Alla inlägg den 25 december 2016

Av Annelie - 25 december 2016 06:56

... på er alla.

Hoppas att julen varit bra hittills för er del.

 

För mig / oss har det varit helt suveränt mysigt med vårt sällskap av varandra, god mat och massor av julklappar.
*me like*

 

Vi började vår dag igår med ett besök på Rusta klockan 10.00, därifrån kom vi med ett nytt överkast och en gran, den var nersatt till 229;- istället för 299:-, inte direkt halva priset, men ändå billigare.
Så, nästa år har vi en grön gran, ska försöka att sälja vår vita till en billig penning, för det är ju absolut inga fel på den.
Bara vi som tröttnat.

Sängöverkastet har jag sucktat efter ett tag,,, men NU NI, har jag faktiskt KASTAT det som låg på.
Konstigt för att vara mig, att jag kunde kasta det.
Egentligen inget fel på det heller, men var TRÖTT på det.
Göran gick direkt till soprummet med det, lika bra så jag inte hinner att ändra mig.
  
Så, nu vart det alltså ett ljusgrått och nya kuddar som är i gammelrosa.

Är NÖJD.

 

Ja, pälsklingarna ska ju också vara med, en på överkastet och den andra under.

  

När vi var klara på Rusta så åkte vi en sväng inom Ica Maxi, jag skulle ha en ny planterinskruka och ny orchidéjord,,,, så kan vi pyssla med att plantera om en av våra växter under helgen.
Handlade även äpplen och clementiner, ett par filmer plus lite annat.
Sedan hem,, och bara var.
Vi började direkt med maten, skalade potatis, satte in den köpte Janssons Frestelsen (bara jag som äter, då lagar jag ingen till mig själv), stekte på prinskorven och värmde även köttbullarna i stekpannan, värmde på bruna bönor. Dukade med finservisen.
När allt var klar, ja då öppnade vi en varsin klapp och sedan åt vi vår goda julmat.
Jag köpte ju en sill med wasabi & pepparrot, köpte även en löksill & senapssill IFALL inte den andra skulle vara god.
Men WOW, vad god den var.
Har ni chansen att åka till Lidl och köpa en burk, gör det på stört,, för den var riktigt, riktigt god.

 

Julklappar öppnades lite pö om pö hela dagen / kvällen lång, men allt öppnades tills slut när klockan var vid 21-tiden.

Efter middagen la jag mig en stund på sängen, (värken var jobbig igår) slumrade en liten stund, vaknade precis till Kalle Anka,,, jag fullkomligt älskar Lady & Lufsen-avsnittet.
Det är såå fint och sorgligt på nå vis, så en eller ett par tårar rullar alltid på min kind då.

 

Senare på eftermiddagen kikade vi på en film, eller Göran gjorde det eftersom jag sov igen.

  

Årets julklappar för min del.

 

Denna bok längst till vänster såg jag i Uppsala, så den önskade jag mig direkt, tänk er, jag och en bok.
*fniss*
Sedan är det uggle-sängkläder, Lacost-parfym / duschschampo, Nack / ryggvärmare, 1:a säsongen av Gåsamman, Love-prydnadsfigurer, en lysande ängel, en kniv som är speciell till gurka, ljusstakar i 3 olika storlekar, tea-låda, en stämpel med mitt namn & adress, helårsprenumeration på Hänt Extra, en mugg.

 

Göran fick en tavla som jag hade köpt, en tavla som han hade köpt själv från mig, parfym (James Bond), strumpor, kallingar, en tröja, en jumper, en CD, två olika dvd-boxar varav en som jag hade köpt dubbel av *SUCK*
Att jag inte lär mig, MÅSTE börja skriva upp.
För varje år har han fått dubbelt av något.

  

Av mina föräldrar fick vi en laddare till uppladdningsbara batterier, fler laddningsbara batterier (satt även i maskinen vi fick), 2 st olika storlekar av prydnadsjulklappar & en lavalampa.

 

 

Där fick jag även med tomtefar, renen Sonny plus de lysande paketen.

 

 

Visst är de fina, roligt att ha dessa under granen nu när det vart så tomt efter alla julklappar.

 

 

Tänk er själva vad tomt det hade varit under granen, om inte de lysande klapparna hade stått där.

 


Tavlorna jag hade köpt till Göran, sitter redan på plats.

  Denna tavla gillar jag själv väldigt mycket.

Köpt av en tjej som målar, jag fick kontakt med henne på nätet. 

  
Kan bara säga... SANNA ord.

Bara ett foto på vår klädsel igår.

 

Ja, som ni alla vet så har jag ju svårt för att stå, därav min "dåliga" bild.

 

Göran glad.

  

Av svärföräldrarna fick vi påslakanset i bomullssatin och jag får alltid en egen julklapp av svärmor och i år fick jag en sådan där halvponco / cardigan att slänga över axlarna, med en knapp uppetill och denna var i fleecetyg.
Riktigt härlig att ha på sig när man bara sitter.

 

Måste visa en sak till jag fick i julklapp, eller julklapp och julklapp var det väl inte, den köptes ju utöver allt annat.
De står på Valen (vår stads köpcentrum) och säljer dessa tillfälligt.
Folk får sitta och prova den, jag har ju inte gjort det, men jag har provat den för händerna. och under benen.
Köpte en sådan,, den är kanongod för mina händer, ja även under låren.
Den knådar på ordentligt samtidigt som det är värme i den.

 

Den är ju inte stor och otymplig.
En sådan dyna köpte mamma till pappa också, han är jättenöjd med den till ryggen.

 

Så ser nack & ryggvärmaren ut,, provade den som snabbast igår, och den blir underbar när det är som jävligast.

 

Med detta så passar jag på att önska er GOD FORTSÄTTNING på julen.

  

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Skapa flashcards