Alla inlägg den 31 december 2016

Av Annelie - 31 december 2016 14:07

... jag blir, det är alltså inte meningen vi ska kunna streama från mobilen / laptopen till teven.
NetOnNet, ja de gav oss fel kabel, Kjell & Co har gett oss en helt fel swich, så nu när Göran skulle koppla in det,, ja det var väl inget som fungerade.
Ringde till butiken vi köpte den på, den på Emporia (vi har alltid varit nöjda med personalen där), killen som hjälpte oss igår var såå övertygande, Göran visste på ett ungefär hur det skulle kopplas.
Men, nu fungerade det alltså inte.

Vi har alltså fått en helt fel swish, den vi har fått kostar nästan 600;- och vi gav 300; för vår.
Åså har de den INTE på Emporia, så vi måste till någon annan butik.
Men, nu får vi ju vänta till efter helgen, för allt är ju stängt i morgon.
*SUCK*
Man irriterad och sur man kan bli på en sådan sak.

Reagerar du om du kommer hem och har fått med dig fel vara hem..speciellt om du har köpt den över disk..??

 

Jag har varit ut på stan på förmiddagen,, det var en hel del folk ute och shoppade.
Sprang på Verena (min frissa) och hennes man på KappAhl.
Jag shoppade en topp till mig och två tröjor till Göran på rean, upptäcker nu att de glömt att dra bort 50;- rabatt-checken jag hade med, så det ringde jag om precis nu.
DE hade stängt med ändå så svarade de i telefonen *bra gjort*

Vilket fall som helst så går jag bort till KappAhl efter 11.15 på tisdag,, för då har hon börjat och det är bättre att prata med henne som jag gjorde affär med.

 

En av tröjorna jag köpte till Göran.

 
Åså vart det denna till honom.

 

Min topp..

 

Jag ska snart lägga mig en stund på sängen, är riktigt sliten nu och har ont. Har varit uppe alldeles för länge idag.

Vad ska ni äta för gött ikväll..??

Vi ska ha till förrätt, degknyten med någon god fyllning i från Lidl (om det nu blir någon förrätt, vi kanske hoppar det) och till varmrätt ska vi ha potatisgratäng som är varvad med tryckkokt strimlat nötkött och OM vi tar såsen jag gjorde av den buljongen eller om vi tar ostsåsen, vi har fortfarande inte bestämt oss ännu. Lutar åt brunsåsen, för buljongen vart gudars så god.
Kan vara "roligt" att göra någon ny sorts gratäng.

Vi har ju vår vanliga tryckkokare som går på plattan, sedan köpte vi denna som går på ström (ja, med sladd alltså).
Men, köttet var i alla fall lika mört som den som står på plattan.

 

Så ser den alltså ut, är inköpt på Lidl.

 

Tryckkokare är suveränt hjälpmedel i köket.
En riktigt god köttgryta på 30 minuter, då är köttet såå mört så det smälter i munnen.

 

Ja, inte känns det som någon nyårsafton idag,,,, jag tycker inte någon storhelg känns som för bara några år tillbaks.
Jo, julen då,, men inte de andra.
  

 

Snart kommer Paula med Chammi, han ska vara hos oss tills klockan blir cirka 21.15 ikväll.
Ikväll ska jag och Göran spela bingolotto, jag var och tog ut två nya lotter på det som jag vann på uppsittar-kvällen.

 

Med detta så passar jag på att önska er alla

ett riktigt 
GOTT NYTT ÅR.

 

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Ovido - Quiz & Flashcards