Direktlänk till inlägg 23 november 2016

Mmm,, jag har riktigt...

Av Annelie - 23 november 2016 14:28

... ont idag.
Men, efter jag satt vid köksbordet och åt min lunch, jag väntar ju på att tvättmaskinen ska bli klar så jag kan hänga den innan denna stora kropp ska vältas omkull uppepå sängen.
Jag sov "länge" idag,,, ända tills klockan var strax innan 10.00, eller länge och länge var det väl ändå inte, med tanke på att jag somnade vid 03.45 i morse,,,, då hade jag inte sovit varken på dagen eller förkvällen.

Jag gick upp, tog mig min vanliga frukost, men jag varierar både bröd och pålägg.
Satte mig vid den stationära datorn, skypade med mamma.
Göran fixade detta igår,, var SÅ enkelt som att bara starta om datorn när jag hade laddat ner uppgraderingar.
Hahaha, jaja men nu äré gjort i alla fall.

 

Sedan borstade jag tänderna med en specialtandkräm som jag fått utskriven av min tandläkare.
Den innehåller med fluor än vad en vanlig tandkräm gör.
Denna är otroligt rinnig, lösare än en gel.

Efter detta så bäddade jag sängen.
Kikade på posten som hade kommit och sedan värmde jag mig rester till lunch, så idag åt jag något så enkelt som spaghetti och köttbullar.
*gött ibland*

Sedan fick jag för mig jag skulle städa en låda.
Sagt och gjort.

 

Detta som ligger på arbetsstolen är jag osäker på om vi ens ska ha kvar.
Ska höra med Göran om det först.


Fattar inte, katterna är ju INTE i lådorna, men lika förbannat var det lite katthår under denna lilla matta som ligger där så allt inte kanar när man drar ut lådan.

 

Jag använde mig av en spray som är helt suverän i ett kök, speciellt till feta ställen och partier.

 

 

Rekomenderas starkt.

 

Fyyyy, vad trögt det är att sälja mina kläder på Tradera,,, visst något plagg då och då blir ju sålt, men inte alls som jag skulle vilja.
På tal om att sälja.
Vi har ju våran 2 år gamla robotsdammsugare till försäljning på Blocket.
Jag har sänkt den från 5.000;- till 4.500;-
I förrgår ringde det en karl från Göteborg, de hade haft en sådan med så hade en stol ramlat ner på den och spräckt den, så den var obrukbar numera.
Han fick ju bara 1.500;- från försäkringsbolaget.
Han bjöd mig 3.000;- för den.
Hann hade ju haft en precis likadan, och var helnöjd med denna maskin.
Så han visste ju även att den kostar 7.000;- som ny.
Men, jag sa jag kunde gå ner till 4.000;-
Nä, det var för dyrt... okej sa jag då bara.
Senare fick jag ett sms att han var villig att gå upp till 3.500;-
Men, jag sa 4.000;- igen, går inte ner lägre.
JAG kan väl inte hjälpa att han inte fick mer från sitt försäkringsbolag.
Fattar inte varför han var såå trägen på att köpa den för 3.000;- när han VISSTE vad det var för maskin och var dessutom helnöjd med den.
Jaja, så vi har den kvar... ifall någon är intresserad.
  

Idag ska Göran ner i förrådet för att plocka upp julgardinerna, eller om han tar upp ALLA kartongerna med julsakerna.
Gör ju inget om de står i lägenheten tills på lördag.
Jag börjar ju att damma på fredag, så det ska göras klart på fredag, så kan ju jag plocka lite med tomtarna när jag dammat klart på vissa ställen, så slipper det blir såå mycket för Göran på lördag.
Vilket fall som helst,, så ska julgardinerna och juldukarna upp, de ska strykas och sedan hängas upp.

Men jag vill ha NYTT i köksfönsteret, är lite inne på vita långgardiner.
Men, samtidigt är jag lite rädd för att det kommer att bli blakt, eftersom vi även har vita tapeter.

 

Ja, nu centrifugerar maskinen, så alldeles snart ska det hängas. Ska passa på att ställa upp torkställningen, plocka in den torra disken i diskstället (gillar INTE att ha disk ståendes framme), så jag säger 

HEJ 
för denna gång och beklagar att mitt inlägg kanske vart väldigt "hoppigt" idag.

Ha dâ gôtt.

