Alla inlägg den 14 december 2016

Av Annelie - 14 december 2016 23:08

... bli av detta.
Göran kom hem tidigare från jobbet ikväll, genomförkyld och dålig i magen.

Hoppas nu bara vi klarar oss, speciellt mamma, som snart ska åka till Sri Lanka.


Denna dag har inte mamma och jag varit utanför dörren,, *L*
Ingen av oss kände för att springa på stan, när vi ändå inte hade några ärenden.
Till mat gjorde vi Pasta Carbonara som vi åt tillsammans innan Göran åkte till jobbet.
Det var gött, men det hade varit ännu godare om vi hade haft riven ost hemma, Göran var till Mallas för att köpa det där, men där var det slut.
Han sa att han kunde gå till Ica, men då sa jag "vi hoppar över det idag".

Men, det gick att äta ändå, fast det vart inte lika krämigt som det är i normala fall.


Idag har jag ringt och tackat JA till dessa 4 veckors inneliggande smärtrehabiliteringen jag ska tillbaks på i Uppsala i Januari.
Kallelsen kom per post igår, vad glad jag vart över detta.

  
Ska åka upp redan den 9:e januari och kommer hem den 3:e februari.
Får bo på samma avdelning som jag gjorde sist..
*BRA*
Då, jag har min fallrisk.

Ringde till Hotellet som jag ska bo på första natten, ja då var de tvungna att ha ett intyg på att jag ska till sjukvården, har bott där förut som patient (ett vanligt hotell, som de hyr några rum av som patienthotell), men då har det inte behövts något intyg, eftersom jag betalar rummet själv och får pengar i efterhand av Region Skåne.
Så, nu måste jag ringa och "jaga" det i morgon, när det är klart så får jag ringa tillbaks till hotellet, ringa och boka liggande sjuktransport.

Smidigt om sjukvården kunde hjälpa en med allt sådant, så slipper det bli en rundringning.


Göran kommer att komma upp till mig några dagar denna gång också, nu är det ju bara mat och resan som kommer att kosta oss.
För boendet får han göra hos mig på sjukhuset.
*Kanoners*

I morgon kommer sjukgymnasten klockan 10.30,, ska bli intressant och se vad hon säger i morgon.
När jag är på ruta ett och stampar igen.
  

Sedan klockan 11.30 kommer Paula på en fika med mig och mamma, hon vill ju så gärna visa bilderna från Dubai som hon kom hem ifrån i lördags.
Visst, nu var det jag som sa att hon kunde komma i morgon torsdag om hon ville.
Men, jag ska skicka ett sms till henne och säga att Göran är genomförkyld, så får vi se hur hon kommer att göra.


Nu får vi se hur helgen blir,, vi hade ju tänkt oss att hitta på något under helgen. Visst, mamma och jag kan ju åka själva, men lite tråkigt ändå.
I och för sig inget att göra åt,, blir man sjuk, så blir man ju.


Nu mina kära "smygisar",,, ska jag gå och lägga mig, mamma ligger redan i datarummet och Göran i sovrummet och snorar / nyser.
Jag sitter vid köksbordet och skrivet detta inlägg på laptopen, kände inte ett dugg för att göra det till sängs ikväll.

NattiNatt..

 


Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Ovido - Quiz & Flashcards