Alla inlägg den 30 november 2016

Av Annelie - 30 november 2016 15:17

... nya chef och hälsade på mig TOMHÄNT.

  
Jag menar,,, går man hem till en anställd som varit sjukskriven i drygt 2 års tid och aldrig ha träffat den personen (jag alltså), har man inte med sig en liten blomma / fruktkorg eller något sådant då..??
Skulle i alla fall jag ha haft.

Ärligt talat vette jag tusan VARFÖR hon promtp var tvungen att träffa mig, för hon kommer ju inte att vara min chef när jag kommer tillbaks till arbetslivet.

Det vi pratade om, ja det hade vi kunnat tagit per telefonen.
Jaja, nu har hon sett mig och pratat med mig i alla fall.

 

Efter hon gått härifrån, så gjorde vi iordning nudlar som vi skulle äta till den tunnskivade kycklingfilén som jag stekte igår.
Hade köpt ett paket färska tunnskivade kycklingfileér, som var på väg att gå ut i datumet.
Annars är det inte ofta vi köper färsk kycklingfilé.
Brukar du köpa det..??
Eller nöjer du dig också med djupfryst..??

Men, dagens lunch fick jag INTE behålla.
Jag vette tusan vad det är som gör att ibland går det bara inte att äta, innan det mesta kommer upp lika fort som ner.

  

Göran var till läkaren idag...

Både han och jag är ju väldigt lättade över läkarens besked,,, att det är ingen diabetes i alla fall.
Alla prover var bra.
Det, det däremot kan bero på (som som han mår) är att han har en inre stress.
Göran är riktigt duktig på sitt jobb, men, han kan vara lite FÖR noga.... om man nu kan bli det med sitt jobb.
Ja, han har nog en inre stress jobbmässigt i alla fall.
Men nu måste han i alla fall lugna ner sig, annars så kan det ju sluta med att han går in i väggen.

Vem vet.... han kanske har en inre stress på grund av mig också, vad kommer att hända och ske för mig / oss i framtiden.
Det är ju såå många frågor..

Sen så fick han även en migräntablett utskriven till sig, som han ska ta när han känner det kanske är på G.

Så, med andra ord... nu hänger allt på honom, hur han ska fortsätta må.

 

Jag hade tänkt mig att hämta ut en julklapp idag, men jag iddes inte att åka ut... känner inte ett dugg för det.
Vill bara vara hemma och "fisa" idag.

 

Jag vart glad idag, när posten kom.
Göran hade med sig den in, efter han hade varit till Posten och hämtat julklapparna från svärföräldrarna.

Fick ett paket från min brevvän Silva.

 

 

Jättesöta hjärt-formade fotoramar kom det.
Så, nu är det bara att skriva ut en varsin bidl på oss och få in i denna fotoram.

 

Skoj det är när man får grejer bara "så där".
Hon ville ge mig något, för jag / vi skickade ju en lite bröllopspresent till de när de gifte sig, absolut inget märkvärdigt, men vad GLAD hon vart.
Sen så tyckte hon detta blockljuset jag skickade var så fint,,, så då sa Göran att köp några till och skicka upp som julklapp.
Sagt och gjort.

 

Måste bara visa er julparad-handduken jag lyckades få tag på.

 

 

169;- , men ägarinnan själv prutade till 100;- jämt.
Jag gillade den, för den är riktigt julig.

 

Jahajaja...
Annars då..
Joo, jag skypade med mamma & pappa förut, medans jag pratade med de, så beställde jag en tågresa tur och retur mellan deras hem och till oss.
Så, nu ska de föra över pengarna till oss, för jag betalde resan med mitt bankkort.
Jag har sagt till pappa att han ska skaffa sig swich, men det är inte lätt att lära en gammal hund sitta.
Göran sa att nu för ni bara över halva tågresan, den andra havlan betalar vi.
Men, det gick de inte med på.
Så mamma kommer själv den 12:e december och åker hem den 19:e december.
Härligt och roligt att få ha mamma här en vecka.
      

 

   

Dessa två målade jag när jag gick på en porslins-målningskurs för en massa herrans år sedan.
Jag är så glad att jag fortfarande har de kvar.

 

Med det så passar jag på att önska er en riktigt fin onsdagskväll.

 

  

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Ovido - Quiz & Flashcards