Direktlänk till inlägg 6 december 2016

Vi har allt busiga...

Av Annelie - 6 december 2016 14:14

... katter eller katt.

När jag kom upp idag så det första jag såg var ju det här.

 

"Snön" får inte ligga kvar på brick-bordet.
Hmm...


Bara att ta fram sopborsten och sopa upp detta.
Får vi se vad länge det går till nästa gång.
Idag har jag bäddat sängen, satte på mig myskläderna, legat uppepå sängen och kikat på en film, slagit in en julklapp, just nu har jag suttit och skrivit ett brev samtidigt som jag åt lunch.
Men, nu har jag ont, så snart ska jag tillbaks till sängs.

 

Vad har du hittat på med i dag..??

 

Vädret ute är soligt och fint,,, men jag känner inte ett dugg att gå ut för det.
Göran cyklar till ÖB, för att köpa med ett 12-pack 33 cl flaskor med Apotekarens julmust plus två paket Anton Berg plommn i maidera.
*MUMS*
Det är nog det godaste julgodiset vi har.

Vad har du för favorit julgodis..??

 

Vi har kikat på en ny skrivare, visst denna Brother finns det inte ett fel på. Men, jag skulle vilja ha en så jag kan sitta till sängs och skriva brev som jag sedan kan skriva ut på den trådlösa skrivaren, samt att jag vill ha en laserskrivare nästa gång och sen ett krav till, det är att den skriver ut på både sidorna.
Har sett ut en, den kostar 2.990;-, inte så skrämmande dyrt, sedan alla färgerna går på 2.400;- för utskrift på 1.400 sidor.

Får se vad det blir med dessa tankar,,, men det är typiskt oss, har vi börjat att fundera, så dröjer det inte så jättelänge innan vi köper något.
Iofs, ska vi ju passa på att handla nu,, för har jag OTUREN att bli heltids sjukpensionär, ja då förlorar vi cirka 3.000;- i inkomst / månad.
Det är mycket pengar.

 

Jaha, annars då.
Ja, som ni förstår så har  det ju inte hänt så värst mycket dessa två dagarna.
Jag ska i alla fall gå och lägga mig en stund igen, ska kika på en nyinköpt film.

Jag ska se en sann historia, och filmen heter
When The Lights Went Out.
Hoppas att den är bra, när det är en sann berättelse om exorcism.

 

Måste bara visa er,,, våra orchideér blommar för fullt igen, alltid är det någo av de vi har som blommar.

 

   

Hoppas att det kan bli lika mycket på den samtidigt som det var när vi köpte denna blomma.

 

Tänk, igår tog jag i alla fall fram det, men det vart lika fort tillbaka lagt.
Lusten och energi gick åt att leta fram allt.

 

Har sagt det förr, säger det igen. Vi har en längtan efter att bo i en 4:a, så jag skulle kunna ha alla mina målarsaker framma för jämnan.
Men, med det hyrorna som är här, så kan man ju inte betla extra för ett enbart "målarrum"
Drömmar är i alla fall gratis.
  

Just det,, detta höll jag på att glömma bort.
vart ju uttagen av Smarton att prova en matpaj, hade att välja mellan sparrispaj, laxpaj eller ost / skinkpajen.

Tog den sistnämnda.

 

 

Dafgårds ost / skinkpaj, men med Leif Mannerströms recept.

 

Ser riktigt mumsig ut, efter en tid i ugnen.
Går även att tillagas i mikro, men pajer vill jag ha i en ugn.

 

Den var riktigt krämig, smakrik och god.
Kommer jag säkerligen till att köpa fler gånger.

 

Tack Smartson att jag fick chansen att prova.

 

Bara några bilder, för ro skull.

 

Kylskåpsmagneter Göran köpte när han var och handlade sist.
*Söta*

   

Fina gröna ljus innan julen närmade sig. Men fy vad dessa ljus rann.
  

 

Ja, vad ska man säga om denna bild.
Häftig samtidigt som den är hemskt på nå vis.

Vad säger ni..??

 

Allt för idag..
*Hej Svejs..*

 
 
Ingen bild

Lena

6 december 2016 15:39

Ja du, vad har jag gjort idag.....har inte vågat glra nåt mer efter mina bravader med bilen idag. Ska hämta den när gubben komner hem o bogsera hem stinkbomben!!! Det stank bensin överallt!!! Det gick ett spår av bensin från där den gick sönder till där den stannade. Så nu är jag miljöbov också😟 kan ju få ångest för det med😕 jaja sånt händer....VARFÖR ALLTID MIG??
Otursfågeln nummer 1, fast jag gläder ju andra med mina bravader😆😀 eller hur??😉😣

Annelie

6 december 2016 22:30

Hihi,, jo det gör du och det är inget ont i att jag blir liiite full i skratt, för du är verkligen en otursfågel.
Vad tror din man det är för fel på bilen..??

Förstår du inte tordes göra något mera idag..
Nya tag i morgon..

