Direktlänk till inlägg 23 december 2016

Jag sitter och väntar på..

Av Annelie - 23 december 2016 16:57

.... att köttfärspajen som står i ugnen ska bli klar.
Göran ska äta upp resterna av korvstroganoffen, men jag ville ha paj.

Senare i kväll ska vi äta av vår julskinka som skars upp förut med hjälp av vår elektriska skärmaskin.

 

Detta är också ett väldigt bra hjälpmedel, även fast det nästan är endast en gång / år vi använder den.
*L*

Om vi inte äter rostbiff någon gång, då är det gött att ha den och få lite tunnare fina skivor.

 

1/2 julskinkan kvar att skiva upp, vi brukar inte griljera våran, för det blir bara geggigt av det.
Visst är det godare, det kan man inte förneka.

 

Detta var det som var av skinkan,,, nu missvisar ju bunken fel,, för det är en stor bunke med färdigskivad julskina.
Bara till att ätas.

Denna dag har jag inte gjort mycket,,, har sovit uruselt hela natten på grund av en sprängande huvudvärk. Har den fortfarande på lur plus att värkan i hela kroppen inte har varit snäll mor mig idag.
  

Jag vaknade relativt tidigt, gick upp tog mig frukost och borstade tänderna, sedan la jag mig igen och kikade på Bachelor, vilken skitstövel han är i MINA ögon.
En kille som bara vill bli uppmärksam och ha tjejerna till sin KK´s.

  

 När klockan var vid 12.20 så kom Göran hem, eftersom de slutade vid middagen idag. Han har städat av här hemma, så nu ska vi som sagt var äta lite, sedan klockan 20.00 ska vi vara bänkade vid teven och Bingolotto,,, men det lär vi inte se klart tills klockan är 00.10 Så vi får rätta våra lotter på datorn i morgon.

Fattar inte varför vi ens ska försöka.
  

I morgon klockan 10.00 ska jag hänga på låset till Rusta, för att enbart se om de har "vår" julgran på rean, till nästa år.

Resten av dagen ska vi bara vara, ge varandra någon julklapp då och då,,,äta gött, softa vid teven, prata mycket och senare i morgon kväll ska alla andra julklappar öppnas.
Mys med andra ord.

 

Nu mina vänner passar jag på att önska eder alla en riktigt
GOD JUL.

 

 
 
Vicki

Vicki

25 december 2016 12:27

Då blev det en lugn lille julafton?

Här blev det en lugn kväll med familjen. Vi hade bingolotto på och spelade spelen jag slog in julklappar under tiden.

Vicki

http://fotbollsvicki.blogg.se

Annelie

25 december 2016 15:58

Mmm.. lille julafton som verkar vara en väldigt stor dag för skåningarna har alltid varit en lugn skön dag för oss.

Ha det bra..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 13 juni 2017 09:30

5304733845

Av Annelie - 13 juni 2017 07:21

.... än en gång. nouw.com/gifta6570

Av Annelie - 8 juni 2017 10:38

.... hå mina kära läsare.   Jag hoppas verkligen att ni följer över till min blogg jag har på blogspot istället, har tröttnat på alla fel jag upplever med bloggplatsen.   Jag kommer att länka er på nytt i den bloggen.   Min nya adress är ...

Av Annelie - 7 juni 2017 19:01

... och morgonen, så idag hade Göran tagit bilen till jobbet istället för cykeln. Ja, nu kan han ju göra det,, eftersom jag inte har någon användining för bilen.*saknar*    Men, frampå förmiddagen så sprack det upp och vart sol, men som vanligt m...

Av Annelie - 6 juni 2017 21:28

.. till ända.Min har varit väldigt mysig, fast med en värk som har bitit sig fast riktigt ordentligt nu igen.Men jag vann över den i morse, så vid 10-tiden var Göran och jag uppe vid Övre (vår stads f.d busstation), då det kördes rally runt där.  ...

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Skapa flashcards