Direktlänk till inlägg 2 december 2016

Fredagen den...

Av Annelie - 2 december 2016 21:43

...2:a december 2016, jisses vart tar tiden vägen..??

Jag som går hemma ändå så tycker tiden bara rusar iväg.

 

Jag började denna dag med frukost vid den stationära dator, Göran sov lite längre, men det är ju förstårligt när han jobbat till 00.00

Sedan fortsatte jag med en låååång varm skön dusch medans Göran var hemma.
Gick ur badkaret när han gick till optikern för att kolla sin syn idag.

När jag hade torkat mig, satt på mig kläder, blåst håret och gjort iordning det så sminkade jag mig.
Det är år och dagar sedan jag gjorde det.

Fick till och med slänga två mascaror.
  

Sedan åkte jag bort till optikern,,, Göran var inte riktigt klar när jag kom dit.

Men, det dröjde inte länge innan han kom ut och nu visade det sig att han ska börja med progressiva.
Han hade kikat på runda glasögon innan han hade fått komma in till optikern.
Men, nääee..
Visst, jag har själv runda, med de används bara vid datorn eftersom det är terminalsglasögon.
Jag fick Göran att ändra på sig till en lite tuffare pilotbåge som passade honom väldigt bra.

Drygt 4.000;- för dessa, jäkla pris fort det blir progressiva.

När han var klar där, så gick vi hem igen eftersom vi skulle åka in till Malmö.
Vi började på Elgiganten på Svågertorp, Göran köpte en julklapp till mig.
Sedan åkte vi till Lucu food, jisses vilken STOR butik med ALLT.
Vi köpte två sorts pålägg, bröd, korv, minivårrullar, ris plus lite till.
Ja de hade allt, men så jäkla billiga vette fasen om de var.
Men, ändå roligt att få se denna butik.


Vi fortsatt till Max, hade ju rabatt-kuponger där.

Vi satt och åt detta i lugn och ro.
Vi skulle avlsluta vår Malmö-tur med ett besök även på Eko;. hallen.
Där köpte jag mig en ny tomte..
  

*Bild kommer i morgon*

 

Sen så köpte vi lite småsaker till Göran´s VD, eftersom det är han som äger garaget där vi får ha vår hoj, min moped plus att vi även får ha husbilen med värme på hos honom.
Så, vi köpte en tomte"säck", som vi fyllde med lite godis, pepparkakor, julservetter, värmeljus, julkökshandduk osv.
Vi vill så gärna göra detta för att visa vår uppskattning att vi får ha våra saker där.

Sen så köpte vi helg-godis.

  

 

En bild jag tog från bilen,, tornet som syns på långt håll, detta är i närheten av Jägersro Travbanan i Malmö.

 

Fin "vinter" sol det har varit idag.

 

När vi kom hem, så fick jag en för tidig julklapp.  

Denna fick jag eftersom jag förstörde min laddare med rullstolen häromdagen,,, å sen den extraladdaren jag har.. den är jättebra, men den laddas ur relativt fort.
Denna jag fick idag som en för tidigi julklapp är trådlös.
MEN,,, jag måste leta upp den ordinarie laddningskabeln, ja hittar jag inte den. Då måste det också köpas.
*dubbelsuck*
Jag BRUKAR ha stenkoll när jag köpt mobiler,, men denna låda har jag noll koll på vart den är.


Igår var ju Göran bort till Rusta & Dollarstore och handlade lite som jag hade sett ut.

Bland annat en massa småkulor som vi har i ljuslyktan istället för dessa småtomtar som stod där.

 

Jag behöll granriset under alla kulorna, får se vad jag tycker under tiden som går.
Hinner säkerligen ändras många gånger.

*L*

 

Har bara satt i ett batteriljus nu, ska ända till ett vanligt blockljus senare.

 

Sedan hade jag sett att de hade "vanliga" batteriljus, två-pack, och de kostade bara 60;- så det köpte han också.

 

De var riktigt mysiga.

Han köpte även ett paket extra långa kronljus.

Nä nu mina vänner, ska jag göra mig iordning för natten, det vill säga kissa natten, borsta tänderna med denna smaklösa extra fluortandkrämen och till slut använda mellanrumsborsten,,,, sedan ska jag gosa ner mig i sängen tillsammans med Idol ( spelade in det, eftersom vi kikade på en film ihop förut ).

Jag passar på att...

  

 
 
deninrekampen

deninrekampen

3 december 2016 00:24

Sv: Tack vännen! <3

Ja det där med glasögon är inte alltid en billig historia! :)

Vad har du för planer för helgen? Kram

http://deninrekampen.bloggplatsen.se

Annelie

3 december 2016 13:46

Vi har inte haft några speciella planer för helgen, bara tagit dagen som den kommit hittills.

Kramar...

 
Vicki

Vicki

3 december 2016 13:44

Ja, tiden den bara rusar iväg i morgon är det redan andra advent.

Jag har varken börjat att slå in julklappar eller skrivit några julkort. Får se om jag får lite tid över denna helg.

Firar ni jul här nere eller ni ska hem till släkten?

Ha en trevlig lördag,Vicki

http://fotbollsvicki.blogg.se

Annelie

3 december 2016 13:48

Hihi,, vilket hektiskt liv du har.

Julkorten ja,, de ska ju också skrivas i år.

Vi firar julen själva här hemma..

Ha nu en mysig fortsättning på helgen UTAN stress.. *hihi*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 13 juni 2017 09:30

5304733845

Av Annelie - 13 juni 2017 07:21

.... än en gång. nouw.com/gifta6570

Av Annelie - 8 juni 2017 10:38

.... hå mina kära läsare.   Jag hoppas verkligen att ni följer över till min blogg jag har på blogspot istället, har tröttnat på alla fel jag upplever med bloggplatsen.   Jag kommer att länka er på nytt i den bloggen.   Min nya adress är ...

Av Annelie - 7 juni 2017 19:01

... och morgonen, så idag hade Göran tagit bilen till jobbet istället för cykeln. Ja, nu kan han ju göra det,, eftersom jag inte har någon användining för bilen.*saknar*    Men, frampå förmiddagen så sprack det upp och vart sol, men som vanligt m...

Av Annelie - 6 juni 2017 21:28

.. till ända.Min har varit väldigt mysig, fast med en värk som har bitit sig fast riktigt ordentligt nu igen.Men jag vann över den i morse, så vid 10-tiden var Göran och jag uppe vid Övre (vår stads f.d busstation), då det kördes rally runt där.  ...

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Ovido - Quiz & Flashcards