Alla inlägg den 8 december 2016

Av Annelie - 8 december 2016 23:57

... i natten, klockan är nu 23.58, snart fredag.
Med helgen som lurar bakom hörnet.
Denna helg, ska jag försöka få med mig Göran på en hantverksjul"marknad" som är inomhus här i Trelleborg.
Varför jag får reda på alla dessa marknaderna / utställningarna är för jag köpte ju en keramik-tavla för pengarna jag fick när jag fyllde 50 år. Å det är genom henne via mail som jag får reda på alla utställningar.
Vi har ju ingenting annat planerat så...

Kan tänka mig att det kommer att bli en slöarhelg med en massa filmtittande.
Visst, mysigt.... men något mer vill i alla fall jag göra.

 

Idag har jag legat och kikat klart på Norskov, så nu är den serien slut för denna säsong, jag tror stenhårt på att det kommer en uppföljning.

 

En riktigt bra dansk serie, danskarna kan detta med film & serier.

 

När jag var klar med tv-tittandet och kelande av en katt som låg på min arm under kedjetäcket (Sylvester), så gick jag upp. Tvättade av mig och klädde mig.
Idag har jag känt mig riktigt BRA i mina ben och värken har hållit sig i schack.
Jag till och med gick lite med rullstolen i min ensamhet idag 
  
Dumt, ja jag VET.
Men, ni fattar inte,, när jag VÄL känner att jag skulle kunna göra det,,, då är det så fruktansvärt svårt att INTE göra det.

Men,,, jag har även känt idag när det var dags att ta mina piller.

  
Å nu ikväll när jag låg och kikade på teven, rörde mig lite i sängen.
Herrans jävlar, det var som någon satte en stor sprutspets rakt i muskeln / nerven i höger höft.
Jag kände det i vissa lägen ett tag, tog bort den udden av smärtan när jag tog mina kvällspiller.

 

Vilket fall som helst,,, när jag var klar så åkte jag ut med min elskoter, jag skulle till Posten för att skicka ett par byxor som vart sålt på min klädes-försäljningssida på FB.
Sedan ska syrran köpa ett par av mig, som jag ska skicka med mamma hem.
Ska börja lägga ut mer och mer på denna sida,, så kanske jag kan bli av med lite mer.
Vem vet..
  

Jag hämtade även ett paket som var en julklapp.
Innan jag åkte hemöver igen, så var jag in på TGR, ja där köpte jag ett servettställ, en kalender för nästa år som jag har liggnades vid databordet, lite klistermärken och en gran till.
Som jag sedan monterade ihop och klädde när jag kom hem.

 

Riktigt söt,, jag måste bara byta till en julduk på denna byrå som står här i datarummet. missade jag totalt när jag tänkte vilken duk som skulle ligga var, när jag höll på att stryka allt.

 

Innan jag åkte hem igen, så var jag inom Mallas, där jag skulle ha ett speciellt jättegött bröd, gurka och äpplen.
Kikade in på Café Bistro (eller om det nu heter Bistro Café, f.d Öster Café), men med samma ägare och allt.
Jag skulle ha tag på Sinan, men han hade stuckit därifrån vid 15-tiden, och jag var där cirka 15.30

 

Hem,, och när jag varit ute och kört när det är blött, så brukar jag köra in och backa ut cirka 3 ggr innan våran dörr går igen.
Sedan väntar jag inne tills jag kan köra så ett par omgångar till.
Detta gör jag eftersom vi har en sådan matta innanför dörren som tar emot blött och skit på ett jättebra sätt.
Vill inte se på golvet hur jag kör in i lägenheten med skotern.

 

Var hemma i cirka 20 minuter, så kom Göran hem.
Vi stack nästan omgående iväg till Ica Maxi, vi skulle bara ha lite som jag hade skrivit upp på en lapp.
Bästa är att skicka iväg Göran, får då blir det bara det handlat.
Jag kan köpa "bra-å-ha-grejer" plus att idag hittade vi både lövbiff & nötgrytbitar som höll på att gå ut i datumet till en bra peng.
Ja då skulle vi ju ha ingredienser som vi inte hade hemma till Dragongrytan.
När vi kom hem så började jag direkt med att förbereda dragongrytan, skära och skölja purjolöken, skära grytbitarna mindre, strimla den rökta skinkan.
Allt detta samtidigt som Göran, grillade de färska chilihamburgarna i burgarjärnet, sedan kokade han den färska pastan som han sedan hällde över i en stor skål och blandade ihop med en Kelda´s 4-ostsås plus en Milda´s 4%-iga grädde.
Medans grytan började koka i tryckokaren så satt vi och åt vår middag.
Lövbiffen och den djupfrysta kycklingfilen vi köpte åkte ner i mindre påsar och sen "trycktes" in i frysen.

  
Jag menar,,, jag tog ju fram två askar med fisk igår, var ju tvungen att fylla det tomrummet.
Nu när jag kom upp igen, så tog jag mig en smörgås och en kopp te, ja då såg jag att även ett av de både bröna jag köpte idag hade frusits ner.
Bara vi plockar ur och lägger färre i flera påsar så brukar det fixa sig.

 

På Ica köpte vi oss en film, en nyhet.
Verkar vara bra, när man läser om den i alla fall.

 

Hoppas att den är det också.

 

Innan vi åkte hem idag, var vi även en snabbis till Willy:s, jag ville så gärna ha deras te och sen så köper Göran deras frukostgrunch.
Plus att jag har blivit tipsad om ett speciellt kattströ som tydligen ska vara minst lika bra som denna dyra kattlådesanden vi köper är.

 

Så mina vänner, nu är klockan 00.37 jag ska kika lite på fejjan innan jag lägger mig igen.

"Ses" i morgon.

 

 

Fina ljusbågar (tyvärr suddig bild, då jag tog det genom bilrutan när vi åkte), dessa är bakom rådhuset vid en väl trafikerad väg.

 

Hej svejs...

 

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Ovido - Quiz & Flashcards