Alla inlägg den 26 december 2016

Av Annelie - 26 december 2016 19:48

... förutom nu ikväll, då tyckte jag allt var tråkigt och jag hade sting av hemlängtan.
Beror mycket på att jag vet min syster och hennes man och min son var hembjudna till mamma och pappa på middag idag.
DET saknar jag väldigt mycket,, när vi träffas alla över en fika eller middagsbjudning.

Jag pratade med min son i telefonen idag, har ringde och tackade för julklapparna.
Han fick en eltandborste av oss plus en korthållare i skinn.
Han var väldigt nöjd med båda julklapparna.
Vi har sagt att vi inte ska ge varandra något då vi inte ses,, men va fasen han är ju min son så något vill jag ändå ge.

 

Jag har ägnat dagen åt att skriva 3 brev, ätit rester *fniss*, satt igång vår lavalampa vi fick i julklapp.

   Det verkar som den lampan börjar komma tillbaks igen,, jag vet jag hade en röd sådan förr och den älskade jag, men vart den tog vägen vette fasen.
Nu fick vi en härlig grön färg.
Just nu står det på köksbänken och "bubblar" sig,,, det tar lampan cirka 2 timmar innan denna massa är upphettad så det börjar rulla runt sig i olika storlekar på "kulor".

 

   

Härliga ljus,, och BRA, när batteriet är slut så är de.
Nackdelen med de är ju att de alstrar ju ingen värme.
För det är nackdelen med att bo på markplan och bara ha förråden under oss,, vi får ju aldrig någon "gratis" värme på golvet, som de som bor längre upp har.
Å Heimstaden har ju strypit värmen, vi kan max ha 20 grader sägs det, men på våran termometer står det ofta 21-22 grader.

 

Nu har jag satt ljus i mina nya ljusstakar jag fick i julklapp, dessa hade jag glömt bort jag hade önskat mig.

 

 

Dessa gillar jag och som ni ser så är ju en av stakarna även till blockljus.
Smart att de gör till både och.

 

Idag var Göran ut på stan, för att handla det som fattades till att dra sladd till hjärtat där jag ville ha det uppsatt.
När han var ute på stan, så ringde han upp mig och frågade om han skulle köpa två till av dessa lysande stora julklapparna.,
Ja sa jag då.. köp de.
Fanns två kvar till halva priset.

När han kom hem, så frågade han om vi skulle gå ut och ta oss en fika, men jag kände inte ett dugg för att klä på mig för att enbart gå och ta en fika.
Har varit i pyjamasen hela dagen lång.
Vi tog oss en snabbfika, sedan satte han upp detta lysande hjärta, vart jättefint där det sitter borta vid ytterdörren.

Visst är det fint..??  

 

En liten strömkabel syns där, men det får det göra.


När han var klar med det, så åt vi rester igen.
Ska äta av det lite ikväll, men sedan är det bra, så i morgon ska vi äta något helt annat.
Ja, å nu börjar det redan på att pratas om nyårsmaten.
Blir såå trött på detta tôl om maten så fort en storhelg är över och den andra står på lut.
Å när det gäller för vår del, Göran frågade om vi ska köpa något färdigt, näpp, sa jag då.
Vi ska äta ur frysen nu.
Vi får se vad som hittas på,,, men det behöver i alla fall inte vi stressa med,, det är ju bara jag och Göran på nyår och det blir lika förbenat nytt år, oavsett om vi har något festligt eller inte.
Jag är egentligen inte ett dugg för att vilja fira nyår,,, det är en helg som kvittar mig.
Jag kan somna vid 22-tiden, lika förbaskat nytt år när jag vaknar.

Någon mer som känner så om nyår..??

 

I morgon vardag igen, men Göran är ledig, börjar att jobba den 2:a januari.
Det jag har på programmet i morgon, är att jag ska ringa sjukresor för att beställa en liggande sjuktransport till den 9:e januari.
Jag ska prata med kundtjänst,,, för dessa som sitter i ett hela annat land förstår inte vad jag säger och vad jag vill med min resa.
Så, det är lika bra att begära kundtjänst direkt.

Sen så får vi se om vi går upp till hjälpmedelscentralen med rullstolen.
För hela skitet är SNETT, när jag inte sitter i stolen, så är inte det lilla hjulet på vänster sida i golvet, den måste slås i extra på vänster sida när den var ihopfälld plus att den drar väldigt mycket till vänster, Göran har klagat på det och jag märker det själv när jag rullar mig i en affär.
DET är fruktansvärt störigt.
Skitrullstolar man får,, det är ju sådana som står i en entré på ett lasarett, fattar inte att man inte kan få bättre, när man sitter i de för det mesta.

Antar att det är en kostnadsfråga.


Med dessa rader så säger jag hej för denna julhelg och passar på att önska er alla en 

Trevlig Fortsättning.

 

 
Om inte en alltför lång stund så är det dags.

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Ovido - Quiz & Flashcards