Alla inlägg den 15 december 2016

Av Annelie - 15 december 2016 22:58

... problem med Telia tidigare ikväll. 
Vi har ju fått en ny TV-box även till vardagsrummet (inte länge sedan vi köpte en ny till sovrummet), denna vi fick häromdagen fick vi på garantin.

Men, jisses vad Göran krånglade och satt länge med killen från Telia i örat.
Så, mamma missade de sista 15 minuterna på TV-programmet "Drömjobbet - En film om det fina med att vara behövd.
Det handlade alltså om lätt utvecklingsstörda som hjälpte till med allt möjligt på ett äldreboende,,, ett intressant TV-program.
Någon mer som såg det..??
Jag såg det inte alls, då det gick utan på Play i efterhand.
Ja, i alla fulla fall, så fick Göran igång både boxarna med killens hjälp.
Jag tycker dessa som sitter på supporten är otroliga,, som kan hjälpa till per telefon.

 

Denna dag började jag med att ringa smärtrehabviliteringen i Lund, som remitterade mig till Uppsala.
För nu är det inte bara att ringa och boka ett hotellrum som patienthotells-rum, utan nu var de tvungna att ha ett intyg på att jag verkligen skulle till sjukvården.
De nöjer sig inte med kallelsepapprena jag har fått.

Så detta ficka jag ringa om i morse.

Sen var det dusch som gällde för mig, å klockan 10.30 kom sjukgymnasten och körde hårt med gummibanden och ståträning.
Men, nu har inte jag någon ny tid med henne, utan vi hörs först efter jag kommit hem från Uppsala igen.
Nu ligger träningen på mig själv.

  

Ingen gångträning, utan enbart gummibanden OCH stretchövningarna.

 

När hon gått, så dröjde det inte så värst länge innan Paula kom på en fika,,, hon visade alla kort på Dubai, hon var så otroligt nöjd med detta res-mål så det skulle hon kunna tänka sig igen.
Paula var hos oss ett tag,, till slut frågade jag henne om hon ville äta med oss.

Men, det ville hon inte,,, utan hon åkte hemöver igen, hon skulle ju iväg för att jobba också.

 

Mamma och jag gick ut på stan efteråt,,, jag skulle posta julkorten, hämta ett paket, skicka ett paket, handla lite.
Allt detta gjorde,, ja förutom julkorten.

  
Mamma var in i en butik som jag inte kommer in med, med elskotern, så då passade jag på att åka hem och hämta julkorten.

 

I morgon förmiddag vid 09.30-tiden kommer en karl och ska titta på den automatiska dörröppnaren till portdörren igen.

Han vare här häromdagen och gjorde något, då fungerade det en dag,, nu är det lika stendött.
  

Klockan 10.30 ska jag följa med Göran bort till optikern,, sedan ska vi gå till Ica för att handla ett par saker jag glömde idag.
På tal om Göran,, han kom hem redan vid 22-tiden igår kväll, var risig, så han har även varit hemma från jobbet idag.
Så mamma håller sig LÅNGT borta från Göran nu, *L* men jag förstår henne, för FY att bli genomförkyld när de snart ska åka iväg.

 Nu ni mina vänner, ska jag rensa kattlådan och sedan krypa tillbaks till sängs.

Jag somnade från teven förut, när jag vaknade till liv igen så gick jag upp direkt och satte mig här vid laptopen.

Ha nu en riktigt fin kommande fredag.

 

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Skapa flashcards