Alla inlägg den 22 november 2016

Av Annelie - 22 november 2016 18:52

... började jag med en härlig sovmorgon, jag vaknade tidigt i morse, var på toaletten gick sedan och la mig igen.
Skulle kika lite på teven, hade jag i alla fall tänkt mig.
Men, jisses såå gött jag sov.

*härligt*
Vaknade till liv strax innan klockan 10.00 igen.
Gick då upp, tog mig frukost och satte mig vid datorn, då kom mamma online på skype, men det har blivit något fel med uppgraderingen av skype på den stationära datorn.
För dels så kan jag inte höra mamma, jag ser henne men vi kan inte höras och sen så kan jag inte spela upp filmer som är typ på FB.
*Jäkla skit jag gjorde*

    

 

Jag skypade med mamma via mobilen istället.

  

Jag satt kvar via datorn en stund, sedan bäddade jag sängen.
Då ringde det på min mobil,,, då var det vännen Mari från Anderslöv,,, var jättelänge sedan vi träffades.
Hon hade varit in till sjukvården så hon hade tid innan bussen gick hem igen.
Vi satt och fikade och pratade om allt och inget.
Hon var här i cirka 2,5-3 timmar.
*Skoj*

Cirka 10 minuter efter hon hade gått så kom Göran hem, han var bara hem för att hämta en grej som han skulle lämna tillbaks plus ett kvitto.

Jag följde med eftersom han även skulle till Netto.

Jag var aldrig med in på Arken Zoo eller Rusta, men på Netto var jag med in.
Orkade inte följa med på de andra ställena,, värken har börjat att bli värre och värre igen.
Jag tycker jag börjar halka mer och mer ner på ruta ett igen.
Benen bär mig snart inte alls, jag har svårt med förflyttningarna till och från sängen / toaletten.

  

När vi kom hem, så plockade Göran upp varorna, jag tog hand om de.

Plockade det skivade stekfläsket i mindre påsar, frös in frysvarorna vi hade köpt plus fläsket.
Göran var bort till Jalla Jalla och hämtade ut en julklapp till mig.
  
*tydligen varit riktigt snäll i år igen*

När han kom tillbaks, så åt vi rester och nu är Göran i duschen och jag sitter här.
I morgon ska han hämta upp julgardinerna till mig, så jag kan stryka de tills han kommer hem, så får de komma upp på torsdagseftermiddag.
Sedan på fredag ska vi damma allt, sedan på lördagsmorgon ska det julpyntas, granen ska kläs och när allt sådant är klart, så ska det dammsugas och torkas golv.

Sedan kan det bli 1:a advent.

 

Men, NU mina kära läsare så hoppar *jisses vilken ironi* jag till sängs igen.
Vi hörs av.
Hejsan svejsan.

 

 

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Skapa flashcards