Alla inlägg den 28 november 2016

Av Annelie - 28 november 2016 17:31

... verkligen inte som man tänkt sig.

Ja, som ni alla säkerligen vet vid detta tillfälle så har jag blivit sämre både i värk och balans.
Jag ramlar både i tid och otid och jag måtte vara född under den lyckliga stjärnan, dels för att Göran är hemma när jag ramlar som värst och att jag INTE bryter mig.
Tur ingen ser mig näck nu,, för de kan mycket väl tro jag blir misshandlat av min gubbe då,, för jisses vilka blåmärken jag har bakpå rumpan, låret på flera olika ställen ena arm och hand, men konstigt nog så är det inte på samma arm / hand.
Denna dag hade jag egentligen tänk mig tagit det lugnt.
Men, så skulle Göran ut en sväng på stan, så då passade jag på att följa med, vi skulle till Forex för att öppna ett sparkonto till Göran´s barnbarn.
Vi kommer inte att ge henne en massa julklappar / presenter, utan hon får pengar av oss istället.

Så nu är det fixat, och pengar sitter där redan.
  
Efter var vi in till Specsavers,,, Göran bokade en tid för synundersökning nu till fredagen.
Han tycker synen är sämre på sig, så det är ju lika bara att kolla upp det.
Vi fortsatte till Clas Ohlson, där skulle vi ha batterier av olika sorter.
Vi fick det vi ville ha.
Avslutade vår stadstur på Öster Café, där vi åt av jullunchen.
Två olika sorters sill, rödkål, brunkål, rödbetssallad, potatissallad, kokt ägg, prinskorv, köttbullar, julkorv, leverpastej, sylta, en annan rökt korv, skinka... ja det är säkerligen något jag missat.
För Göran kostade detta 69;-, då är det alltså buffé, jag åt för 40;- eftersom jag inte kan äta så mycket.
Efteråt var det kaffe, glögg och pepparkakor plus  detta man har saftsås till (minns inte ens namnet).

Vi vart i alla fall mätta... å gött varé också.

 

Hem, och frös in en väldans massa mat vi hade köpt på oss.
Men, fyyy innan jag fick mina middagsmediciner,,, skrämmande, ska jag aldrig någonsin komma klara mig utan alla dessa piller jag stoppar i mig..??
  
I morgon ska här stekas tunnskivad kycklingfilé och göra en dragongryta plus fläskpannkaka.

 

Sedan åkte Göran till jobbet,,, jag hade tänkt mig att ha en riktigt lugn och mysig eftermiddag ihop med våra pälsklingar.
Men, se dä vart dä inte.
För jag kom på, senare på eftermiddagen, att jag hade ju inge dosettpåsar till i morgon, de skulle ju hämtas ut idag.
Men, den tanken var väl bortblåst med dessa nordanvindar vi har haft idag.
Men DÅ kom jag på det,,,, ja det var ju inget mer med det... bara på med byxorna igen och ut.
Det gick fort både dit och hem... ändå så stannade jag och knackade på hos en butik här i stan som säljer garn, morgonrockar, handdukar, vävda bordslöpare etc.
Stannade till där för att höra om hon möjligtvis hade någon julparadhandduk.
Ja, sa hon då, jag tror jag ska ha någon kvar (tydligen inte så vanliga numera dessa små hyllorna).
Så, kom hon fram med en i beige botten och broderade tomtar på.
Jag frågade priset, 169;- sa hon då, okej sa jag då, ä säger hon då, vi säger en 100-lapp jämt.
Snacka om att bli snopen.
Så, jag åkte bara bort till bankomaten och tog ut pengar så fick hon det kontant.
Så, NU har vi en ny här hemma.
  

När jag kom hem, så kokte jag mig ett ägg, rensade kattlådan, tog av sängöverkastet, drog ner persiennen i både kök och sovrum (syns ju såå väl in, men jag kan inte se lika väl ut, liiite tråkigt när man bor på markplan).

Satte mig här, åt min "middag", började skriva detta blogginlägg och snart ska denna sargade kropp i säng, hur nu jag ska lyckas med det.
Har varit uppe alldeles, alldeles för mycket idag.
Å jag som skulle VILA.

  

 

 

Detta är nackdelen med att ha egen maskin, för inte fasingen är det någon rolig syn i juletiderna.

 

 

Här har vi vårt älskade Lucia-tåg, detta är jag rädd om.

 

 

Här hade det inte eldas på 1:a advent-ljuset ännu.

 

 

Denna lilla jule-by ligger mig också varmt om hjärtat, älskar den verkligen.

 

Älgen Sonny, Tomtefar och början med påfyllningen av våra julklappar som vi köper till varandra.
  

Med detta, så passar jag på att önska er alla er riktigt mysig måndagskväll.

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Skapa flashcards