Alla inlägg den 18 december 2016

Av Annelie - 18 december 2016 22:17

... söndag gått i ett nafs.
För det första, sov jag läääänge idag, eller länge och länge var det väl ändå inte eftersom jag var vaken tills klockan var cirka 04.00 i morse, men ändå att jag sov tills klockan var nästan 11.00 (!!!), ja ni läste RÄTT, tänk er, jag SOV sååå länge.

  

Upp, så åt vi frukost alla tre, sedan gjorde vi oss iordning för att göra ett besök på både Dollarstore, Rusta och Lidl.
Ja, naturligtvis vart det ju handlat på alla ställena.
På Rusta vart det en julklapp till, till mamma och pappa.
Vi ska till Rusta på julaftonens förmiddag,,, för de börjar rea ut sina julsaker då, och vi är intresserade av att köpa en ny GRÖN gran till nästa år, eftersom vi är trötta på vår vita.
Inget fel på den, men nääee,, den har gjort sitt hemma hos oss.

Vi får hoppas att även julgranerna ingår i deras extrapriser på julsakerna.

 

När vi var på väg hem, efter något övervägande efter om vi skulle köpa med oss hämtpizza eller ej hem så åkte vi hem och kokte potatis, stekte ostschnitzel och hade bearniessås till detta.
Mums så gött det var,,, bättre än pizza.

  

Sedan vart det några parti kort,,, det och naturligtvis min mamma kommer jag att sakna jättemycket nu när hon åker hem i morgon.
Vi hinner att äta lunch innan hon åker, sedan följer jag med ner och vinkar av henne vid tåget.
Nu ses vi nog inte förräns till sommaren igen.
  

Nu är klockan 22.29 denna söndag,, så nu säger jag nattinatt.

 

 

 

Av Annelie - 18 december 2016 00:07

... för att jag inte är lika aktiv med bloggen nu när mamma är hos oss, men vi har annat att göra på kvällarna då,,, nämnligen kortspel.
  
Vi har det jättemysigt när mamma är hos oss, kommer att bli SÅ tomt efter henne när hon åker hem på måndagmiddag.
  

Vi har bara varit, pratat, spelat kort, varit på stan, ätit gött, fikat gött, varit på vårt favoritfik och fikat en gång, shoppat, gått i affärer osv.

Men, nu blir det riktigt tomt när hon åker hem på måndag.

 

Idag lördag var vi in till Eko;- hallen i Malmö, där shoppade vi lite bra-å-ha-saker, sedan var vi in på Engelbrektsboden, där shoppade Göran sig en riktigt snygg sådan där tunnare höst / vår-jacka, dessa med tunnt dun innuti.

Bild kommer vid senare tillfälle.
Gött att ha en tunnare men ända varma jacka på sig ibland.

 

Sedan var frågan,,, skulle vi gå ut och äta eller äta hemma, vi skulle ju göra korv stroganoff, det slutade med att vi vart hemma, åt god stroganoff och sedan började kortspelen.
NU snart, ska jag dyka till sängs, förmodligen kommer jag att slockna ganska så omgående.
Göran körde hårt med mig efter maten, då jag hade både uppresning / sitträning, en olika massa övningar med gummibandet,,, som tränade både in och utsidan på låren, framsidan på låret, vaderna och mina knän.
Fy f*n rent ut sagt,, dessa "små" övningar är som ett helt pass på gymmet för en fullt frisk människa.
Men, nu j****r ska det tränas, oavsett vad ont jag har eller ej.
NU får jag ju chansen att komma tbx till Uppsala, jag vill INTE sumpa denna chans för att jag inte får något speciell hjälp på hemmaplan.

 

I morgon söndag,, ja som ni redan förstår är det rejäl träning PLUS rejäla stretchövningar som gäller, sedan ska vi åka till Dollarstore och Rusta för att kika.
Efter detta är det bara slappning och måbra-dag med en massa mys med min älskade mamma.

  

 

Hoppas att er dag har varit bra hittills.


Dåligt med bilder,, ja jag vet.
Men, det börjar att komma då jag är med akriv med mobilen igen.

Ha en jättefin fortsättning på helgen.

 

 

 

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Ovido - Quiz & Flashcards