Alla inlägg den 27 december 2016

Av Annelie - 27 december 2016 21:18

... gjorde igår kväll..??
Nä så klart ni inte kan veta,,, men jag badade, fattar ni BADADE.
Jag som alltid har älskat att bada i badkaret och inte har kunnat gjort det på länge nu på grund av tillståndet jag är i,,, men igår ville jag försöka och det gick bra.
Ingen var lyckligare än jag.
När jag var friskare än vad jag är idag, så badade jag flera, flera gånger / vecka,,, när jag jobbade som busschaufför och började mitt arbetspass 04.15, jag hade 3,5 mil till jobbet,,, ja då låg jag i badet INNAN jag började arbetspasset.
Då är väl man en nörd att bada, eller hur..??


Idag började dagen bra,, jag var på gött humör, hade tänkt mig ut.

Men, se dä tog Sjukresor ur mig ganska så fort.
Då, jag ringde och skulle boka sjukresa upp till Uppsala, den 9:e januari.
Jag VET, jag har åkt med denna bår 3 ggr tidigare, det är ändå jobbigt att åka med den, men betydligt bättre än med denna stenhårda, smala ambulansbåren.
Killen på sjukresor satt bara och sa att han kan INTE hjälpa till med det på kundtjänst, det hör till saken att det var DE jag pratade med när jag åkte hem från Uppsala i oktober i år.
Göran hettade till,, då lägger detta fanskap på luren.
Då brast det för mig...
Jag grät.... kände mig otroligt överkörd av sådana jävlarna som sitter och är så nonchalanta.
Man ska inte önska någon bli sjuk,, men jag önskar de finge åka i en sjuktransport i 73 mil liggandes på en stenhård, smal, ambulansbår med dessa smärtor jag har och speciellt med en sådan chaufför jag åkte med upp sist, för han körde som han hade stulit både bil och diesel.
Men, han skulle ju hinna och hälsa på sin släkt i Stockholm innan han åkte hem, det var det han sa till mig på hela resan, när han sa hej då vid hotellet.
*PUCKO*

De har kryssat i en specialruta på intyget att jag ska ha en liggande transport, där har Lund skrivit att det finns en sådan bår i fordon som utgår från Helsingborg.
Ja, det sa de till oss på sjukresor idag att det kan INTE sjukvården sitta och lova oss.
Vem ska man tro på...??
Ringde upp Lund idag,, så de hade kunnat bokat åt mig, men tyvärr öppnar de först den 2:a januari, ringde Uppsala för att höra om de kunde hjälpa mig, ja då öppnar de först den dagen jag ska vara hos de, det vill säga den 10:e januari.

 

Men nu så, är i alla fall resan bokad,,, killen som Göran (han ringde också) pratade med förstod oss, men han kunde inte förstå varför jag skulle åka ända från Skåne till Uppsala i en liggande transport, den killen sa också att bårarna som är i de liggande transporterna är gjorda för att ligga som längst en timme på.
Ja, då fattar ni ju vilka skitbårar det är.

Det är även antecknat nu, att jag vill ha den mjukare båren, men ingen garanti att jag får den.
Så jag vädjar till er,,, håll alla tummar som går att hålla att jag får den MJUKA båren.

 

Så snacka om tårar idag,,, fy vad folk kan få en på fall ibland.

Jag är i normala fall en stark person, men sedan jag vart så här dålig så är jag mer känslig och lättgråten.

Summa över dagen,,, har inte kommit ur pyjamasen över huvudtaget idag.
Har legat, sovit, kikat på film, pratat med Göran och bara varit.

Göran var ut en sväng på stan på förmiddagen, dels för att hämta mina mediciner och sen så hade han köpt med en överraskning till mig.

 

Detta är alltså vattenfärgpennor.
Man tecknar med dessa först och sen så tar man vatten på en pensel och målar över mer eller mindre.
Riktigt snyggt blir det.

 

Till middag åt vi faktiskt rester idag också, men i morgon blir det annan mat.
I morgon, beroende på hur jag mår i värk, så har vi lite småplaner på att åka upp till Hässleholm för att gå in på en riktigt stor modelljärnvägsutställning, de har byggt upp det sååå fint.
Det har vi lite småplaner på att åka och kika på, roligt att komma hemifrån ett tag.

 

På tal om resa... idag har vi bokat och betalat Görans tågbiljett, som han har användning för min 2:a vecka uppe i Uppsala, då han kommer till mig på torsdag, åker hem på lördag.
Varför han åker hem lördag är för att söndag var priserna cirka 600;- dyrare.
Räcker gött och väl med dessa dryga 1.100;- som det kostade oss idag.
Blir ju lite dyrare också, eftersom han åker 1:a klass.
Å det skulle jag också göra, för det är skillnad att åka det, dels är det större plats, betydligt lugnare, frukost på tåget, fritt med kaffe / te, frukt.

 

Idag när jag har legat och kikat på teven, så har jag även ätit en massa nötter / torkade frukter.
MUMS va gött det är.

 

Perfekt, bara att hiva in med den tillhörande skopan.
  

 

Nu säger jag NattiNatt för denna dag, jag har en begynnelse till huvudvärk, så jag ska mota olle i grinn, genom att ta mina kvällspiller.

 

Vill avluta med en bild som jag själv tycker är fin, så rogivande.

 

 

Ville ju bara visa mina nya ljusstakar, som jag är så glad över.

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Ovido - Quiz & Flashcards