 
 
Ingen bild

Lena S

23 november 2016 15:57

Ja du det där med sömnen, det är inte lätt.
Själv vaknade jag vid 3 och va på toa. Sen var jag vaken till 4 innan jag somnade igen till kl 6.

Skönt att få rensat lite. Det gör jag med med jämna mellanrum. Det finns alltid en massa bra ha-saker som inte används att slänga. 😀
Kram

Annelie

23 november 2016 20:48

Idag var det faktiskt Göran som ville ha tbx några saker.. 😃😃😃

Ja fyyy för dålig nattsömn 🙁🙁🙁

Ha det bäst...// Kramen

 
Vicki

Vicki

23 november 2016 22:08

Startar du alltid din dag med smörgås till frukost ?

Vicki

http://fotbollsvicki.blogg.se

Annelie

23 november 2016 22:10

Jaa....det brukar bli så.

 
Deninrekampen

Deninrekampen

23 november 2016 23:35

Tack vännen! Fick behålla medicinen som tur var, men fick skjuta några timmar på när jag skulle ta den..

Läser ikapp inlägg imorgon, hoppas allt är bra med dig! Kram

http://deninrekampen.bloggplatsen.se

Annelie

24 november 2016 05:47

Så är det för mig när jag får en dumpning, då är jag också rädd för att ta medicinen.
Brukar jag också vänta ett tag.

Njaa,, det är lite si-så-där.... värken är ju som du vet inte snäll mot mig nu igen.
ANNARS är det bra..

Kramen..

 
Sofia Werlin: mammalivet och hälsolivet

Sofia Werlin: mammalivet och hälsolivet

24 november 2016 07:13

Det där med katthår är magiskt! När jag hade katt kunde jag ibland hitta små hår i kylen! Av alla ställen :|

http://sofiawerlin.se

Annelie

24 november 2016 07:44

Hahaha,, ja de har all förmåga att hamna överallt.
Hör gubben säger att han har haft något litet katthår i sin matlåda någon enstaka gång.
Tur det är katthår så det inte är något annat hår.
Men helst inget..

 
wiper

wiper

24 november 2016 10:21

Vet hur det känns att ha ont och det är slitsamt. Skönt att du kan sova tillbaka några förlorade timmar. Jag sover själv dåligt på nätterna just nu.

Jag fick själv en liknande tandkräm av min tandhygenist förra gången för det såg inte så bra ut på en tand men tandkrämen och allt slit gjorde bot på detta. Nu skall jag på återbesök så fort jag blir bättre i ryggen

Visst är det härligt när man får städat ur lådor och tagit bort överflöd och rengöra. Finns den sprayen i parfymfritt?

Härligt med en robotdammsugare men vi har för trångt för en sån och skall ju även flytta så fort vi får en lägenhet.

Ha nu en skön torsdag kram från
Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

Annelie

24 november 2016 17:38

Mmm.. märks inte förrens man är sjuk och inte har den normala sömnen vad viktig sömnen egentligen är.

Hoppas att den hjälper mig också, denna tandkräm.
jag är som en öknen i munnen, både dag och natt :o((

Ja,, jag gillar verkligen att få rensa bort en massa "skit" nu... vi har på tok för MYCKÈ med saker.
Överfullt i både lådor & skåp.
Tyvärr så TROR jag inte den finns i parfymfritt,, synd för den är verkligen jättebra.

Ha en fin torsdagskväll.. // Kramen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 13 juni 2017 09:30

5304733845

Av Annelie - 13 juni 2017 07:21

.... än en gång. nouw.com/gifta6570

Av Annelie - 8 juni 2017 10:38

.... hå mina kära läsare.   Jag hoppas verkligen att ni följer över till min blogg jag har på blogspot istället, har tröttnat på alla fel jag upplever med bloggplatsen.   Jag kommer att länka er på nytt i den bloggen.   Min nya adress är ...

Av Annelie - 7 juni 2017 19:01

... och morgonen, så idag hade Göran tagit bilen till jobbet istället för cykeln. Ja, nu kan han ju göra det,, eftersom jag inte har någon användining för bilen.*saknar*    Men, frampå förmiddagen så sprack det upp och vart sol, men som vanligt m...

Av Annelie - 6 juni 2017 21:28

.. till ända.Min har varit väldigt mysig, fast med en värk som har bitit sig fast riktigt ordentligt nu igen.Men jag vann över den i morse, så vid 10-tiden var Göran och jag uppe vid Övre (vår stads f.d busstation), då det kördes rally runt där.  ...

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Skapa flashcards