Direktlänk till inlägg 2 januari 2017

Ja, då är redan....

Av Annelie - 2 januari 2017 21:35

... 2:a januari avklarad.
Idag började jag dagen med tvättning av denna stora kropp, påklädning, bäddning av sängarna, ut med elskotern bort till Ica Supermarket på Valen.
Där handlade jag dagsfärksa frallor, lite mer pålägg, grönt att ha på smörgåsen plus en burk potatissallad.
*sååå gött att ha under rökt skinka på en mjuk smörgås*

 

När jag kom hem så förberedde jag allt som gick att förbereda tills Paula skulle komma.
Vi hade en riktigt lååångafika idag, Paula kom vid 11.15-tiden och åkte hem cirka 15.40
Vi pratade, pratade, fikade, var bort till färgaffären och hämtade tapetprover, fikade med hemmabakade lussebullar som hon hade med sig.

 

När hon hade gått, dröjde det ju inte länge innan Göran kom hem, jag visade honom tapeter jag tyckte var snygga (innan han körde upp proverna till Paula), jag vill tapetsera om i sovrummet, vill ha en LJUS tapet där nu.
Tycker hela det rummet är såå murrigt på nå vis.
Men, jag tyckte inte Göran var så jätteintresserad av dessa.
Han kanske tyckte de var för dyra 329;- / rulle, visst det är saftigt, jag har ju dock ändå sett en tapet på Rusta som är snygg för 199;- / rulle.
Får se om det kan bli den istället.

  

Men OM / NÄR vi tapetserar om i vårt sovrum, så ska vi fuska, ja ni läste rätt F.U.S.K.A, vi ska inte plocka ner överskåpen över sängen, så det kommer inte att bli tapetserat bakom de.
Om / När vi skulle flytta härifrån, så får vi spackla hela tummet och måla det i en ljus färg istället, när hela rummet är tomt.
Vad många tror ni fuskar så..??
Gör ju inget, så länge man bor där själv,,, men hade det varit för några år tillbaks, hade jag ALDRIG gått med på det, å nu är det JAG som har sagt detta.
*dä ni*
Jag är såå glad att jag kan släppa på allt ska vara perfekt. 

 

Åååå,, när jag handlade från Lyko.se sist så fick jag en ansiktsolje-provs flaska med.
Vilken olja,,, och vilken härlig doft.
Jag har då aldrig blivit sååå len och mjuk av någon kräm, så den oljan vill jag HA.
Ska HA, någon gång frampå.

 

Tycker ju i och för sig 695;- för 15 ml är liiite väl i häftigaste laget, men någon gång så.
För den är klockren.

Men, inte just nu,, jag får vänta lite.
Ja, ni vet julen har ju nyss varit här.

Ibland ÖNSKAR jag vi hade sådana byxor som killen i "Pojken med guldbyxorna" hade,,, speciellt nu, för jag skulle så gärna vilja åka till ett riktigt varmt, skönt ställe.
Vart vet jag inte, med denna jäkla rullstol.
  

Något ställe jag både vill och inte vill till så är det Maldiverna,,, finns ju inte så jättemycket att göra på denna ö, utan det är mer en sol och bad-semester, men vad gör man på kvällarna då..??
  

 

Man kan ju inte säga fy skam till detta.

 

I morgon har jag endast på programmen att jag ska tillbaks till KappAhl efter klockan 11.15, när kvinnan som hjälpte mig på nyårsaftonen har börjat jobba.
För jag hade en 50;- rabattcheck med mig, hon tog emot den, men den är inte bortdragen på köpet, och det vill jag ju gärna ha.
Vart ju lite tomt för mig där, slog min bankkod fel två gånger, vågade inte slå den tredje, för hade jag slagit den fel igen, så spärrar det ju kortet.
Så, hon fick parkera mitt köp och jag fick ringa hem till Göran.
Vilken soppa det kan bli ibland.
Jag KUNDE bara inte komma på den.

Jag vet inte,, jag tycker det är något som inte stämmer på mig.
Tappar bort mig i samtalet, tappar ord, är väldigt, väldigt snurrig ibland, Göran ropar "Hallå, hallå.. är du med" ibland, det är som jag sitter i drömmarnas värld, nu tappade jag totalt bort koden, känns lite som inte hjärnan riktigt är med.
En hemskt känsla.

 

Det är det enda jag ska göra i morgon, nä jag ska skicka baddräkten till Anne som hon köpte av mig också.
Ska börja och kika lite på vad jag ska ha med mig till Uppsala, åker ju om en vecka.
Med både glädje och oros-tankar.
Är mest rädd för att det kommer att gå lika bra denna omgång också blir det samma pannkaka när jag kommer hem. 
DÅ blir jag kvar i rullstolen.
Å jag vill komma igång, jag vill ut på min halvtids-tjänst igen.
Herregud,, har varit hemma i drygt 2 år nu.
Jag menar TVÅ år.

Visst, bättre har jag blivit, men långt från bra.

