Direktlänk till inlägg 30 december 2016

Idag började vi dagen...

Av Annelie - 30 december 2016 18:51

.. lugnt och skönt, ja jag fick verkligen egentid länge och väl vid datorn i morse, eftersom jag redan var uppe vid 5-tiden.
Jag satte mig vid den stationära datorn, med stängd dörr och bara var, kikade på "fejjan", läste lite bloggar, skickade efter en till ponchojumper från Lindex, kanon, beställer man och det ska gå till butiken så slipper man fraktkostnaden.


När Göran kom upp, hade gjort sin morgonbestyr med frukost och allt, så skulle han koppla detta som är till streamtjänsten,,, ja då hade killen i butiken gett han en fel kabel.
In i duschen med mig, sedan var han ut till soprummet med lite skräp, blir ju en hel del skräp när man sorterar.
Är DU noga med att sortera..??
Det är vi, vi har papper, servetter och matrester i den bruna lilla pappåsen, sedan har vi en större hink som vi har plastpåse i, där kastas allt mjukplast, kuvert, ja allt möjligt i denna, den andra större hinken vi har, har vi hårdplast, konserver, glas etc... sådant som vi sorterar i olika kärl i soprummet.
Å sen så har vi en stor plastlåda under soffan i hallen, där kastas alla tidningar, reklam osv.

Men, jag tror ta mig fasingen det bara är vi och kanske en, två styckena till som sorterar,, de andra kastar allt huller om buller.
Ja, en sak måste jag villigt erkänna,, det är glödlampor, de ska ju egentligen ut till tippen, men vad ofta är man där..??

Sedan på med kläderna för min del, då jag hade hunnit att sitta och självtorka en stund och in till Malmö IGEN, Ja vi har varit dit ofta nu på sistonde.
Vi lämnade tillbaks allt på NetOnNet, så nu får vi pengarna på kortet först nästa år.

Sedan åkte vi bort till Elgiganten, där fanns inte det vi skulle ha, slutsålt.
Vidare till Ikea för lunchintag.

 

Det var riktigt gött med pommes, beasås och kycklingfilé.
Göran åt spätta.

 

Sedan måste man ju gå genom varuhuset för att kunna komma ut.
Ja, där sprang vi på Göran´s f.d arbetskamrat, en karl han fortfarande har kontakt med i samband med träffarna hos Mulle.
Så, vi stod och pratade med Gert och Eva en stund.
Vi kikade lite på lampor och serviser innan vi gick ut igen.
Åkte vidare till Emporia,, opps vad folk det var i deras parkeringshus, men vi var bara in en snabbis på Kjell och CO, köpte det vi skulle ha till detta med teven.
Sedan ut igen, så vi slapp till och med att betala parkerigsavgift idag.
  

Vidare hemöver till Trelleborg igen, där hamnade vi på ÖB, tänkte vi skulle ha lite göttit till vår nyårsafton.
Var även in på Engelbrektsboden, där hade de total utförsäljning, 70 % på allt oavsett tidigare pris.
Jag hittade mig ett par byxor för 83,70..
Ja DE priserna skulle det vara för jämnan, visst hade det varit toppen...??

 

Jag provade de aldrig, men de passade perfekt i både midjan och längden.
Ja, stora så jag kan dra upp och ner utan att knäppa upp knappen var de ju, men då tränger de inte in i magen eller midjan när jag sitter som jag gör.
Ändå inget som syns, när jag ändå sitter.

 

Innan vi åkte hemöver var vi även in på Lidl,,, jag ville ha deras 33 cl flaskor med julmusten,,, deras eget märke är ju jättegod.
Göran köpte sig ett packe med Loka Cruch Päron.
Sedan köpte vi dagsfärskt butiksbakat bröd, så vi tog kaffe / te och alldeles färsk långfranska när vi kom hem.

 

Men NU, mina vänner,,, ska jag ta denna stora kropp, välta omkull mig uppepå sängen och en bra film i DVD:en.

 

Ha nu en jättemysig kväll och stressa inte för mycket inför vår stundande Nyårsafton.
Ha det bäst..!!

