Direktlänk till inlägg 28 december 2016

Idag hade vi....

Av Annelie - 28 december 2016 23:25

... tänkt oss att åka till Hässleholm på en stor utställning med modelljärnväg.
Jag frågade Göran på morgonen vad långt det sedan var till Helsingborg, för jag tänkte om vi skulle ta Väla efter vi hade kikat på järnvägen.
Men, Göran sa att vi hoppar tåget och åker direkt till Väla för tåget finns kvar, ja vad gör då inte Väla.

  

 

Bara jag, fick för mig jag skulle måla mig lite innan vi åkte idag.
Men, jisses vad svårt det är att måla sig när jag inte har någon bra syn utan glasögonen.

 

Ingen av oss skulle ha något speciellt, bara roligt att få komma hemifrån lite.
Jag vet ju inte vad vi ska göra förutom att springa i affärer, när vi inte har någon vän att dyka in hos bara "så där".

Vilket fall som helst,,, vi kom upp, inte alls mycket folk, precis lagomt.
Men, det har tydligen VARIT folk där dessa dagar de har haft rean, hela köpcentrumet hade varit knökfullt, så det var en expedit som frågade oss hur det var idag och hur det var att sitta i rullstol.
Då sa vi att det var precis lagomt, då berättade hon plus att en tjej på Panduro berättade också att det hade varit olidligt sedan rean drog igång på annandagen.
TUR det inte var sån panik idag,,, för folk ser ju inte dels en stor människa som sitter i en stor rullstol.
  
Jag går inte gärna ut med den vanliga rullstolen då,, skillnad på om jag har elskotern, men inte såå jätte, jättegärna med den heller.

 

Jag gick in på Lindex,,, ja tror ni inte på fasingen att jag hittade en fräck tröja där, med 50 % rabatt.
*me like*

 

Denna färg vart det.

 

Så här ser den ut.
Alltså en ponchotröja i ett riktigt mjukt, skönt garn.

 

Vi fortsatte vår vandring.
Shoppade tuschpennor på Panduro, ett block för vattenfärger på Clas Ohlson, där köpte jag även påfyllnings-patroner till min suddningsbara bläckpenna.
PLUS, en ny stjärna till nästa jul, jag har alltid tyckt de varit fräcka och fina.
Idag slog vi till, när de var nersatta bra i pris.

 

Kom med en vit hem, och jag ska ha den snödroppade glödlampan som hänger i den guldiga stjärnan.

 

Vi åt en varsin kycklingsallad,,, massa mat med god kyckling, grönsaker, baguett-bit, dressing och en bakad potatis till detta.
Jag lämnade mycket mat,,, tog stopp väldigt fort idag.

Sen var vi in på en skoaffär, Göran har ju gått runt och tittat efter en lite redigare känga, ingen vinterkänga för det har han, och han har även en "tunnare" känga.... han har velat haft en känga som han kan ha en sådan här grå, disig dag som det har varit idag.

Idag hittade han den.
En riktigt snygg skinnkänga.

Plus att han hittade fräcka tofflor med en redig sula på.

Sen var jag in på ett av apoteken där uppe, jag skulle ha ut en medicin plus köpa på mig en tub riktigt fet salva som jag alltid smörjer händerna med vid sängen det absolut sista jag gör innan jag somnar.

Göran tog ut min medicin, så skulle jag ha hjälp av den andra tjejen, jag kom inte ihåg namnet på krämen, men jag visste hur tuben såg ut.
Förklarade hur den såg ut och att den var riktigt, riktigt fet.
Ändå så stod denna tjej som ett frågetecken, hon gav några förslag, men näe sa jag då,, så ser inte tuben ut, och tog det på nytt igen.
Nääee,, hon kunde INTE hjälpa mig, nä sa jag då, ta kunde i kassan du så ska jag ringa min syster.
Min syster jobbar alltså på apotek.
Hon visste ju direkt vilken salva jag menade, då sa hon även att den KAN stå vid bebisavdelningen på olika apotek.
Men, jag tycker ändå det är liiite dåligt.
Jag visste precis hur tuben såg (ser) ut, vad stor den var.
Då menar jag,,, eftersom ingen av de hon trodde det var, varför då inte säga "jamen, vi har en riktigt fet salva, men den står på bebisavdelningen", så kunde vi ha gått dit och kikat,, ja då hade jag ju sett den direkt.
Absolut inget jag som kund tänkte på,,, men numera kommer jag att göra det.

 

Jag ringde upp min syster igen när vi satt i bilen på väg hemöver igen, för att dels prata en stund, önska de en trevlig resa och ett Gott Nytt År, eftersom de åker klockan 00.00 på fredagnatt till Stockholm, då de åker tidigt på lördagmorgon till Sri Lanka ihop med mina föräldrar på 2 veckors semester.

 

 

Fina julgranar inne på Väla.

Innan vi åkte från Väla, så var det meningen vi skulle inom NetOnNet, som inte ligger alls så långt ifrån köpcentrumet, men efter två felkörning gav han f*n i det och åkte in på Svågertorp i Malmö istället.