 

Ja, med detta så säger jag hej för idag.
Må väl

 
 
Ingen bild

Lena S

3 januari 2017 08:55

Mums...potatissallad på macka, det var längesen jag åt. 😍
När jag läser om hur du mår så tänker jag direkt på stress. Kanske en inre stress.
Bra att du uppmärksammar det, håll koll...
Jag förstår att du känner oro inför Uppsala. Hoppas det blir bra.
Kram ❤

Annelie

3 januari 2017 13:49

Mmm.. potatissallad på smörgås är ju sååå gött.. :-P

Ja, kanske det kan vara, inte för att jag känner mig stressad, men det kanske är något omedvetet, eftersom jag VILL komma ur denna stol och får tillbaks mitt liv och börja jobba mina 50 %-en igen.

Kramar om..

 
Vicki

Vicki

3 januari 2017 12:48

Har ni pratat om att tapesera om? Vad har ni för färg nu?
Bor ni i köpes?

Åker man till Maldiverna så får man nog se det som en avkopplingsresa. Sonen har varit där en gång och jag har för mig att det var väldigt lugnt på kvällarna.

Ha en bra tisdag, Vicki

http://fotbollsvicki.blogg.se

Annelie

3 januari 2017 13:52

Mmm,, det är det jag menar med Maldiverna,,, det ligger ju såppas långt bort så på en vecka åker man ju inte dit på.
Å två veckor,, kanske blir vääääldigt lugnt.
Inte för att vi vill springa på en massa discon å så där,, men man vill ju i alla fall sätta sig på en uteservering och kika på folk.

Vi bor i hyreslägenhet,,, så vi funderar på att tapetsera om själva.
Nu har vi en tapet som är blågrå.

 
Liten Uggla

Liten Uggla

3 januari 2017 12:49

Känner igen det där med att man "inte är med riktigt", det är typiska symptom på fibro och även ME. Jag har inte varit med riktigt på över 10 år nu.... Det är lite jobbigt ibland måste jag säga men för det mesta så går det bra för mina nära och kära vet hur jag är numera, och de vet varför.
Jösses vad dyrt det är med tapeter! Här där jag hyr min lägenhet har man en slags fond för tapetsering och målning. Tror jag har lite kvar i den fonden men orkar inte med att få tapetserat just nu, det blir ju så förbaskat rörigt. Tycker jag haft nog med renoveringen av huset. Annars så behövs nya tapeter i kök och hall. Rummen fick vi gjorda när vi var nyinflyttade och för 1,5 år sen fick lilltjejen sitt rum tapetserat (när jag var i Spanien :-) Så jag slapp allt meckande kring det)
Har läst inläggen du skrivit när jag varit borta men väljer att kommentera på detta inlägg. Ser att ni ätit gott på nyår, det gjorde vi med. Vi åt känguru- och strutskött med jumbofries och whiskysås, smaskens!
Hoppas du har en bra tisdag! Kramisar från mig! ♥

http://abrakadabra.bloggplatsen.se

Annelie

3 januari 2017 13:57

Okej... ja min läkare trodde ju att jag även kunde ha ME också,, o har man både de sjukdomarna så är det väl inte konstigt då.. :o((

Mmm... renovering är INTE roligt, men jissses så sköj när det är klart.
Vi får se vad det blir av här hemma, men jag tycker inte om sovrummet,, denna murriga färg,, det är den väl egentligen inte, men med den förvaringen vi har över sängen så blir den det.

Wow, vilken god mat i år.
Någon som di käraste fixade i ordning, eller köpte ni färdig mat..??

Kramar om..

 
Liten Uggla

Liten Uggla

3 januari 2017 14:14

Vi fixade ihop det hela tillsammans, så brukar vi göra :-) ♥

http://abrakadabra.bloggplatsen.se

Annelie

3 januari 2017 14:24

Mysigt... så brukar vi oftast också göra det,,, i alla fall på Görans ledigheter och helger.

Kramen..

 
Vicki

Vicki

4 januari 2017 17:14

Nä till Maldiverna har jag aldrig hört någon som har åkt en vecka. Kommer inte ihåg om Hampus var där 2 eller 3 veckor.

Får ni lov att tapesera om själva för er hyres värd?

Vicki

http://fotbollsvicki.blogg.se

Annelie

4 januari 2017 17:30

Ja, vi får göra vad vi vill....bara vi återställer det i ljusa färger om vi skulle flytta.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 13 juni 2017 09:30

5304733845

Av Annelie - 13 juni 2017 07:21

.... än en gång. nouw.com/gifta6570

Av Annelie - 8 juni 2017 10:38

.... hå mina kära läsare.   Jag hoppas verkligen att ni följer över till min blogg jag har på blogspot istället, har tröttnat på alla fel jag upplever med bloggplatsen.   Jag kommer att länka er på nytt i den bloggen.   Min nya adress är ...

Av Annelie - 7 juni 2017 19:01

... och morgonen, så idag hade Göran tagit bilen till jobbet istället för cykeln. Ja, nu kan han ju göra det,, eftersom jag inte har någon användining för bilen.*saknar*    Men, frampå förmiddagen så sprack det upp och vart sol, men som vanligt m...

Av Annelie - 6 juni 2017 21:28

.. till ända.Min har varit väldigt mysig, fast med en värk som har bitit sig fast riktigt ordentligt nu igen.Men jag vann över den i morse, så vid 10-tiden var Göran och jag uppe vid Övre (vår stads f.d busstation), då det kördes rally runt där.  ...

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10 11 12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Skapa flashcards