Alla inlägg den 11 december 2016

Av Annelie - 11 december 2016 21:57

... tidigt idag också fast det vart en riktigt sen sömn på lördagsnatten.
Jag var upp, tog mig frukost och satte mig till sängs och åt den, sedan la jag mg en stund igen och somnade om.
Vaknade igen när klockan var strax  efter 10.
Kan väl inte säga jag var inte så värst mycket mer utvilad,, eftersom jag la mig vid 03.30-tiden både lördagsmorgonen och även i morse (söndag).
Men, men.... jag kan ju sova när jag vill.
Så, det går ingen nöd på mig.

Jag gick i alla fall upp och tog mig en härlig dusch, sen så frågade Göran mig om jag ville på hantverksjulmarknaden eller om vi skulle åka in till Siba och kika på laserskrivaren.
Vi satsade på Malmö, åkte bara inom Entre först, så jag kunde skicka iväg ett par byxor en tjej köpte av mig via Tradera.

Sen in och brottades med alla andra trafikanter vid Mobilia.
*suck*
Märks att det är julhandel nu,, folk är som TOKAR, ska backa i ett stort garage, för att de lyckades se någon som KANSKE skulle åka, istället för att åka upp en våning där det fanns MASSOR av parkeringar.

Tyvärr så har ju Siba lagt igen affären på Svågertorp, och där har de öppnat NetOnNet istället.

 

Men, vi kom in till butiken på Mobilia,,, där fick jag fråga om det var NÅGON som var intresserad av att hjälpa oss.
För de höll på med en slipsjävel.
Kom en kille, som var riktigt nonchalant,, vi ville ju se denna skrivare,, tycker köper man en såppas dyr produkt så ska man väl kunna få se produkten också.
Men, näpp, den fanns inte.
Då gick vi,,, killen kom springades efter oss och sa han kunde öppna en.
Men, när vi kom tillbaks, så stod han åter och höll på med denna slipsen som han aldrig fick på sig första gången.
Stod en  annan säljare där,,, tittade på honom och jag bara skakade i huvudet, fruktansvärt dålig service sa jag då.
Jamen, säger denna kille då, vi måste ha på oss slipsarna,,,, ja men inte när en kund väntar sa jag då.
Sedan frågade jag den killen om skrivaren, istället för denna lilla fjant som hellre fixade med slipsen.
Hade det inte varit för SIBA-kortet, så hade vi inte köpt den där.
Men, det är bra, detta Siba-kort, för nu hade vi ju 100;- i rabatt, eftersom vi hade intjänade poäng.
Eftersom vi handlade för en summa (vet ej vilken summa kravet var) så fick vi en Helsingfors-tur gratis,,, synd man bor så in i h*****t långt från Stockholm, annars så hade vi ju kunnat åkt på denna.

 

När vi var klara på Siba, så väntade jag i ingången till butiken, medans Göran hämtade bilen.
Jag trodde han hade tagit en vända fram och tillbaks till Trelleborg innan han kom,,, men han sa det var total kaos i parkeringshuset.
Vi styrde kosan direkt hem till Trelleborg.

 

Göran började ganska så omgående med skrivaren.

 

 

Jag hade som krav på den nya skrivaren,,, dubbelsidig utskrift, laserskrivare, ja och naturligtvis kopieringsfunktion, men det kanske det är på alla idag, eller ??   

 

Men, jisses vad Göran fick krångla innan han fick denna funktionen att skrivaren skriver ut på båda sidorna av pappret.
Men, nu så,, fungerar även det.

  

När han krånglat klart med detta, la vi oss på sängen och kikade på en film, som verkade vara bra, så länge som jag såg den. Jag slumrade till en stund, men jag tror inte det var så länge.
Men, Göran sa den var bra i alla fall.

 

 

Denna film plus 3 till köpte vi på Hemmakväll vi var till en sväng igår kväll.


När Göran gick och jag åkte elskotern så går vi ju förbi Rådhustorget.
Jag tycker det är såå fint på kvällstid nu inför julen, ja det är ju fixat till skyltsöndagen.

 

Bara snön som fattas.

 


Jag fick ett sms från min väninna Lisbeth i eftermiddag / förkväll, då hon frågade om vi skulle träffas i morgon för att ta en fik.
Men, jag tackade nej , eftersom mamma kommer till oss klockan 14.52, rullar tåget in på Trelleborgs station.
  
ÅÅÅÅ,, det ska bli både mysigt och roligt att hon kommer till oss i en veckas tid.

 

Tänk, att det redan har varit 3:e advent idag...
VART har detta år tatt vägen, och Göran´s barnbarn är redan 6 månader just idag.

 

Visst är det härligt med levande ljus, även om jag är väldigt aktsam för just stearinljus.

 


Eftersom mamma kommer till oss i morgon och stannar i en hel vecka, så kommer det nog inte till att komma in ett inlägg / dag, utan mer när jag känner jag har tiden.
Mamma kanske vill sitta vid datorn någon gång, så då kan ju jag ta laptopen för att skriva in ett inlägg.
Bara så ni inte funderar på vart jag tatt vägen.

 

Ha dä gött allesammans.

 

  

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Ovido - Quiz & Flashcards