Men, jag måste hålla med om att det var svårt att komma på rätt sida av den stora vägen för att komma till butiken i Helsingborg.

Vi skulle lämna tillbaks sakerna vi hade köpt för att kunna streama filmer / serier / tv-program från laptopen, mobilen till tv:en.
Det slutade med att Göran kom ut med ytterligare två produkter till detta.

  
Jag iddes inte att följa med in på den butiken i Malmö.

 

När vi kom hem, så la jag mig direkt, jag låg och småkikade lite på teven, jag tänkte jag skulle ha sett "året med kungafamiljen", men jag sov såå gött och vaknade till vid 22-tiden igen.

 

Nu är klockan 00.33, jag ska tillbaks till sängen för att kika lite på teven innan dessa blå går igen för en förhoppningsfull god nattsömn.

  

 
 
Annie

Annie

29 december 2016 13:08

Vad kul med köp av block och pennor! :)
Kanske vi får se nåt resultat här sen? ;)

Du är så fin tycker jag och du passar så bra i din hårfärg! så snyggt på dig :)

Sv: Tack :) ja så är det ju verkligen!

Kramar<3

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

Annelie

29 december 2016 13:48

Ja då, jag vill ju så gärna komma igång med mitt skapande även om jag inte är duktig. Jag ska ta med allt till Uppsala denna gång.

Tack för din komplimang, jag gillar den röda färgen själv, men saknar min blondering mer, så det kommer det att bli i framtiden.

Kramar 💗

 
blondina

blondina

29 december 2016 16:46

Då gillar du min blogg för jag skriver bara relativa saker om mig, livet måendet ja tankar - allt :) e på nouw.com/blondina häng med i min blonda värld hihi ;) Kul du kikade in i min blogg förresten, glad jag blir Kraaaaaam /Tess

http://nouw.com/blondina

Annelie

29 december 2016 18:06

Ja, jag gillar vardagliga bloggar,, inga specifika modebloggar, mammabloggar, träningsbloggar osv... vardagligt, roligt att läsa hur folk har det.

Ha det bäst..

 
wiper

wiper

30 december 2016 08:32

Väla var vi till sist vi var till Helsingborg. Det är så snyggt med massor av cafén där man kan sitta och kolla ut över folkmassan. Sånt har vi inte längre i vårt köpcentrum A6

Jag försökte måla ögonfransarna en dag men precis som du säger så är det svårt utan glasögon. Du har ju jättelånga och fina ögonfransar. Mina har blivit så korta på grund av allérgi med klåda.

Jättesnygg tröja du fick tag på. Härligt att det inte var så mycket folk. Jättehäftig stjärna ni fick tag på. När jag arbetade inom arbetsterapi så köpte vi hem saker från Panduro och andra hobbyställen. Då kom en försäljare i stor husvagn full av sånt så man fick gå in och beställa. Mycket har hänt sen dess.

Jag hade liknande upplevelse på vårt Apotek. En helt vanlig sak som har funnits i många år visste dom inte vad det var. Blev helt ställd

Vilken upplevelse dina föräldrar kommer att få på sin resa, så spännande.

Kramar från
Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

Annelie

30 december 2016 09:32

Mmm.. gillar också Väla, och att de har så många olika matställen att välja mellan.

Jag satt vid köksbordet och hade en förstorningsspegel när jag målade mig, men svårt ändå. :o((
Jag som egentligen älskar att måla mig.

Mmm,, denna ponchotröja var riktigt skön, så jag har till och med skickat efter en till, som kommer till butiken i vår stad, då är det fraktfritt.. *smidigt*

Ja, jag gillade INTE det jag var med om på Apoteket,, jag tycker det är hennes skyldighet att komma med det förslaget, fast den krämen är bland bebis-varorna.

Ska bli jättespännande att höra vad mamma och pappa gillar Sri Lanka.

Kramar..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 13 juni 2017 09:30

5304733845

Av Annelie - 13 juni 2017 07:21

.... än en gång. nouw.com/gifta6570

Av Annelie - 8 juni 2017 10:38

.... hå mina kära läsare.   Jag hoppas verkligen att ni följer över till min blogg jag har på blogspot istället, har tröttnat på alla fel jag upplever med bloggplatsen.   Jag kommer att länka er på nytt i den bloggen.   Min nya adress är ...

Av Annelie - 7 juni 2017 19:01

... och morgonen, så idag hade Göran tagit bilen till jobbet istället för cykeln. Ja, nu kan han ju göra det,, eftersom jag inte har någon användining för bilen.*saknar*    Men, frampå förmiddagen så sprack det upp och vart sol, men som vanligt m...

Av Annelie - 6 juni 2017 21:28

.. till ända.Min har varit väldigt mysig, fast med en värk som har bitit sig fast riktigt ordentligt nu igen.Men jag vann över den i morse, så vid 10-tiden var Göran och jag uppe vid Övre (vår stads f.d busstation), då det kördes rally runt där.  ...

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Ovido - Quiz & Flashcards