Alla inlägg den 25 november 2016

Av Annelie - 25 november 2016 19:48

...dags igen.
Jag har ju dammat, vattnat genom våra orchideér och diskat idag.
När Göran kom hem så var jag precis klar i hallen med damningen. Jag satt på arbetstolen vid en hylla som hänger över soffan i hallen för att sätta rätt ordet LOVE som små änglar sitter fast på.
Jag såg att uggle-tavlan satt lite snett så jag skulle hänga rätt den, ja det resulterade ju i att den rev ner allt från hyllan plus mig från arbetsstolen.
Jag for rakt bakåt i golvet.. AJ !!!!
Jag har fått en rejäl sträckning i hela kroppen.
Jag måste vara född under den rätta stjärnan, som gör så jag klarar mig så bra.
Men, det var riktig tur att Göran var hemma.
Tyvärr gick två av sakerna som stod på hyllan sönder, bl.a en bröllopspresent från Anna-Lisa och SOB (f.d grannar till mamma och pappa).

  


Så det var direkt in till sängen, där jag la mig med hjälp av Göran.
Hade rejäla smärtor så tårarna bara rann på mig.
Var nyss upp på toaletten, jag är riktigt mörbultad.

När jag var tillbaks till sängs så fortsatte Göran städningen,, det lilla som var kvar att damma.
Dammsugningen och torkning av golven tas i morgon när alla julsakerna är uppe.
Ja, vi ställer upp ALLT till första advent.
Vi till och med klär granen.
*L*

 

Så i morgon kväll kan ni tänka extra på mig,, för då NJUTER jag av vårt älskade hem.

 

Hur har ni det till första advent..??
Sätter ni fram några tomtar, alla tomtar, klär er gran, bara stakar och stjärnor..??

Har ni några andra traditioner.. som typ träffar vänner över en fika med lussebullar, glöggkväll etc.
Vi har inga traditioner alls.
Brukar inte ens vara ute på vår stads dåliga julskyltningen.
Kanske att vi åker till Parken på julmarknaden, där de har en marknad med bara handgjorda saker.
Jag vill ha en ny jul paradhandduk.
Hoppas att de har någon till försäljning där.

De har öppet mellan 12-16 på 1:a advent.

 

Jag hittade ju Andreas gamla bestick när jag städade en av lådorna i köket,,, igår hittade jag hans första kängor.

 

Titta,, jag blir alldeles lyrisk.
Dessa är ju 21 år gamla.

Besticken och dessa ville han ha, så någon dag frampå ska jag skicka upp de till honom.
Han hade ju lackskor som han hade på sig sin första nyår, som han hade hängandes på sitt rum när han bodde hos sin pappa.

Men, så brann det ju där, så det kastades.
Synd..!!

 

Vad glad jag är... 2:a säsongen av Gåsmamman har ju börjar på CMore Serie,,, älskar den serien.

 

Någon mer som följer den..??

 

Nu passar jag på att önska er en riktigt Trevlig Helg.

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Skapa flashcards