Alla inlägg den 10 december 2016

Av Annelie - 10 december 2016 18:15

... riktigt, riktigt trött.
La mig vid 03.45-tidern i morse, somnade efter cirka 5 minuter, sov sedan i ett kör tills klockan var 09.20 *hallelulja*

Då gick jag upp, tvättade mig, var tänkt att ta en dusch, men ska ta den efter jag skrivit klart här istället.

Klädde på oss och sen så tog jag elskotern till  och Göran tog cykeln bort till hantverks-julmarknaden, vad JAG trodde,,, ja då visade det sig att den är först i morgon.
Bara att vända hemöver igen.
Mulet och riktigt gråkallt var det.
*Brr..*

Men vi åkte inte hem, utan vi åkte till vårt favoritcafé, tog oss en varsin baguette, vi köpte även med oss en varsin hem.
Innan vi gick därifrån så hade vi även fått med oss 2,5 kilo salladskyckling som Sinan köper åt oss i Malmö.

 

Kanonbra att ha i frysen.

 

Göran stack bara in med detta och sen så fortsatte vi till Ica och Posten.
Göran frågade om han skulle hålla sig undan, ifall det var någon julklapp till honom,,, men ack så fel jag hade.
Hoppas att han inte han med att se vart det kom ifrån.
Jaja, gjorde han det, så vet han ju ändå inte vad det är.

 

När vi kom hem så började jag med att fota en massa kläder som jag la ut på min säljsida på FB.
Efter det så rullade jag ut i köket, började skala potatis, skära och skölja purjolöken, skära paprikan i mindre bitar.
Sedan så tog Göran fram matberedaren, som vi skivade potatis i, eftersom vi skulle göra en potatisgratäng med salladskyckling, purjolök, paprika, paprikapulver, salt, peppar, Milda´s 4 %-iga grädde och Kelda´s 4 olika sorters ost-sås.

Bara att börja varva detta sedan.
men, jag blandade runt purjon, paprikan och kycklingen i en salladsskål först, sedan så hade vi det över potatisen och gjorde så några varv.

 

Alldeles snart klar, för att åka in i ugnen.


 

Mums så gött detta vart, istället för riven ost, så använde vi smältost.
Sååå gött.

 

Min portion och tjuvstartande på 3:e advent.

När vi hade tagit dena kycklingen vi skulle ha till gratängen, så skulle ju det andra in i frysen.

  

Det GICK,,, men en del tryckande.

 

Men, nu går inte ens kaksmulor in, kvittar vad billigt kött / fisken är.
Vi får INTE plats med något mer.

När gratängen väl stod i ugnen, så diskade jag upp delarna till matberedaren och salladsskålen, men torka det fick Göran göra.

Jag satte mig vid datorn och skrev klart ett handskrivet brev jag började på inatt, så nu är det fixat.

Nu, ska jag ta mig en varm, efterlängtad go dusch,,, kanske jag diskar upp efter maten först.
Sedan, mina vänner... ska jag inte göra ett skit mer.

Morgondagen,,, kanske dert blir en tur på hanverkarjulmarknad..
*L*
Om jag inte får för mig vi ska åka in till Malmö för att kika på skrivaren jag vill ha.

 

Ha nu en jättefin lördagskväll.

 

 

Funderar starkt på en sådan till min make...
Vad säger ni..??

  

 

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Skapa flashcards