.
Sedan var jag in på Nille, köpte ingenting där.
Var in på Ica Supermarket, där köpte jag Hänt Extra plus ett paket med ungnötslever, som gick ut idag.
Nästan 1 kg för dryga 19;-
Billig mat.
Hem, började med två olika rätter direkt.
Bl.a leverstuvning och sen en kycklinggryta.

 

Gött att ha det klart.

 

När Göran kom hem var jag riktigt, riktigt sliten.
Var klar med all mat då, tog mig en tallrik med rester som jag hade i kylen, värmde den i mikron och satte mig till sängs och åt den.
Sedan gick jag upp och vi hjälptes åt att ställa in allt i kylen.
Göran tog disken.
Sedan kom han in till mig och sa han var tvungen att åka bort till sitt jobb en sväng, det var något  som killen som har em inte klarade av, så han fick dit och visa.
Men, det dröjde inte så jättelänge innan han var hemma igen, så det var fortare  gjort än kvickt.
Onödig resa kan jag tycka.
Kunde de väl ha tatt per telefonen.
Men visst, han får ju betalt för det, men ändå.

 

Idag kom Göran hem och berättade att han sagt till sin närmste chef han är intresserad av att jobba i handverkstan.
DET fattar inte jag,,,, Göran säger ju att han trivs att jobba två-skift.
Vart lite besviken på honom att han inte har nämt detta för mig.
För dels så går han ju förmodligen ner på lönen då och sen vadå lediga fredagar..??
Å vi som kunde utnyttja det mer nu till våren sommaren med att kunna åka ut med husbilen redan på fredagsmorgonen, de fredagarna han är ledig.
När jag påtalade detta för honom, så sa han bara att inget är klart ännu.
Göran har fått för sig att han är allergisk mot kylvatten.
Ja, jag vette fasen.
Jag tror ärligt talat han inte orkar,,, för han är såå trött, sliten, lättirriterad på sina förmiddagsveckor.
Visst, jag kan väl hålla med om att det inte är något förmiddag, när de börjar 0600-15.30, det är ju mer än dagtid.
Men, allt beror ju på att de vill vara ledig sina fredagar på em-vecka.
Man kan ju inte både äta kakan och ha den kvar.

 

Jag har inte ett piss mer planerat denna vecka, men det känns gött.
För jag tycker det har gått i ett.

 

Göran var till Dollarstore för att kika om de hade adventsblockljus, men det hade de inte. De hade andra fina blockljus, men jag sa han skulle hoppa de.
Han köpte mer julklappsadresser och kattmat.
Sedan var han till Rusta, för jag vill ha nya julgardiner till köket, vill ha en röd spetsgardin, men tyvärr så hade de den inte hemma.
Å han hade inte hört sig för, om den kommer in innan jul.
På Rusta så köpte han 4 röda blockljus och sedan siffror som man själv sätter på ljuset.
Men, de får han lämna tillbaks, jag vill inte ha röda blockljus.
Hade han hört av sig till mig om det, så hade det aldrig blivit något köp.
När han ändå ska dit i morgon, så kan han ju höra om gardinen.

 

 

 

Ha nu en riktigt fin fortsättning på din måndagskväll.

 
 
wiper

wiper

22 november 2016 14:21

Så snyggt och mysigt det ser ut vid fikat. Jag skall till tandhygenisten på fredag. Härligt att du har en sån bra tandläkare det är guld värt. Jag brukar ha tandsten längst fram i nedre tandraden, skönt att du inte har tandsten men jag sköter mina tänder exemplariskt också ändå blir det tandsten. Det kan bero på att det är så trångt mellan tänderna.

Du gör som mig jag går och lägger mig en stund och kollar på film och annat. Det är bäst att göra olika saker när man har besvär med kroppen.

Ni gör som oss och hjälps åt, och det är så det skall vara. God mat ni gör jämt. Jag hade själv svårt för att arbeta skift och var trött jämt och ständigt. Värst var det med ständig natt. Jag blev själv känslig mot skärvätskan på mitt sista jobb men det visade sig vara nåt frätande i vätskan som blivit fel. Många fick utslag så vi fick ledigt medans dom bytte

Kul skylt, nu fick man skratta lite också

Ha en fin tisdag
kramar från
Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

Annelie

22 november 2016 18:44

Mmm,, jag tycker för det mesta om att fixa ordning maträtter, speciellt efter mitt huvud.*tur det är fullt fungerade i alla fall,,, eller äré det :-/ *

Jo, vi har ett bra samarbete i köket, resten av hemmet sköter ju Göran städningen (det mesta av det), fönsterputsningen, byte av gardinerna. Brukar stryka men det är nog fifty, fifty.... för det gillar jag att göra.
Tvättning och hängning av det brukar jag fixa när han jobbar.

