Alla inlägg den 9 december 2016

Av Annelie - 9 december 2016 23:23

... i stugorna denna sena fredagskväll.
Ja, jag har kikat på Idol-finalen ikväll och TYVÄRR så vann inte min favorit, men jag tror ändå att den tjejen kommer någon vart, med den röstkapciteten hon ligger inne med.

Lycka till i framtiden Rebecka.

 

 

Idag har jag inte varit utanför dörren, hade egentligen ett paket att hämta ut på Posten, men jag iddes inte åka ut idag.
Jag har bara varit hemma och fisit runt, jag gjorder ju klart köttgrytan direkt i morse, så vi fick en god sås av buljongen.
Sen så vattnade jag ju över våra blommor som jag har som stående varje fredag.
Alla våra orchideér utom en blommar om nu, även de större, lite annorlunda orcideérna.
Jag är såå glad att jag lyckas så otroligt bra med dessa blommor.
Sen har jag suttit en del vid datorn och LEGAT,, för idag har värken varit elak mot mig igen.
  

Jag låg och småslumrade när Göran kom hem, jag hade satt på Julkampen (som jag hade spelat in), men det såg jag ingenting av.
Var välbehövligt att vila på eftermiddagen, då jag somnade vid 03.30 inatt och vaknade ändå vid 8-tiden och gick då upp.

 

Precis när jag hade tagit med mig min lunch för att äta den sittandes till sängs, jag hade alltså precis kommit upp i sängen, så ringde det på porttelefonen idag.
Men, jag krånglade mig inte ur sängen och i rullstolen för att öppna, jag väntade inget folk heller.
Sedan hörde jag att det var någon som stoppade någon annan utanför, en kille som sa han skulle ner och laga någon dörr.
Ja, jag vette tusan, jag brydde mig inte heller.


När Göran kom så duschade han, han cyklar ju till och från jobbet för det mesta nu. 

Han ville komma igång igen, så kanske hans lilla kulmage försvinner mer. Han har ingen stor, men tillräckligt för att han inte ska få på sig några par jeans och en del är väldigt trånga.
Han vantrivs med detta.

Vilken fall som helt, för att återgå till min lilla "röda" tråd, som är riktiga avstickare ibland.
Efter hans dusch, så frågade jag om vi skulle äta.
Sagt och gjort, vi åt ju av köttgrytan och kokt potatis.
Då säger Göran när vi sitter och äter middagen, detta är alltså "mys-maten", och jag -Vadå..??, såg säkerligen ut som ett stort frågetecken.
Ja, säger Göran då, det är ju fredag.
DÅ, hade jag inte en tanke på att det var fredag.
*Suck*
Vi brukar ju försöka att ha mys-mat på fredagarna, men vi får ta det i morgon istället.

Blir köttgryta till lunch och sen någon god mys-mat på kvällen.

 

Efter vi hade ätit och Göran diskat upp så la vi oss till sängs och kikade på vår nya film vi köpte oss igår.

 

Michael Mason, en amerikans ficktjuv som är bosatt i Parsi, upptäcker att han är jagad av CIA efter att han stulit en väska som visar sig innehålla mer än bara en plånbok. CIA-agenten Sean Briar förstår dock att Michael bara är en bricka i ett mycket större spel och deras bästa tillgång för att kunna avslöja en storskalig konspiration.


Jag gillade denna film, eller rättare sagt VI gillade filmen.
Värt dessa pengar vi la på den igår.


För någon vecka sedan så införde ju vi mobilförbud när vi äter / fikar.
Det är helt underbart, vad mycket mer vi pratar med varandra vid dessa tillfällena.
Annars så kunde vi sitta med facebook öppet, vi spelade både WF och Quize.
Jag använder mobilen ENDAST om jag ska fota till bloggen, facebook eller instagram.

 

Fy vad det regnar ute nu, det skulle ju dra in över natten och i morgon lovade de mulet och dryga 10 grader varmt.
I morgon kommer vår vän Paula hem från Dubai, ska bli jätteroligt att höra vad hon gillade det.
Ändå så är det inget ställe som jag drömmer om.
Finns så många andra ställen jag skulle vilja se.
Men, nu blir det nog inte så jättemycket resande utomlands,,, vi köpte ju vår husbil, så nu ska vi nyttja den istället.

Med det så tror jag faktiskt jag säger NattiNatt för denna dag.
Sôv gôtt när dä ä dax...

 

 

Svårt att ta en bild ovanför mitt huvud, mobilen felvänd etc.
Var inte meningen jag skulle vara med,,, ville bara visa mina underbara uggleljus.

 

Hej igen, ses väl i morgon.

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Ovido - Quiz & Flashcards