Alla inlägg den 22 december 2016

Av Annelie - 22 december 2016 15:14

..köttbullar till vårt julbord.
Har suttit och rullat / stekt köttbullar av 1 kg nötfärs idag.

Men först efter att min chef var till mig med årets julklapp.

 

En sittdyna, ryggsäck, regnponcho (misstänker jag det är), en ask med bl.a rengöringsservetter, vattentäta plåster och en plåttermos.
Å ett kort där det inte enbart stog God Jul på utan även en text där min chef hade skrivit.
"Ha en riktigt skön Jul och ta väl hand om dig, önskar dig ett riktigt Gott Nytt År med bättre hälsa och mående, MVH Jasmina"

 

Det var uppgjort att hon skulle komma klockan 10.00 idag, jag ställde min mobil på alarm  tidigt, tidigt i morse när jag la mig, då var klockan runt 02.30, jag vaknade av larmet, trodde jag snozade (gör jag ALDRIG annars), eftersom jag var trött som grisen.
Ja, då stängde jag av larmet och somnade om, tvärvaknade när klockan var 09.30
Snabba ryck, upp på toaletten, bäddade sängen, tvättade mig och klädde mig.
Men, jag missade att ta min morgonmedicin, det kom jag på när klockan var 14.30 (!!!)   

Jasmina var hos mig i cirka 30-35 minuter,,, direkt efter hon hade gått så började jag med köttbullssmeten.

Sedan börjades rullningen.

   

Rullningen tycker jag är värst,,, stekningen går ganska så fort. Provade att steka i ugnen en gång i tiden, men det var inget för mig.
Jag vill ha lite skorpa på köttbullen och det får man ju inte i ugnen.
Inte jag i alla fall.
Köttbullarna vart goda i konsitstenten, men kanske liiite för tafatta i smaken, goda är de, men jag vill ha lite med sting i de. Jag använde mig av den elektriska pepparkvarnen idag, och det blir ju inte samma mängd peppar som med vitpeppar-ströing.

 

När jag var klar med allt detta, så diskade jag upp efter mig, gjorde rent spisen, nu snart ska jag lägga mig på sängen och vila en stund.
TROR inte vi ska ut något idag, men jag är inte säker på det.

 

Måste bara visa vad jag köpte mig på Lidl igår, jag älskar ju allt vad nötter heter och det är "fôggel-mat"=fågelmat för Göran.
Men, jag hittade en väldigt bra sak igår...
Då slipper jag ju denna knäckningen också,,, så det far nötskal omkring en.

 

 

Färdigknäckta nötter och bär, med en liten skopa man kan ta med.
Fiffigt, eller hur..??

 

Häromdagen kom förra årets julklapp upp, nu först köpte Göran en ram till denna planch, han har tänkt på det så många gånger, men inte haft måtten med sig.

 

Han gillar ju allt med döskallar.
Okej att han får ha döskallar (några i alla fall) hemma, men han får inte tatuera in en döskalle, för det tycker JAG är inte alls snyggt.
Visst, nu är det ju på HANS kropp, men ändå,, jag vill ju inte titta på honom och tänka fy fan vad fult.

 

När han är sååååå snygg i mina ögon.

 

  Min älskade Göran på sitt jobb   

 

Åååååå,, jag riktigt älskar marsipan,, gör du det..??
Jag köpte en god marsipanbit i en påse för 10;- / påse på Eko;- hallen i malmö, och köper bara EN.

Nu är den påsen slut.

  

 

 

Med detta så säger jag hej för idag och önskar dig en härlig torsdagskväll.

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Ovido - Quiz & Flashcards