Du skriver att du tyckte det var jobbigt med ständig natt,,, Göran skulle gladeligen jobba ständig em, alltså mellan 15-00.

Mmm.. jag MÅSTE vila något på dagen,,, annars är jag som ett vrak på grund av värken. :o((

Tandstenen har blivit bra mycket bättre på Göran sedan han slutade med sitt snus, för han hade fullt i tänder nere förut.

Kramar om..

 
Bettan

Bettan

22 november 2016 15:46

Skönt att inte slippa laga tänder. Jag ska dit nu i december..hoppas inte på några hål. Iallafall inget stort jobb för det hinns ju inte med innan semestern.
Så skönt det är att inte ha nåt planerat veckan ut, har du gjort färdigt inför 1 advent?
Själv har jag inte börjat,men ska väl dra ut soffan och putsa fönster imorrn och dra lite i bråten. Det kommer nån på torsdag och ska dra in fiber i huset och den där dosan kommer in bakom soffan.
Hej sålänge

http://www.guldivardan.bloggplatsen.se

Annelie

22 november 2016 18:52

Mmm,, det är göt med icke några hål. Har jag haft nog av i mina dagar. :o((

Nä, det är bara fönsterputsningen som är gjord.
Ska ha upp julgardinerna nu under veckan.
Sedan på lördag ska det städas här hemma, julpynta allt, klä granen.. ja göra allt klart.

Semester..??
Något jag missat...??

Ååå,, fiber är såå bra. Hoppas att ni blir lika nöjda som vi är.

 
Bettan

Bettan

23 november 2016 07:04

Jag pysslar inte så mycket till jul längre. Vi har höga hemgjorda bågar i fönstren på nedre botten så dom 11 ska upp med kopplingar och klockor så dom tänds och släcks lika i alla fönster.Sen är det väl nåt rött ljus och lite röda amaryllisar i tyg i fönstren..så har jag julgrejjat. Gran har jag haft tills några år sen,men den kom inte in förrän dagen innan julafton.
Semester,har du missat det? Ni brukar väl vsra iväg med fina husbilen?
*S*
Jo..vi har oxå semester.Vi har även semester från varandra några veckor..så skönt .

http://Guldivardan

Annelie

23 november 2016 11:37

Jag fullkomligt älskar julen och alla sakerna, till Göran´s stora förtret. :o))

Jo, jag har missat att ni ska på semester.
Vi åker ingen husbil på vintern, den är avställd nu.
Vi har inga vinterdäck ännu, får se hur vi kommer att göra i framtiden.

Kan tänka mig det är gött för er att få lite semester ifrån varandra, ni som både lever OCH jobbar ihop.

 
Vicki

Vicki

23 november 2016 22:15

Det är härligt med levande ljus i mörket så en härlig tid nu. Fast det får gärna bli kallt och snö för min del 😀❄️❄️☃️.

Jag kan inte fatta att det är första advent på söndag ,kan du?
Vicki

http://fotbollsvicki.bligg.se

Annelie

23 november 2016 22:22

Jag saknar också snön.

Nääee..detta år har verkligen gått jättefort.

Ska du / ni ut på julskyltningen..??

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 13 juni 2017 09:30

5304733845

Av Annelie - 13 juni 2017 07:21

.... än en gång. nouw.com/gifta6570

Av Annelie - 8 juni 2017 10:38

.... hå mina kära läsare.   Jag hoppas verkligen att ni följer över till min blogg jag har på blogspot istället, har tröttnat på alla fel jag upplever med bloggplatsen.   Jag kommer att länka er på nytt i den bloggen.   Min nya adress är ...

Av Annelie - 7 juni 2017 19:01

... och morgonen, så idag hade Göran tagit bilen till jobbet istället för cykeln. Ja, nu kan han ju göra det,, eftersom jag inte har någon användining för bilen.*saknar*    Men, frampå förmiddagen så sprack det upp och vart sol, men som vanligt m...

Av Annelie - 6 juni 2017 21:28

.. till ända.Min har varit väldigt mysig, fast med en värk som har bitit sig fast riktigt ordentligt nu igen.Men jag vann över den i morse, så vid 10-tiden var Göran och jag uppe vid Övre (vår stads f.d busstation), då det kördes rally runt där.  ...

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Ovido - Quiz & Flashcards