Alla inlägg den 19 december 2016

Av Annelie - 19 december 2016 14:39

... rent ut sagt.

Som ni alla vet så har jag ju även en elskoter som jag använder väldigt mycket.

Jag kan komma och gå som jag vill utan att Göran måste vara hemma.
Idag skulle jag följa min mamma ner till tåget, vinka av henne.
Fy vad fort denna vecka har gått, som hon varit hos oss.

  

Vilket fall som helst,, jag skulle vinka av henne vid tåget.
MEN,,, när vi kom ut till portdörren, ja då går inte helvetet upp med fjärrkontrollen.
Å jag kommer varken in eller ut UTAN den hjälpen.
Så, mamma fick gå ner själv till stationen, jag vågade inte följa med och hoppas på att det skulle komma någon att gå in i vår port precis när jag skulle komma hem igen.

Jag är krafitgt irriterad på detta nu, för skulle det vara så att hela altet måste programmeras om... ja då får JAG stå för den kostnaden.

Denna automatik var splittrans ny när jag fick den 2015,,, så 1 år har den varit helt okej.
MEN,,, det kan vara folk som flyttar in och ut som förstör den.
För dörren får absolut INTE hållas öppen, de får alltså inte ställa upp dörren när de flyttar osv.
Nu skulle  "Fixar-Malte" sätta upp en lapp på dörren om detta,, BRAVO, bara haft den i 1 (!!!!!) års tid,, lappen skulle väl ha suttit där precis när den monterades.
Men, det kvittar nog,, så mycket invandrare det flyttar in och ut,, de kan ju inte svenska så bra,, så ärligt talat så tror jag inte lappen hade hjälpt 100 % ändå, men kanske något.

Är vi hemma, så går Göran ut och stänger av strömmen till automatiken.
Men va fan, vi kan väl inte stå som några jävla tennsoldater vid vår port för jämnan.
*sorry för min svordomar*

 

Jaja, vi få se vad killen hittar på när han kommer nästa gång och NÄR han kommer.

 

Mmm,, som sagt var... idag har min älskade mamma åkt hem efter 1 vecka hos oss.
Vi har haft det jättemysigt,,, å förra veckan var det ju så lägligt att mamma kom när Göran jobbade eftermiddagen.
Så, vi hade verkligen mor-dotter-kvällar.
Ett par kvällar låg vi på sängen och kikade på tv-program vi följer, sedan kom Göran hem tidigare på onsdagskväll, då han var sjuk.
Så, hela torsdagen var han inne i sovrummet,,, sjukgymnasten var här i cirka 30 minuter,,, sa till mig att jag ska enbart träna stå och sätta-mig övningar PLUS några olika med gummibanden,.
Å sen så tyckte hon inte vi behövde någon mer tid innan jag åker upp till Uppsala igen.
Så Göran kör olika gummibands-övningar med mig.
Jag har ju det bra,,, han har ju varit duktig i skidskytte / skidåkning själv plus att han har varit tränar i skidor.
Så, han kan ju detta med att träna benmuskler plus stretsh-övningar.
Nu ska jag köra hårt med detta, tills jag kommer till Uppsala.
Så, får de ta över träningen med mig där.
Jag ska bo på samma avdelning jag bodde på sist jag var där.
BRA det,, för där var det bra.

 

På fredag var jag med Göran bort en snabbis till optikern för att hämta hans nya glasögon.

Sedan gick han hem och jag gick in på Ica för att enbart köpa en liter mjölk.

Hem,, sedan gjorde vi inte många knop... förrän lite senare på eftermiddagen, då kom kortleken fram.
Vi älskar ju att spela kort.
DET saknar jag här nere,, några vänner att spela lite kort med.

 

På lördag var vi in till Malmö, vi var bara till Eko;- hallen och Engelbrektsboden.
Ja. där vart det ju också en del shoppande.
*L*
På kvällen vart det också en massa kortspel.
Igår söndag var vi bort till Dollarstore och Rusta.
På Rusta köpte vi gardiner som mamma tyckte var så snygga, de köpte vi i smyg mer i julklappar.
Men, mamma fick de direkt och hon vart jätteglad.
Mamma köpte en jättefin prydnadssak på Dololarstore,,, som jag hade tänkt mig att åka och köpa efter jag hade vinkat av mamma.
Men, nu skickar jag dit Göran efter han slutat jobba istället.
Å hoppas på att det finns kvar.
Dumsnål man är ibland.

Vi spelade att kort igår kväll också.
Får passa på.

  

 

Å jaaa,, jag har varit uppe väldigt, väldigt mycket nu när mamma varit här och det har gått riktigt SKAPLIGT.

  
Vem vet,, det kanske är på G att vända på mig nu.
Uppsala-vistelsen nu i Januari, kanske är min stora räddning.
*HOPPAS*

På tal om Uppsala, jag ringde häromdagen och skulle boka rum på mitt "vanliga" hotell, ja då var det fullbokat där, så jag fick ett hotell som ligger drygt 1 km från lasarettet, men det har ingen betydelse, för jag åker ändå taxi mellan dessa ställena.

Nu så, ska jag sätta mig och skriva något svar på några brev jag har i min svarar-hög.

 

Måste bara visa er, min älskade mamma, ja nu är det ju en bild bakifrån.

 

Inte undra på att mamma har såå ont i sin rygg, när hon är så fruktansvärt sned.
*Stackars mamma*


Ha en jättefin fortsättning på din måndag.

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Skapa flashcards