Alla inlägg den 4 december 2016

Av Annelie - 4 december 2016 18:22

... dag har varit SEG.
Jag gick upp strax efter 7, gjorde mig frukost och sen så satte jag mig vid datorn för att äta den samtidigt som jag skrev svar på brev.

 

Göran kom upp vid 8-tiden, han mornade till, tog sig frukost i sin ensamhet.
Han mår inget bra,,, svettas, är lite småkinkig, lättretlig ibland, svettas enormt mycket, orolig...
Så, ärligt talat, jag funderar på om han är på väg in i övergångsåldern.
Männen har ju också problem med det,, alla känner inte av det, men en del gör det... så det kanske är det han känner av.
Å det vet jag vad det vill säga.
*Phuu..*
Han får väl prata med sin läkare om det också, lika bra att "mota olle i grind" så att säga, innan det blir ännu värrre.
OM, det nu är det.

Vilket fall som helst, vi gjorde oss iordning och sen så åkte vi in till Malmö, vi var bland annat till Biltema, det är en butik jag tycker är rolig att kika i ibland.
Vart lite "bra-å-ha-saker" köpta, sen så köpte vi två styckena 4-liters batterivatten.
Eftersom vi har så fruktansvärt mycket kalk i vattnet här nere, då snackar vi alltså MYCKET.
Så använder jag bara batterivatten i strykjärnet, inte ens det får stå kvar i järnet, har jag vatten kvar när jag är klar,, ja då hälls det tillbaks.
Hur gör du, låter du vattnet stå kvar i järnet..??

 

Efter vi var klara på Biltema, så åkte vi en sväng till Mobilia.
Där köpte jag mig en mysig t-shirt på HM.

 

Katten och rosetten är i glitter.


Denna och svarta byxor tänkte jag jag ska ha på mig på julaftonen.
Fast det bara är Göran och jag på jul, så brukar vi alltid klä oss fina.

 

Sen var vi in till 

 

Jag ville ha tag på en jättebra shoppingväska till, så nu är det införskaffat.

 


Sen så åt vi lunch på Mobilia, Göran tog sig en hamburgaretallrik med en specialhamburgare och jag tog en barnportion av kycklingfilé med pommes och tzatziki.
Jag orkade inte ens äta upp idag.
:o//

 

Innan vi åkte därifrån så var jag in på KappAhl, var tänkt att köpa mig en topp där, men jag hoppade över det.

När vi kom hem så plockade vi iordning på det vi hade shoppat och då ringde det på skypen.
Så, jag avbröt det jag höll på med och skypade med mamma istället.

 

När vi sagt hej då, så fortsatte jag med det jag höll på med, sedan tog jag fram dammsugaren och dammsög där jag kommer åt.
Det GÅR att dammsuga, med lite svordomar då och då.
Jag får ju inte med mig dammsugaren lika lätt, den står bakom när jag ska vända rullstolen osv.
Så, JA,,, några väl valda svordomar kommer det över mina läppar.
Man jag SKA.
Göran säger åt mig att skita i det,, men näpp, har jag bestämt mig så är det så.

 

När jag hade dammsugit det jag kom åt, så tog Göran resten, sedan satte vi oss i köket med våra adventsljus tända och tog en fika.
Satt och pratade om allt möjligt.
Det är sååå gött, sedan vi införde total mobilförbud när vi äter, fikar... ja vart vi än är så pratat ju vi mer varandra än vad vi gjorde förut.
Enda gången mobilen kommer fram, det är  när jag ska fota till bloggen eller facebook, eller till båda ställena..
:o))

 

NU, mina vänner är jag sliten,,, så nu ska denna tunga kropp vältas omkull uppepå sängen.
Eller om jag skulle rensa kattlådan först, eller kanske diska...
*L*
Snacka om att ha energi idag, FAST jag har ont.

 

Ha en jättefin fortsättning på er 2:a advent-kväll och ha en fin kommande vecka.

*TjingeLing*

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Ovido - Quiz & Flashcards