 
 
Bettan

Bettan

31 december 2016 01:29

Det är jättebra man kan beställa och hämta i butik,hemtex har samma oxå.
Emporia tycker jag är så himla bökigt,har aldrig tagit bil dit.Varit där bara nån enstaka gånger och gillar inte stället alls.Jag föredrar mobilia sen dom gjorde om.Jag var faltiskt inne på lidl häromdan och köpte yoghurt..den i hink med persika o passionsfrukt..så jäkla god asså!
Men lidl har oxå goda ostfrallor..dom där kantiga.mums
Sopsorterar..ja det gör vi oxå. Jag har ju 2 tunnor med 4 fack i varje därute. Sophämtningen blev dyrare än när vi slängde allt i en tunna,lustigt.
Men det är ju jäkla massa hinkar här i köket och det gillar jag inte. Plast,kartong,tidningar,brännbart,glödlampor,batteri och matavfall.
Gnå på er...nu ska jag sova.

http://Guldivardan.bloggplatsen.set

Annelie

31 december 2016 07:22

Bra när man kan hämta på butikerna så, visste jag inte ens att det gick att göra.
Emporia har vi varit på så mycket, så Göran hittar lätt där nu, men NU är det länge sedan vi har varit på de övriga planen än bottenplanet vi var på igår.
En sak som stör mig JÄVLIGT mycket på på Emporia, är att det finns ju fruktansvärt dåligt med hissar åså ska folk som KAN åka rulltrappa promt åka hiss.. *grr..*
Men, jag håller ändå med dig om Mobilia,,, gemytligare.

Ja, denna yoghurt brukar Göran också köpa, han säger också den är suveränt god.
Jag / vi ÄLSKAR Lidl (Y)

Ja, det är väl också sjukt,, om folk är tvingade att bli bättre på att sopsortera, skulle det väl ändå inte gå UPP i pris.. *suck*

Vi har ju turen vi kan ha alla kärl under diskbänken.

Ha nu en riktigt trevlig kväll & GOTT NYTT ÅR önskas tillbaks..

 
Ingen bild

Lena S

31 december 2016 08:58

Bra att veta om att beställa från Lindex. Jag har närmare dit än till posten.


Jag har tagit en paus i insamlandet. Dom tog bort den I närheten där jag bor. Jag ville inte riskera att få åka färdtjänst för att lämna det om det inte gick att åka moppen. Till våren tar jag nya tag!
Fast jag spar ju förstås kartonger och glas, sånt som inte luktar och kan stå länge.

GOTT NYTT ÅR!
Kram 💖

Annelie

31 december 2016 09:58

Ja, jag visste inte heller om att man kunde beställa från deras hemsida och få det till butiken.
Detta jag skickade efter var det ju inte ens någon frakt på.. *suveränt*

Mmm,, det blir mycket med denna insamling, men har ni inget soprum där du bor..??

GOTT NYTT ÅR nu vännen.. // Kramen

 
Annie

Annie

31 december 2016 13:12

Sv: Så jobbigt för dig med allt .. Hur är det med värken nu idag?

Ja hoppas nu att 2017 blir ett Mycket Bättre år för oss!<3
Men jag tror på 2017, det kommer bli bättre :)Det Ska bli det!

Vill också önska Dig ett Gott nytt år och ett Gott slut! :)

Ps. Jag tror det är goda saker i våran kasse från Ica maxi ;)en liten fågel viskade i örat om några av sakerna hihi ;) ds.

Kramar!

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

Annelie

31 december 2016 14:07

Jo tack, värken finns,,, jag har suttit uppe för mycket idag, ska snart göra klart såsen som vi gör av buljongen vi kokte det strimlade nötköttet i tryckkokaren.

Efter det ska jag lägga mig en stund på sängen, invänta vår vän´s hund som vi ska ha till klockan 21.15

Önskar dig också ett riktigt Gott Nytt År 2017, hoppas vi slipper en massa värk och skit.

Stor varm Kram..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 13 juni 2017 09:30

5304733845

Av Annelie - 13 juni 2017 07:21

.... än en gång. nouw.com/gifta6570

Av Annelie - 8 juni 2017 10:38

.... hå mina kära läsare.   Jag hoppas verkligen att ni följer över till min blogg jag har på blogspot istället, har tröttnat på alla fel jag upplever med bloggplatsen.   Jag kommer att länka er på nytt i den bloggen.   Min nya adress är ...

Av Annelie - 7 juni 2017 19:01

... och morgonen, så idag hade Göran tagit bilen till jobbet istället för cykeln. Ja, nu kan han ju göra det,, eftersom jag inte har någon användining för bilen.*saknar*    Men, frampå förmiddagen så sprack det upp och vart sol, men som vanligt m...

Av Annelie - 6 juni 2017 21:28

.. till ända.Min har varit väldigt mysig, fast med en värk som har bitit sig fast riktigt ordentligt nu igen.Men jag vann över den i morse, så vid 10-tiden var Göran och jag uppe vid Övre (vår stads f.d busstation), då det kördes rally runt där.  ...

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Skapa flashcards