 
Bettan

Bettan

7 december 2016 06:43

Igår höll jag på att ringa o sitta i telefonkö både med telia och det nya fiberbolaget. Vi ska ju ringa med iptelefoni som vi gjort med telia men nu det nya. Fy ..jag hatar att hålla på med sånt där och kludda med autodragning osv sen.
Sen gjorde jag chokladpraliner hur otroligt det än låter. Jag såg i min fantasi hur det skulle se ut men så blev det ju inte klart. Men hoppas det blir gott för mina gäster julafton. Vad jag har som favoritjulgodis...näe jag kommer inte på nåt.plommon i madeira tycker jag är gott oxå,men det är så många år sen jag åt. Minns oxå såna där punchpokaler med guldpapper på..gott. Men det är väl inget precis till jul.
Detta med skrivare..vi har en canon och den går trådlöst. Jag köper bläckpatroner på inkclub. Skickar ena dagen och har det dagen efter...perfekt och billigare.
Mmm..matpajer.Det är lättätet för en annan. Jag gillar paj av olika sorter och enkelt o bra att bara ta upp...

http://Guldivardan

Annelie

7 december 2016 10:25

Ojj.. egna chokladpraliner.
Blir ni många gäster på julaftonen..??

Dessa punchpokalerna minns jag också som kanongoda,,, köpte en för inte så jättelänge sedan,, men det var inte alls samma smak, eller så ändras våra smaklökar med åren.

Brukar också skicka efter från InkClub,, det är som du säger,,, vilken service och bra mycket billigare.

Varför kan du inte äta vissa saker,har det med din operation att göra..??

 
Anna

Anna

7 december 2016 13:28

Hej, har för mig att jag skrev till dig. Jag har beslutat att flytta i alla fall och det känns jättebra. Ska skriva ett inlägg om det i dagarna. Har inte blivit något bloggande på länge, känns som om jag har lite att läsa:-)

Tack för din omtanke!
Kram

http://sneckan81.bloggplatsen.se

Annelie

7 december 2016 18:26

Jo, jag visste om att du hade bestämt dig,, vara bara mer nyfiken på hur det går med allt det praktiska.

Lycka till i alla nu.. // Kramar

 
Annie

Annie

7 december 2016 15:22

Åh förstår dig .. att du vill ha målarsakerna framme, utan att behöva plocka undan efter varje gång ;) mina ligger framme ständigt .. men jag har möjlighet till det och så håller jag ju på varje dag nästan ;):)

Jag har varit till fysioterapeuten idag och haft bk, det kändes bra och skönt :)

Och sen har jag tränat med .. det bästa ;)
Så ganska bra dag! :)

Å jag älskar julgodis .. det bästa och godaste tycker jag är det hemgjorda julgodiset, rocky road och knäck gillar jag, sen finns det fler jag gillar också :)

Jag gjorde bountybollar igår, hmmm ;)Goda dem med ;)

Sv: Tack så mycket vännen<3

Kramar ... :)

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

Annelie

7 december 2016 18:28

Jag är inte ett dugg avis på er som kan ha era saker liggandes framme å NÄÄEE då. *L*

Härligt att du har haft en så bra dag..

Knäck var år och dagar sedan jag åt.
Bountybollar lät farligt gött.

Kramar om...

 
deninrekampen

deninrekampen

7 december 2016 15:54

Sv: Vi brukar göra janssons fast med köttfärs som alternativ med faktiskt :) Jag gillar inte vanliga :) Bruna böner har jag hört en del har med på sitt julbord. Det som är så härligt att man själv kan välja vad man vill ha på sitt julbord! :)

Jo dem skyller lätt på det... Eller som en gång så när dem ville veta diagnoser så sa jag dem, då vände läkaren på huvudet o tilltala min lilla syrra som var med som stöd, istället för att prata med mig ....

Du har så rätt i vad kärlek är, fast jag kan inte veta det med barn, men kärlek, det är en sådan härlig känsla!! :) <3

Hoppas du har en bra onsdag! Kram <3

http://deninrekampen.bloggplatsen.se

Annelie

7 december 2016 18:30

Mmm.. det är som du säger,,, julbordet passar ju alla, för det finns alltid något man gillar.

Fy F*N rent ut sagt, hade en läkare gjort så mot mig,, det hade brunnit för mig.

Min dag har varit skaplig,, sovit en del på eftermiddagen, hörde inte ens när Göran kom hem.

Ha en jättefin kväll.. // Kramar om

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 13 juni 2017 09:30

5304733845

Av Annelie - 13 juni 2017 07:21

.... än en gång. nouw.com/gifta6570

Av Annelie - 8 juni 2017 10:38

.... hå mina kära läsare.   Jag hoppas verkligen att ni följer över till min blogg jag har på blogspot istället, har tröttnat på alla fel jag upplever med bloggplatsen.   Jag kommer att länka er på nytt i den bloggen.   Min nya adress är ...

Av Annelie - 7 juni 2017 19:01

... och morgonen, så idag hade Göran tagit bilen till jobbet istället för cykeln. Ja, nu kan han ju göra det,, eftersom jag inte har någon användining för bilen.*saknar*    Men, frampå förmiddagen så sprack det upp och vart sol, men som vanligt m...

Av Annelie - 6 juni 2017 21:28

.. till ända.Min har varit väldigt mysig, fast med en värk som har bitit sig fast riktigt ordentligt nu igen.Men jag vann över den i morse, så vid 10-tiden var Göran och jag uppe vid Övre (vår stads f.d busstation), då det kördes rally runt där.  ...

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Ovido - Quiz & Flashcards